Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@07:43:55 GMT

دور کردن کودکان اویغور از خانواده در چین

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۷۱۶۰

دور کردن کودکان اویغور از خانواده در چین

به گزارش ایکنا به نقل از اسوشیتد پرس؛ «مریپت» مادر چهار کودک اویغور که به استانبول گریخته، هر شب با کابوس از خواب بیدار می شود. با آنکه او و همسرش زنده هستند اما دولت چین کودکان او را به یتیم خانه فرستاده اند.
مریپت و شوهرش که برای پرستاری از پدر بیمارش به استانبول رفته بودند، بچه ها را نزد مادربزرگشان گذاشته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وقتی ماموران دولتی با ادعای کشف جرم از جمله سفر به خارج،  به بازپرسی خانه هزاران اویغور پرداختند، سفر آنها به تبعید تبدیل شد.
او از یکی از دوستانش شنید که مادر شوهرش را زندانی کردند و چهار کودک او را به یتیم خانه ای تحت نظر حکومت در منطقه سین کیانگ سپرده اند.
این خانواده اویغور یکی از دهها هزار خانواده مسلمان هستند که تحت سرکوب دولت چین قرار دارند. اکنون شواهدی در دست است که دولت، فرزندان مسلمانان بازداشت شده در اردوگاههای اجباری را به دهها یتیم خانه در سرتاسر سین کیانگ فرستاده است.
موضوع یتیم خانه ها، تازه ترین نمونه از تلاش هدفمند دولت چین برای جدا کردن کودکان اویغور از خانواده ها و فرهنگشان است.
دولت چین هزاران مدرسه به اصطلاح «دوزبانه» را ساخته است که به کودکان اقلیت ها، ماندرین (زبان رسمی چین) آموزش می دهد و بچه ها در آنجا به خاطر صحبت به زبان مادری تنبیه می شوند.
دولت چین می گوید این یتیم خانه ها به کودکان بی سرپرست کمک می کند و وجود بازداشت گاه برای والدین آنها را رد می کند.
سخنگوی دولت چین روز پنج شنبه گفت: اقدامات دولت در سین کیانگ برای آرامش، پیشرفت و هماهنگی و مقابله با جدایی طلبان قومی ضروری است.
کارشناسان می گویند اقدامات دولت چین، یادآور سیاستهای استعمارگران در آمریکا، کانادا و استرالیا است که رفتار مشابهی با کودکان بومیان داشتند. حاصل این سیاست ها چندین نسل آسیب دیده در ادوار بعدی بود.
مریپت مادر 29 ساله اویغور، یک سال و نیم پس از دوری از کودکان خود، عکسی از یک ساختمان را نشان می دهد که در محاصره سیم های خاردار است و گفته می شود کودکان در آنجا نگهداری می شوند.
وی با چشمانی گریان می پرسد: آیا اگر دوباره بچه ها را ببینم آنها مرا می شناسند؟     انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا چین اویغور تبعیض دینی تبعیض نژادی مسلمانان چین سین کیانگ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر حادثه یا بیماری در هفت سال زندگی بچه ها رخ دهد، در بقیه عمر او باقی می ماند و می‌تواند سلامت او را مختل کند و به همین خاطر و بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت طرحی به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان در مراکز دولتی داده شود تا سلامت کودکان تامین شود و این مصوبه، به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: بنا داریم با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروی مورد نیاز را تامین کنیم؛ لذا در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم اما تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص بدهد.

وی ادامه داد: کمبودها را در داخل با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌کنیم.

در حال تکمیل…

کد خبر 6093984

دیگر خبرها

  • حجاج استان سمنان برای نیازمندان خانه می‌سازند
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • آیین ملی گل‌غلتان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود
  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است