Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پارلمان کانادا به موجب این قطعنامه یافته‌های هیات حقیقت یاب سازمان ملل را که به شرح نحوه ارتکاب جنایت علیه بشریت در اقدامات ارتش میانمار علیه اقلیت روهینجا و اقلیتهای دیگر پرداخته تایید می‌کند. گزارش سازمان ملل جنایاتی را که ارتش میانمار علیه اقلیت روهینجا و سایر اقلیت‌های قومی مرتکب شده را جنایت علیه بشریت ارزیابی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا که به واشنگتن سفر کرده، نمایندگان پارلمان کشورش را به خاطر تصویب این لایحه و به رسمیت شناختن این "جنایتکاری" تحسین کرد و گفت: من می‌خواهم یادآوری کنم که جنایات علیه روهینجاها تا چه اندازه مصیبت‌بار و هولناک است. ما در سطح بین‌المللی تلاش می کنیم که درباره روهینجاها عدالت اجرا شود. تصویب این قطعنامه به اتفاق آراء نشانگر مرحله مهمی در این مسیر است.

ناظرات حقوق بشری این لایحه را یک تحول چشمگیر عنوان کرده‌اند.

نمایندگان پارلمان کانادا با اعلام اینکه جنایات علیه روهینجاها نسل کشی است از شورای امنیت سازمان ملل خواستند این موضوع را به دیوان کیفری بین المللی ارجاع دهد.
در این قطعنامه همچنین از شورای امنیت خواسته شده درباره مقامات بلند پایه ارتش میانمار تحقیق کند و آنها را به جرم نسل کشی تحت تعقیب قرار دهد.
بین اوت و دسامبر ۲۰۱۷ بیش از ۷۰۰ هزار روهینجایی به دنبال حمله ارتش میانمار به بنگلادش گریختند. در این حمله ارتش میانمار، اقلیت روهینجا با آزار و اذیت، تجاوز و اعدام‌های خارج از روال قانونی و آتش زدن روستاها مواجه شدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طی مطلبی در صفحه شخصی خود در ویراستی، نوشت: گوئی، تمامیت خواهی و مخالفت خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست هاست.

شایان ذکر است؛ پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه به سرزمین‌های اشغالی در واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن ساختمان کنسولی کشورمان در دمشق را در اوایل ماه جاری میلادی محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • اعتراضات بی سابقه دانشگاه های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل+ فیلم و عکس/ اعتراضات به کانادا و اروپا رسید
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران