Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@08:19:32 GMT

یک باکتری عجیب در روده انسان، برق تولید می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۶۹۵۰

یک باکتری عجیب در روده انسان، برق تولید می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، برخی باکتری‌ها تاثیر مثبتی بر روی سلامت انسان دارند و برخی دیگر از آنها موجب ابتلای انسان به بیماری می‌شوند.

حال برای نخستین بار محققان دانشگاه برکلی آمریکا موفق به شناسایی باکتری عجیبی شده اند که در درون روده انسان زندگی می کند و قادر به تولید برق است.

محققان از چندی قبل از وجود باکتری هایی که قادر به تولید برق هستند، اطلاع داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این اولین بار است که یک باکتری با چنین ویژگی منحصر به فردی در داخل بدن انسان شناسایی می شود. باکتری های قادر به تولید برق معمولا در دریاچه ها، درون خاک و در داخل دریچه های هیدروترمال و در مجموع در محیط های اسیدی زندگی می کنند و برای تصفیه آب، تولید باتری و تخمیر پنیر، ماست والکل قابل استفاده هستند.

از جمله باکتری هایی که قابلیت تولید برق دارند و ممکن است در بدن یافت شوند، می توان به Listeria monocytogenes، Clostridium perfringens، Enterococcus faecalis، streptococcus و Lactobacilliاشاره کرد که باکتری هایی بیماری زاد هستند و از جمله عوامل ابتلا به بیماری هایی مانند اسهال و حتی سقط جنین هستند.

باکتری های یادشده می توانند تا حداکثر 500 میکروآمپر برق تولید کنند و احتمالا می توان در آینده از این روش برای تبدیل باکتری ها به ابزاری برای ارتقای سلامت و مقابله با بیماری ها استفاده کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باتری بدن انسان برق سلامت عجیب و غریبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمله عجیب در بنر شهرداری اصفهان خبرساز شد

یکی از فعالان اجتماعی به نام «وحیده» با بازنشر جمله خبرسازی که روی بنر شهرداری اصفهان نوشته شده بود در توئیتر خود با کنایه نوشت: شهرداری اصفهان برای بنر‌های سال نوی خودش از این بیت شعر استفاده کرده. کاملاً واضحه که چه آدم‌هایی و با چه طرز فکری بر مسند مدیریت هستن. این‌که افکار یک گروه رو به زور به خورد مردم می‌دن، اون‌هم توی ایام نوروز، باز نشون می‌ده که چه خبره!

پ. ن: عکس تزیینی است.

منبع: برترین‌ها

tags # اصفهان سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • فروش لباس‌های عجیب در مشهد!
  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • خوراکی غنی از منیزیم و فیبر: مبارزه با دیابت و کلسترول بد
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • جمله عجیب در بنر شهرداری اصفهان خبرساز شد
  • پزشکان مارماهی زنده را از شکم یک مرد خارج کردند!
  • نفخ معده نشانه هشداردهنده این سرطان است
  • وجود یک باکتری در دهان ممکن است سرطان روده بزرگ را تسریع کند
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • (ویدئو) تصاویر عجیب و هولناک از بلعیده شدن پژو ۲۰۶ در کرج