Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به بسته جدید تحریم های آمریکا علیه این کشور اعلام کرد: آمریکا باید این واقعیت را بپذیرد که با تحریم نمی تواند شرایط خود را بر روسیه تحمیل کند.

به گزارش ایرنا، 'سرگئی ریابکوف' معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای که در وزارت خارجه روسیه منتشر شد، تاکید کرد: چنین به نظر می رسد که در آنجا (آمریکا) اعمال تحریم به سرگرمی ملی تبدیل شده است زیرا تحریم های روز گذشته شصتمین بسته تحریمی علیه روسیه از سال 2011 میلادی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه هر بسته جدید تحریمی علیه روسیه نشان می دهد که دشمنان از فشارهای قبلی علیه روسیه نتیجه ای نگرفته اند، اظهار داشت: بسیاری از فهرست های سیاه آمریکا علیه افراد و شرکت های روسی مشابه یکدیگر هستند، این مساله خنده آور است اما واقعیت دارد.
معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: به اپراتورهای ماشین تحریم آمریکا توصیه می کنیم به تاریخ روسیه حداقل نگاهی سطحی بیندازند و متوجه شوند که با چنین اقداماتی در برابر ما نتیجه نمی گیرند.
ریابکوف تحریم روسیه را بازی با آتش خواند و گفت: آمریکایی ها بهتر است به اقدامات ضدروسی خود بیشتر توجه کنند چرا که بازی با روسیه، خطرناک است.
به گزارش ایرنا، آمریکا روز گذشته در اوج جنگ تجاری با چین جبهه تازه ای علیه این کشور آسیایی گشود و بخشی از ارتش این کشور را به دلیل خرید تسلیحات از روس ها تحریم کرد.
ساعاتی پس از آنکه 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا اختیارات خود در قانون تحریمی «کاتسا» علیه روسیه را به وزارتخانه های خارجه و خزانه داری واگذار کرد، مقام های دیپلماتیک از بسته تحریمی علیه چینی ها و روس ها رونمایی کردند.
'هدر نائورت' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد که کشورش «بخش توسعه تجهیزات -EDD » در وزارت دفاع چین را به دلیل خرید جنگنده های سوخو-35 (Su-35) و سامانه دفاع موشکی «اس-400» (S-400) از روسیه تحریم کرد.
آمریکا گفته که 'لی شانگفو' مدیر بخش توسعه تجهیزات را هم به دلیل خرید از شرکت تسلیحاتی «روسوبورون اکسپورت» روسیه تحریم می کند.
این شرکت پیش از این، به دلیل حمایت از 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه در فهرست قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها «کاتسا» قرار گرفته بود.
آمریکا همچنین 33 نفر از شهروندان روس ازجمله شماری از مقام های ارشد این کشور و چندین سازمان و شرکت روسی را در فهرست تحریم های خود قرار داد.
فهرست تحریم های جدید آمریکا شامل مقام های مرتبط با مجموعه صنایع دفاعی روسیه است.
رسانه روسی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، 33 نفر از مقام ها و شهروندان روس را که برای صنایع دفاعی روسیه کار می کنند، در فهرست تحریم های آمریکا علیه روسیه در چارچوب قانون کاتسا قرار داده است.
قانون کاتسا برای مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم وضع شده و براساس آن آمریکا علیه روسیه، کره شمالی و ایران تحریم هایی را وضع می کند.
'ایگور کوروبوف' فرمانده «گ.ر.او» سازمان ضداطلاعات ارتش روسیه ارشدترین مقام روس در فهرست جدید تحریم های آمریکا است.
سه مرکز نظامی روسیه شامل کارخانه هواپیماسازی گاگارین در کامسامولسکی-نا-آمور (سازنده هواپیماهای سوخو)، شرکت امنیتی غیردولتی واگنر و شرکت تسلیحاتی اوبورون لوگیستیکا، نیز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.
اروپام*391* 1346**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ريابكوف آمريكا تحريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است