Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - اسکن اثر انگشت را می‌توانید به عنوان یک گزینه آسان‌تر از تایپ گذرواژه‌تان استفاده کنید، یا به عنوان یک لایه اضافی امنیتی با احرازهویت دومرحله‌ای مد نظر قرار دهید.  
آیا ممکن است کروم‌بوک بعدی یک سنسور اثر انگشت داشته باشد؟
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از cnet، یک استفاده دیگر از سنسور اثر انگشتی که بر روی مک‌بوک پرو یا گوشی اندرویدی شما ارائه شده است: یک روش بدون نیاز به گذرواژه برای لاگین کردن در وب‌سایت‌ها و اپ‌های وب با مرورگر وب کروم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس آنچه در یک پست بلاگ رسمی گوگل آمده است، در کروم 70 بتا، اکنون قابلیت احرازهویت وب با اثر انگشت به طور پیش‌فرض برای اندروید و MacOS ارائه شده است (فعلا چیزی امکانی برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی یا دستگاه‌های iOS ذکر نشده است).

اسکن اثر انگشت را می‌توانید به عنوان یک گزینه آسانتر از تایپ گذرواژه‌تان استفاده کنید، یا به عنوان یک لایه اضافی امنیتی با احراز هویت دومرحله‌ای مد نظر قرار دهید.
 
  تصویری که گوگل در بلاگ کروم 70 بتا منتشر کرده است.  

به نظر می‌رسد که گوگل اخیرا بر اسکن با اثر انگشت برای وب تاکید بیشتری گذاشته است.

در سال گذشته این شرکت اسکن اثر انگشت را به سیستم عامل کروم اضافه کرد(توجه داشته باشید که سیستم عامل کروم با مرورگر وب گوگل کروم فرق می‌کند، ولی هر دوی آنها ماشین‌های مرور اینترنت هستند) با وجود این واقعیت که هیچ کروم‌بوکی در حال حاضر سنسور اثر انگشت ندارد.
در ماه جاری سیستم عامل کروم در حالی رویت شد که به استفاده از حسگر اثر انگشت به عنوان یک «تجربه متفاوت» یاد کرده بود.
 
این به طور ضمنی می‌تواند نشانگر ساخت کروم‌بوکی در آینده باشد که یک اسکنر اثر انگشت دارد.

جالب اینکه، این اتفاق حدودا در زمانی اتفاق می‌افتد که شایعاتی درباره پیکسل‌بوک 2 و تبلت‌های جدید دارای سیستم عامل کروم منتشر شده است.
 
و انتشار این اخبار درست در زمانی اتفاق افتاده که گوگل دعوتنامه‌ای برای یک رویداد سخت‌افزاری در 9 اکتبر منتشر کرده است.

اولین حدسی که به ذهن متبادر می‌شود معرفی گوشی‌های پیکسل جدید است، ولی گوگل در رویداد سخت‌افزاری سال گذشته‌اش لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر را نیز معرفی کرد.
 
بر اساس تقویم گوگل، کروم 70 قاعدتا در اواسط اکتبر از حالت بتا خارج خواهد شد، از این رو این زمان‌بندی می‌تواند معقولانه باشد.
  

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل احراز هویت حسگر اثر انگشت کروم کروم بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک رادار، AssembleDebug کاربری در توییتر، جزییات این آپدیت را در اختیار چند رسانه قرار داده است.

PiunikaWeb چشم اندازی به این ویژگی دریافت کرده و عملکرد آن خارق العاده به نظر می رسد. قابلیت افزودن باکس برای نوشتن متن، باکس داده های هوش مصنوعی را به یک پنجره کوچک شناور در پایین نمایشگر موبایل تبدیل می کند که حتی در صورت بسته شدن اپ، باز می ماند. به عنوان مثال فرد می تواند هنگام جستجو در اینترنت یا کنترل ایمیل هایش با جمینی صحبت کند.

AssembleDebug توانسته هنگامیکه اپ ایکس را در موبایلش باز کرده بود، پنجره مذکور را باز و آن را فعال کند. ویدئوی دموی او نشان می دهد این پنجره به طور دقیق مانند اپ جمینی کار می کند. به طور دقیق تر فرد سوالی می پرسد و چند ثانیه بعد پاسخی با ذکر لینک منابع، تصاویر و همچنین ویدئوهای یوتیوب ظاهر می شود. البته ممکن است نمایش این پاسخ ها، اپی که در زیر آن فعال است را تار کند.

از سوی دیگر باید به این هم اشاره کرد که این باکس چند وجهی است بنابراین فرد می تواند سوال را بنویسد، به طور زبانی به هوش مصنوعی دستور دهد یا عکسی را آپلود کند.

دیگر تغییرات مهم این به روزرسانی آن است که جمینی روی موبایل های اندروید قابلیت دریافت انواع فایل ها در کنار عکس را خواهد داشت. تصاویر نشان می دهند که یک آزماینده یک PDF را آپلود می‌کند و سپس از هوش مصنوعی می‌خواهد متن داخل آن را خلاصه کند. ظاهرا این ویژگی نسخه فعلی جمینی نیز وجود دارد اما با فعال کردن آن هیچ اتفاقی نمی افتد. نشریه اندروید اتوریتی تخمین می زند این آپدیت ها مخصوص بخش Workspace گوگل یا Gemini Advanced یا هر دو آنها باشد.

دومین ابزار جالب قابلیت گزینش متن(Select Text) است. در حال حاضر اگر کاربر بخش کوچکی از یک متن را بخواهد در جمینی کپی کند، باید تمام آن را کپی کند. اما قابلیت گزینش متن این چالش را برطرف می کند و به فرد اجازه می دهد بخش خاصی از یک خط یا پاراگراف را کپی کند.

کد خبر 6087356 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اسکن محوطه کمرزرین اصفهان انجام شد/ تلاش برای آغاز فصل دوم کاوش
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • گوگل‌پلی رفع فیلتر می شود؟
  • خبرخوش زارع‌پور برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • هوش مصنوعی گوگل روی موبایل کارآمدتر می‌شود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی
  • گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