Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- "کاتیوشا" آخرین ساخته "علی عطشانی" در میان آثار کمدی سال 1397 آمار خوبی را برای خود به ثبت نرسانده است. این فیلم در حال حاضر رتبه پانزدهم جدول فروش را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، "کاتیوشا" آخرین ساخته "علی عطشانی" در میان آثار کمدی سال 1397 آمار خوبی را برای خود به ثبت نرسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم در حال حاضر رتبه پانزدهم جدول فروش را در اختیار دارد.

کاتیوشا در هشت هفته ۲,۲۲۲,۰۲۰,۰۰۰ تومان فروخته است با این وجود فیلم جدید عطشانی را نمی‌توان اثری موفق در گیشه دانست، زیرا در مقابله با آثاری همچون "هزارپا" و همچنین فیلم عروسکی "خاله قورباغه" در اولین هفته از اکران نتوانست صدرنشین شود.

مشکل اصلی فیلم "کاتیوشا" سر در گمی در میان ژانر است. این فیلم نمی‌داند اثری اجتماعی است و یا می‌خواهد الگوی سینمای کمدی نقادانه را ارائه دهد. در این میان فیلم در بسیاری مواقع به کمدی سحطی نزدیک می‌شود، اما تمام سعی خود را می‌کند تا به ابتذال کشیده نشود.

فیلم جدید علی عطشانی از عنصر داستان گویی بهره می‌برد و کمدی خود را در محیطی منعطف به درامی اجتماعی پیوند می‌زند. عطشانی به هیچ وجه نمی‌خواهد به هر قیمتی مخاطب را بخنداند و همین از همان لحظه اول کاتیوشا را فیلمی هر چند متوسط، اما شریف اعلام می‌کند.

مشکلی دیگری که باعث شده کاتیوشا روایتی سر در گم پیدا کند نبود داستان منسجم ابتدایی و به همین منوال نبود شخصیت پردازی درست است. این فیلم می‌خواهد بین شخصیت‌ها رابطه برقرار کند، اما متاسفانه خود شخصیت‌ها از لحاظ ساختار شکل نگرفته اند و به همین دلیل رابطه میان آن‌ها شکل نمی‌گیرد.

هادی حجازی فر به شدت از لحاظ شخصیتی نزدیک به شخصیت هایش در دو فیلم ماجرای نیمروز و لاتاری است و همین باعث شده تا کار برای کارگردان و بازیگر بسیار سختتر باشد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی "کاتیوشا" آمده است: من اگر بخوام توی زندگیم موفق باشم حتما نباید اونجوری به زندگی نگاه کنم که تو نگاه می‌کنی.

هادی حجازی فر و احمد مهرانفر بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند. این دو پیش از این در فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز" تجربه بسیار موفقی را با یکدیگر تجربه کرده اند.

این دو بازیگر سینما به شدت تیپ هستند. تیپ‌هایی تکراری که کارگردان هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند با حضور آن‌ها پیشبردی در روایت رقم بزند. همین تیپ گرایی و تکراری بودن شخصیت‌ها برای دو شخصیت اصلی ضعفی است که تا پایان همراه اثر است.

فیلمساز با همان روایت تکراری پسر پولدار و مرد فقیر سراغ داستان رفته است و اتفاقاً این تکرار به شدت در دیالوگ‌ها دیده می‌شود. عطشانی می‌خواهد در این فیلم به شکاف طبقاتی بپردازد، اما این مساله را آنقدر غلو شده و بزرگ ارائه می‌دهد که به هیچ وجه قابل باور نیست و شعارزدگی آن دل مخاطب را می‌زند.

علاوه بر حجازی فر و مهرانفر، میترا حجار، لیلا اوتادی، ارژنگ امیرفضلی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، قاسم زارع، خشایار راد سایر بازیگرانی هستند که در کمدی "کاتیوشا" به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر شخصیت‌ها نیز بدون گذشته وارد داستان می‌شوند و رابطه شان با یکدیگر شکل نمی‌گیرد. فیلمنامه و کارگردانی می‌خواهند با فشار شخصیت‌ها را داخل داستان تزریق کرده و به خورد مخاطب دهند. شخصیت‌هایی که بی فایده وارد و بی تاثیر خارج می‌شوند.

فیلم سینمایی "کاتیوشا" تلاش تازه عطشانی فیلم متوسطی است که نمی‌توان ژانر درستی برای آن انتخاب کرد. عطشانی می‌خواهد در این فیلم نیز طنز تلخ "دموکراسی در روز روشن" را اعمال کند، اما متاسفانه چندان موفق نبوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خاله قورباغه علی عطشانی کاتیوشا فیلم کاتیوشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس ۲۷۶۵ روز در حسرت شکست آلومینیوم!

به گزارش "ورزش سه"، باز هم پرسپولیس به گربه سیاه چند سال اخیر خود یعنی آلومینیوم اراک رسیده و هواداران این تیم می‌دانند تیم محبوبشان کار سختی برای عبور از این مرحله و رسیدن به جمع هشت تیم برتر جام حذفی خواهد داشت. با این حال اما یک رکورد مثبت برای شاگردان اوسمار وجود دارد و آن هم شکست ناپذیری طولانی مدت قرمزها در دیدارهای خارج از تهرانشان در جام حذفی است.

سرخپوشان پایتخت در حالی باید در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف ایرالکو بروند که نزدیک به ۲۷۶۵ روز است که باختی خارج از تهران در جام حذفی نداشته‌اند و آخرین شکست خارج از خانه‌شان به مهر ماه ۱۳۹۵ برمی‌گردد که بزرگترین شگفتی آن فصل از جام حذفی رقم خورد و شاگردان برانکو ایوانکویچ در شیراز مقابل تیم دسته دومی قشقایی در ضربات پنالتی شکست خوردند و وداعی زودهنگام با مسابقات داشتند.

پرسپولیسی‌ها در فصل هفدهم با وجود اینکه میزبان صنعت نفت بودند اما در ضربات پنالتی مقابل شاگردان کمالوند شکست خوردند. این تیم یک فصل بعد از آن با پیروزی مقابل همه رقیبان موفق به کسب قهرمانی در جام حذفی شد و یک سال بعد در فصل نوزدهم بود که در نیمه نهایی و در ضربات پنالتی مقابل استقلال شکست خوردند. سناریویی که فصل بعد نیز تکرار شد و باز هم شاگردان یحیی در ضربات پنالتی مغلوب شاگردان مجیدی این بار در مرحله یک چهارم نهایی شدند.

یک فصل بعد پرسپولیس باز هم تا یک چهارم نهایی پیش رفت و این بار هم در ورزشگاه آزادی برابر آلومینیوم اراک با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد. سرخپوشان فصل گذشته اما با شکست تمام رقیبان از جمله استقلال موفق به کسب قهرمانی شدند تا برای سومین بار در تاریخ موفق به کسب هر دو جام در یک فصل شوند.

جالب‌تر آنکه آخرین شکست خارج از خانه پرسپولیس در وقت‌های قانونی جام حذفی به سال ۱۳۹۴ برمی‌گردد که شاگردان برانکو این بار در یک چهارم نهایی و در اصفهان مغلوب ذوب آهن با نتیجه ۲ بر ۰ شدند.

دیگر خبرها

  • حسرت شوت‌زنی که پنالتی از دست داد (عکس)
  • حسرت استقلالی‌ها از معرفی یک دروازه‌بان جدید!
  • عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود
  • پرسپولیس ۲۷۶۵ روز در حسرت شکست آلومینیوم!
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است