Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ابوترابی فرد در  نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: اگر عاشورا را بشناسیم و تحلیل کنیم و در این مدرسه حضور پیدا کنیم و در این راه گام برداریم به عالی ترین مقام تقوای عملی دست پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد : باید توجه داشته باشیم انبیای الهی با رفتار شایسته و برآمده از ایمان و فضایل اخلاقی به تربیت انسان و تعالی جامعه، قیام به عدالت و دعوت به عبودیت و پرستش خدای سبحان همت گماردند و در این راه از تمام ظرقیت و قوای خویش بهره گرفتند، از آموزه های وحیانی و سیره پیامبر اکرم بهره برده می شود که برای تعالی جامعه نیازمند امنیت اعتقادی و ایمان راسخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، عنوان کرد: اگر امنیت اعتقادی در جان انسان و جامعه شکل بگیرد و انسان به اصول عرفانی و وحیانی آراسته شود راه برای دستیابی به امنیت سیاسی، دفاعی، اقتصادی و اجتماعی هموار خواهد شد.اما اگر امنیت فکری و اعتقادی شکل نگیرد ،سایر حوزه های امنیت در خطر است، لذا انبیا و اولیا و امام حسین علیه السلام برای دستیابی به امنیت اعتقادی پافشاری می‌کنند. اسوه، مقتدا، امام و پیشوا نقش موثری در خلق امنیت اعتقادی و امنیت های دیگر ایجاد می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، تصریح کرد: جامعه انسانی هنگامی طعم شیرین امنیت را در تمامی عرصه ها می چشند که پیشوا، اسوه و امام و الگوی صالح را انتخاب کنند و در کنار او قدم بردارند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که عاشورا منطق عملی چگونه زیستن است. ما با دو حوزه اندیشه، ایمان و تفکر و حوزه عمل روبرو هستیم. عمل صالح از مبانی مستحکم اعتقادی ریشه می گیرد. اسلام بر حوزه عمل تاکید ویژه ای دارد. منطق عملی قرآن بسیار قوی است. ما در عاشورا با یک عمل خالص علمی و اخلاقی روبرو هستیم و باید از این منطق درس بیاموزیم.

ابوترابی فرد، بیان کرد: هدف اصلاح جامعه اسلامی است و پیام این واقعه این است که این واقعه اجتماعی است نه فردی. امام حسین (ع)یک قیام و حرکت اجتماعی آغاز کردند و به جامعه نگاه دارند. این حرکت اجتماعی امام حسین (ع) یک حرکت اجتماعی کاملا سیاسی است. این حرکت سیاسی را حضرت از آغاز حرکت خود از مدینه اعلام کردند. در مقابل حاکم مدینه خود را با شجاعت معرفی می کنند. در مقابل یزید را هم معرفی می کنند و می گوید بدانید شخصیتی چون حسین(ع) هرگز با شخصیتی چون یزید بیعت نمی‌کند. خواهیم دانست کدام یک از ما شایسته زعامت جامعه اسلامی هستیم. در جامعه اسلامی و توحیدی باید امام عادل حاکم باشد نه یزید فاسق و این حرکت با نگاه روشن آغاز می شود. بنابراین و ده ها دلایل روشن حرکت اجتماعی، سیاسی، الهی امام حسین(ع) برای مقابله با یزید و تبین مبانی نظام سیاسی پیامبر(ص)و قرآن کریم است.

وی، ادامه داد: در این راه در پاسخ به نامه بزرگان کوفه مانند حبیب بن مظاهر و جمع کثیری از شیعیان که برای حضرت نوشتند"ما امام و پیشوایی جز شما نمی شناسیم و کوفه آماده بیعت با شما است و ما در کنار شما به ریسمان حق چنگ می زنیم" می‌گویند امام شخصیتی است که در راه خدای سبحان گام بر می دارد. یعنی حرکت امام برای تبیین این واقعیت است که جامعه اسلامی باید مبتنی بر این اصول باشد و امام عادل باید زمام امور را در دست داشته باشد.

ادامه دارد...

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، پریسا نجفی معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ساماندهی و شناسه‌دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی در اولویت این اداره کل قرار داشته به نحوی که در اواخر سال گذشته و در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی و شناسه دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، ۱۷۵ شناسه ملی به پایگاه‌های نماز جمعه تخصیص یافت.

نجفی در ادامه تاکید کرد: پایگاه‌هایی که برای انجام امور مالی خود نیاز به شناسه ملی دارند باید اطلاعات خود را به اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه کرده تا پس از بررسی و تأیید مستندات، شناسه ملی به آن‌ها تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: همچنین اشخاص حقوقی مذکور مکلف‌اند هر گونه تغییر در اطلاعات را ظرف مدت ۲۴ ساعت، به این اداره کل اعلام کنند.

کد خبر 6089853

دیگر خبرها

  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند