Web Analytics Made Easy - Statcounter

این استاد اخلاق گفت: ما باید در جامعه امید ایجاد کنیم و این یک وظیفه است، تنها راه برای ایجاد امید هم «مقاومت» است، چنانچه مسئولین ما مقاومت را بشناسند و تئوری مقاومت در دانشگاه‌های ما ترویج پیدا کند قطعا این امید شکل می‌گیرد،

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و اخلاق امروز جمعه(30شهریورماه) در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه قبل از خلق انسان دشمن آن یعنی ابلیس به وجود آمده بود، اظهار داشت: ابلیس و طرفدارانش همیشه به دنبال یاس هستند، امروز شبکه‌های اجتماعی و ماهواره توسط ده‌ها هزار اطاق فکر مدیریت می‌شود که پیام های منفی را در جامعه تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ماهواره شما یک پیام را نمی‌بینید که حاوی خبر درست باشد تمام اخبار کذب و پر از یاس و ناامیدی است، کسانی که برای ما تولید خبر می‌کنند امروز به سمت اهل‌بیت(ع) هم رفته‌اند و امروز بر سر برادری امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هم رفته است و سعی می‌کنند با گمراهی ذهن در دین هم کارشکنی کند.

این استاد حوزه تاکید کرد: ما باید در جامعه امید ایجاد کنیم و این یک وظیفه است، تنها راه برای ایجاد امید هم مقاومت است، چنانچه مسئولین ما مقاومت را بشناسند و تئوری مقاومت در دانشگاه‌های ما ترویج پیدا کند قطعا این امید شکل می‌گیرد، در این صورت خداوند در مقابل ابلیس به ما امید را منتقل می‌کند.

پناهیان یادآور شد: ما امید را از کجاها پیدا می‌کنیم و این یک سوال است؟، در قرآن آمده است اگر مسلمین استقامت کنند امید را برای آنها خواهیم آورد. حال این مقاومت می‌تواند در فرهنگ و اقتصاد تجلی پیدا کند، وقتی رهبر معظم انقلاب بیست سال است چفیه بر گردن می‌اندازند در حال تقویت کردن فرهنگ مقاومت هستند، وقتی اقتصاد مقاومتی مطرح می‌کنند یعنی ما به دنبال مقاومت در اقتصاد باشیم.

وی با انتقاد از رفتار آموزش و پرورش در ترویج استقامت در مدارس افزود: آموزش و پرورش دقیقا کمترین نقش را در ترویج فرهنگ مقاومت دارد، جوانان ما با فرهنگ ایستادگی و مقاومت می‌توانند از زندگی لذت ببرند، یک فرزند ما در کلاس اول را تنها با قوی شدن می‌توان به سمت دین فرستاد، انگیزه قوی شدن و حماسه ساز شدن در خون انسان است و می‌توان از این طریق فرزندان خود را به دین دعوت کرد.

این استاد حوزه بیان کرد: معنویتی که بر اثر ضعف باشد خیلی بد است، آموزش و پرورش می‎تواند استقامت را به موجب حماسه ساز شدن پرورش دهد، البته باید بهانه‌ها منطقی باشد تا فرزندان ما به سمت قوی شدن بروند، تحریف دین کاری ندارد و امروز کتاب‌های مدارس ما تلاش زیادی برای دین مردم ندارد.

پناهیان ابراز داشت: بزرگترین حماسه دینی زندگی ما عاشورا است، این مقاومت که سرچشمه آن از عاشورای حسینی گرفته شده است فقط یک امر دینی نیست بلکه فرهنگ استقامت را هم نشان می‌دهد، پس کسانی که اهل استقامت نباشد انسان‌های نادان هستند زیرا هیج راهی شرافتمندانه‌تر از استقامت نیست.

وی با بیان اینکه ما اگر بخواهیم به جامعه امید بدهیم باید آنها را اهل مقاومت کنیم، خاطرنشان کرد: البته این موضوع بستگی دارد که سیاسیون ما در این زمینه چگونه رفتار می‌کنند، وقتی یک نماینده مجلس ما بیانیه می‌خواند که ما نباید با جهان مقابله کنیم و دشمن را به جهان ترسیم می‌کند حتما این نماینده دانش حماسه‌ی تاریخی ما و 40سال انقلاب را نمی‌داند و باید از مردم عذر خواهی کند.

