Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، ماریا زاخارووا در کنفرانس خبری هفتگی خود و این بار در حاشیه انجمن اروپایی آسیایی زنان در سن پترزبورگ با اشاره به حادثه سرنگونی هواپیمای شناسائی «ایل-20» روسیه خاطرنشان کرد که رفتارهای طرف اسرائیلی غیر حرفه ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا همچنین خواستار تحقیقات و بررسی های بیشتر درباره چند و چون این حادثه شد.
وی گفت: «به زودی اطلاعات جدیدی را ارائه خواهیم کرد که به سئوالات مرتبط به این فاجعه و دست داشتن خلبانان اسرائیلی در آن پاسخ خواهد داد. رفتارها و اقدامات خلبانان اسرائیلی، هواپیمای روسی را تهدید کرد و در نهایت به انهدام آن انجامید. آنها دستکم به شیوه ای غیر حرفه ای عمل و کارشناسان نظامی غیر حرفه ای بودن شیوه آنان را تأیید کردند. بسیار شرم آور است که پشت سر کسی که امنیت، از جمله امنیت خودت را فراهم می کند، قایم شوی».
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره سوریه نیز گفت که توافق اخیر ترکیه و روسیه درباره ادلب در تلاش برای جداسازی گروه های تروریست از گروه های میانه رو است.
وی همچنین نسبت به عواقب اقدام جبهه النصره در اعطای مواد سمی و در رأس آنها گاز سارین به گروه های تروریستی و مسلح فعال در منطقه، هشدار داد.
زاخارووا افزود: «روابط تاریخی و مستحکمی با اسرائیل داریم و روسیه همواره به دنبال تقویت و توسعه آنها بر اساس دوستی و همیاری بوده است. روسیه همچنین تلاش کرد تا اسرائیل با محیطش در خاورمیانه همگون شود و به عاملی برای ثبات و توسعه آن تبدیل شود، بنابراین، فاجعه روز هفدهم ماه جاری نیاز به تحقیقات بیشتر و توضیحات طرف اسرائیلی دارد که به نظرم به زودی ارائه خواهد شد».
اظهارات زاخارووا با تحولات فرایندهای مسئله سوریه در چند زمینه همراه می شود، فرایندهایی که همگی به دنبال حل و فصل دائمی بحران این کشور هستند. اظهارات وزارت خارجه روسیه بر اهمیت تکمیل تحقیقات درباره چند و چون اتفاق هواپیمای سقوط کرده روسیه تأکید دارد و همچنین نسبت به حرکتهای تروریستهای جبهه النصره هشدار می دهد، تروریستهایی که به دنبال آن هستند تا مواد شیمیایی سمی را در اختیار افراد مسلح قرار دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روسيه اسرائيل ماريا زاخارووا کنفرانس خبري هواپيماي شناسايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که یک فرمانده در لشکر گیفعاتی در نبردهای جنوب نوار غزه کشته شد.

با کشته شدن این نظامی اسرائیلی شمار نظامیان کشته شده اعلام شده اسرائیل در نوار غزه از ابتدای جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر 2023 تا کنون به 596 نفر رسید.

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در نبردهای 24 ساعت گذشته در نوار غزه 22 نظامی اسرائیلی دیگر زخمی شدند.

با زخمی شدن این نظامیان شمار نظامیان زخمی شده اسرائیل در نوار غزه نیز به بیش از 3152 نفر رسید.

در همین حال، یگان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که محل تجمع نیروهای رژیم اشغالگر را در اطراف بیمارستان الشفاء با خمپاره هدف قرار داد.

گردان های قسام نیز اعلام کرد که مبارزانش توانستند که یک نظامی اسرائیلی را در اطراف بیمارستان الشفاء در شهر غزه شکار کردند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • کرملین: همه عاملان جنایت‌های اوکراین باید مجازات ‌شوند
  • خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند
  • بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با کارشکنی‌ صهیونیست‌ها
  • کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در غزه/ شمار نظامیان کشته شده اسرائیل به 596 نفر رسید
  • روسیه: فرانسه مبارزه با تروریسم را از اوکراین شروع کند
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • این جنگنده هولناک روسی کیف اوکراین را به هم ریخت
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود