Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود نجابتی دبیر پنجمین جشنواره هنر مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که چرا عنوان این برنامه «جشنواره هنر مقاومت»‌ است، نه «جشنواره هنری مقاومت» اظهار داشت: این نام از قبل بوده و ما آن را تغییر ندادیم. تصمیم‌گیری با بزرگان هنر وسیاستگذاران جشنواره بوده است که قبلا آن را تدوین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، قید «جهانی» از پنجمین دوره جشنواره حذف شده است، چرا که سازمان بسیج مستضعفین به عنوان حامی جشنواره، روی فرهنگ‌سازی در داخل کشور تمرکز دارد. همچنین مسائل اقتصادی و افزایش قیمت ارز یکی دیگر از دلایل حذف این قید است، چون جشنواره‌های جهانی باید جوایز ارزی اعطا کنند،‌ نه ریالی.

نجابتی درباره تغییر مدیریت عامل بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح گفت: هنوز از حمایت آقای محمدحسنی برخورداریم، ضمن اینکه خوشبختانه مدیریت به آقای حبیبی سپرده شده که قبلا مسئولیت گروه تجسمی را عهده‌دار بوده‌اند و کاملاً در جریان مسائل هستند و به روند فعالیت‌ها اشراف دارند. بنابراین اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

 

این هنرمند گرافیست درباره نشان زرین چهلمین سال پیروزی انقلاب که توسط او طراحی شده است، گفت: در مراسم اختتامیه علاوه بر جوایز نقدی، این نشان احتمالا نه به صورت تندیس، بلکه در قطع کوچک و به صورت آویز (مانند مدال) به لباس هنرمندان برتر آویخته می‌شود.

نجابتی یادآور شد: این نشان دارای ۴۰ پرّه به عنوان نمادی از چهل سالگی انقلاب است و با الهام از فرمایش مقام معظم رهبری طراحی شده که فرمودند: امروز باید از «خورشید انقلاب» که در آسمان جهان نورافشانی می‌کند، صحبت کرد و همگان را متوجه نور و گرمای حیات‌بخش آن نمود.

دبیر پنجمین جشنواره هنر مقاومت درباره اعتباری که نشان مذکور به همراه می‌آورد، اظهار داشت: علاوه بر اعتبار معنوی، یک یادگاری است که تقدیم هنرمندان می‌شود و نوع ساخت هم پرداختی خواهد داشت که دسترنج یکی از اساتید هنرمند است و ارزش هنری هم دارد.

نجابتی با اشاره به بخش «کتیبه و پرچم» در پنجمین جشنواره هنر مقاومت که به اربعین حسینی توجه ویژه دارد، اظهار داشت:  فارغ از جشنواره، برپایی موکب و اعزام هنرمندان به راهپیمایی اربعین و انجام کار کارگاهی را تدارک دیده‌ایم، منتها این موارد خارج از فضای جشنواره شکل می‌گیرد، یعنی بنیاد روایت فتح این برنامه را برگزار خواهد کرد. همچنین ممکن است گروه‌های نمایشی هم ما را در این برنامه همراهی بکنند.

بر اساس این گزارش، پنجمین جشنواره هنر مقاومت در ۱۰ بخش «پوستر»، «تبلیغات شهری»، «کارتون و کاریکاتور»، «تصویرسازی»، «طراحی صنعتی»، «پرچم و کتیبه»، «تایپوگرافی»، «گرافیک متحرک»، «نقاشی دیجیتال»، «عکس» و بخش ویژه «علمی ـ پژوهشی» توسط گروه هنرهای تجسمی روایت فتح و با دبیری مسعود نجابتی دی ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

طبق فراخوان جشنواره، در این دوره نفرات اول تا سوم در رشته‌ها اعلام نمی‌شوند، بلکه در هر بخش چهار برگزیده به‌طور یکسان و بدون اولویت معرفی خواهند شد که علاوه بر دیپلم افتخار و نشان زرین چهلمین سال پیروزی انقالب اسلامی، مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی اعطا خواهد شد.

مهلت ارسال آثار تا یکم آبان ماه اعلام شده و انتخاب و داوری آثار تا نیمه آبان‌ماه انجام می‌شود. هفته اول آذرماه موعد اعلام نتایج است و اختتامیه همزمان با ایام‌الله فجر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از هنرمندان استان گفت: شهید آوینی هنرمندی جریانساز بود و زمینه‌ای بوجود آورد تا هنر انقلاب اسلامی از سوی نسل‌های بعد ادامه پیدا کند.
محمودی‌فر افزود: شهید آوینی حرکت هنر را به سمت مردم سوق داد و مردم سبب شدن تا هنر تعالی پیدا کند و امروز یکی از اهداف هنر انقلاب اسلامی تعالی و ارتقاء هنر در جامعه است.
او گفت: رویکرد شجاعانه شهید آوینی در انقلاب و دفاع مقدس باعث ماندگاری او شد به طوری که رهبر معظم انقلاب از او به عنوان سید شهیدان اهل قلم اسم برد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: شهید آوینی به عنوان یک الگو در عرصه هنر انقلاب اسلامی است که اخلاق، ولایت‌پذیری و انسانیت را سرلوحه کارش قرار داد و در آثار تولیدی به زیبایی انقلاب اسلامی را به تصویر کشید.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هم با اشاره به منظومه شخصیتی و فکری شهید آوینی گفت: تفکر، فرهنگ، هنر و تمدن سه عرصه مهمی است که شهید آوینی هر سه عرصه را در هر کاری درنظر می‌گرفت.
جیریایی با بیان اینکه محور حرکت حوزه هنری به سمت مفاخر استان است، افزود: باید از بنیان‌های فکری ایرانی اسلامی در حوزه تفکر استفاده کرد، قالب هنری را انتخاب و نگاه تمدنی داشت.
او گفت: در این مراسم از ۵۰ هنرمند تجلیل شد که ملاک انتخاب آنها حضور مستمر در عرصه فرهنگ و رسانه، مواضع انقلابی و تولیدات به هنگام در راستای دغدغه مسائل مردم و جامعه، شرکت در جشنواره‌های ملی و استانی و سایر موارد بوده است.

دیگر خبرها

  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • برپایی کارگاه تجسمی وعده صادق در قم
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • معرفی هنرمند برتر کانون بسیج هنرمندان شهرستان آباده