این استاد اخلاق تصریح کرد: اگر سیاسیون از رفراندوم حرف می‌زنند یعنی جامعه به بن‌بست رسیده است، رفراندوم یعنی اینکه ما به بن‌بست رسیده و باید بازی را برهم بزنیم، کسی که از رفراندوم حرف می‌زند یعنی شبیه خوارج است چون خوارج هم تلاش کردند از راه‌حل‌های قانونی تجاوز کنند و بازی برهم بزنند.

پناهیان عنوان کرد: وقتی براساس قوانین عمل کردیم و آنگاه مشکلی را دیدیم سپس به سراغ رفراندوم برویم، امام حسین(ع) وقتی به قیام با یزید می‌رود؛ برای ثبات جامعه است، در جامعه چه کسانی یاس ایجاد می‌کنند کسانی که فرهنگ مقاومت در ادبیات آنها نیست، کسانی که می‌گویند راه ما از طریق سازش حل می‌شود، این افراد یاس ایجاد می‎‌کنند و تحت سلطه ابلیس هستند.

وی با انتقاد از عملرد دولت و مجلس گفت: اگر امروز مجلس و دولت در راه خدمت مردم تلاش کنند و از جوانان خوش فکر ما استفاده کنند و بهره لازم را از آنها ببریم قطعا مقاومت اقتصادی در جامعه شکل خواهد گرفت.

این استاد حوزه در پایان گفت: امروز جنگ اقتصادی مانند جنگ دفاع مقدس است، در روزگار جنگ هروز از تلویزیون نشان می‌داد که ما چنددرصد از تانک‌های دشمن را از بین بردیم و امروز هم باید در اقتصاد از این اخبار بشنویم، قرار بود روزی قانونی در مجلس تصویب شود تا بسیاری از رانت‌ها از بین برود اما متاسفانه توسط یک گروه سیاسی از مجلس خارج شد و بسیاری از رانت‌ها امروز همچنان برقرار است.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم تاسوعای حسینی عاشورا امام حسین ع عاشورای حسینی تاسوعا عزاداری محرم خامنه ای آیت الله خامنه ای دولت و مجلس پناهیان مقاومت اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد

آفتاب‌‌نیوز :

حسین گودرزی درخصوص نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با موضوع بررسی ساماندهی تعطیلات گفت: امروز در این جلسه با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روز‌های پنجشنبه و جمعه موافقت شد لذا روز‌های کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این تصمیم در کمسیون اجتماعی مجلس با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت اتخاذ شد، افزود: دولت نیز با تعطیلی روز‌های پنجشنبه علاوه بر جمعه‌ها موافق بود به عبارت دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس به نظر دولت برگشت.

گودرزی ادامه داد: این مصوبه در راستای لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بود ضمن اینکه ساعات کاری هفته نیز از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش یافت به این معنا که در ماه ۱۶ ساعت از ساعات کاری موظفی کارکنان دولت کاسته شده است. آغاز و پایان ساعت کاری روز نیز با تصمیم دولت و متناسب با فصول سال تغییر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: یک اختلافی که وجود داشت این بود که ما روز تعطیلی هفته را مراعا بگذاریم تا دولت خودش تصمیم بگیرد چه روزی تعطیل باشد، اما نهایتا به این نتیجه رسیدیم که شأن قانون‌گذاری این است که روز تعطیلی در قانون مجلس شود.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به فوریت داشتن لایحه مذکور این مصوبه امروز به هیأت رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا در نخستین جلسه علنی خانه ملت به رأی گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • رامبد جوان از ته دل خندید!/ باید به جامعه امید بدهیم
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • «سیدعلی» و حواریون عاشورایی جرقه امید را در دل مومنان روشن کردند
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت؛ پنجشنبه‌ها تعطیل
  • حمله به مواضع اسرائیل ایجاد صلح و امنیت در کشورهای منطقه است
  • فوری/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
  • کاهش ساعات کاری هفته به ۴۰ ساعت/ پنجشنبه‌ها تعطیل شد
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • قاضی پور: مردم با واقعیت زندگی می‌کنند نه با شعار