Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-23@23:36:58 GMT

استخدام ۳۰۰ محیط‌بان بومی استان‌ها در سال جاری

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۶۴۰۸

به گزارش وانانیوز، 

مهندس فلاحی در یک برنامه رادیویی افزود: در حال حاضر جمعیت کل نیروهایی که در سطح مناطق حفاظت شده محیط زیست کار می کنند ۳۰۰۰ نفر است. این جمعیت با توجه به شرایط کاری همیشه بر سر کار نیستند و شیفیتی کار می کنند.

 

وی گفت: طبق استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار باید یک محیط بان وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به وسعت مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست که به ۱۷ میلیون هکتار می رسد به ازای هر ۸۵۰۰ هکتار یک محیط بان وجود دارد و این به معنای ۸,۵ برابر استانداردهای جهانی است.

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: طبق چارت مصوب سازمان محیط زیست، باید ۷۳۴۰ نفر در مناطق چهارگانه باشند که در حال حاضر ۵۰ درصد نیرو کمبود داریم که به علت کمبود بودجه است.

 

به گفته وی، محیط بانان ما در مناطق آزاد نیز فعالیت دارند و تمام قوانین در خصوص برخورد با متخلفان شکار و صید در مناطق حفاظت شده در مناطق آزاد نیز اجرا می شود و شکارچیان بدون پروانه حق شکار را ندارند.

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: نیروهای ما بر اساس قانون خدمات کشوری موظف به ۱۷۶ ساعت خدمت در ماه هستند درصورتیکه با شیفت کاری آنها این میزان به ۴۳۲ ساعت می رسد. به عبارت دیگر محیط بانان ما ۲۵۶ ساعت مازاد بر قانون خدمات کشوری فعالیت می کنند.

فلاحی گفت: سازمان تلاش کرده تا در قالب فوق العاده نوبت کاری، بتواند زحمات محیط بانان را جبران کند اما این بستگی به مدیریت و بودجه استانی دارد.

معاون یگان حفاظت سازمان حفاظت از محیط زیست اظهار کرد: نیروهایی که جذب شده اند بر اساس استانداردهای جذب نیرو است. برخی نیرو ها به صورت شرکتی، قرارداد خرید خدمت و یا کارگری هستند و به دلیل اینکه موقتی هستند تا زمان اتمام پروژه حضور دارند اما به دلیل اینکه پذیرش نیرو از طرف سازمان سنجش انجام می شود اگر در آزمون، نمره قبولی را کسب نمایند سنوات برای آنها منظور خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آزمون های استخدامی محیط زیست محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی گزارشات مردمی و همیاران محیط‌زیست مبنی بر حضور گروهی شکارچی در منطقه حفاظت‌شده قره چغه موضوع به‌فوریت در دستور کار محیط‌بانان این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با اشاره به اینکه گروه شکارچیان بااطلاع از حضور محیط‌بانان از محل متواری شده بودند، افزود: خوشبختانه یک شکارچی به همراه ۲ لاشه قوچ وحشی به دستور مقام قضائی بازداشت و پس از تکمیل پرونده به دادگستری تحویل شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه افراد این گروه شناسایی و تحت پیگرد قضائی هستند.

اصلاحی اول بهار را فصل زایش حیات‌وحش خواند که زمان بسیار حساسی برای محیط‌زیست خواهد بود و تأکید کرد: گردشگران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند و از ورود به مناطق حساس که زیستگاه گونه‌های جانوری بوده به علت ایجاد تنش برای حیوانات در زمان زایش خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان با بیان اینکه گونه‌های کل بز، میش و قوچ اوریال فروانی زیادی در این مناطق دارد که شکارچیان را بیشتر به سمت این‌گونه از حیوانات می‌کشاند، اضافه کرد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی نگهداری از محیط‌زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف همچون شکار حیوانات با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 6085448

دیگر خبرها

  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • زنده‌گیری یک رأس بره میش وحشی در پردیس
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری