Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «داريوش طلايي» - آهنگساز و نوازنده‌ي برجسته‌ي تار و سه‌تار- ششم اکتبر 2018 (چهاردهم مهرماه) به همراه نگار خارکن، آساره شکارچي و هوشمند عبادي در بلژيک به اجراي برنامه خواهند پرداخت.
اين برنامه در rue ravenstein برگزار خواهد شد که درباره‌ي آن نوشته‌اند: «داريوش طلايي نوازنده‌ي با همراهي ني، کمانچه و تنبک به اجراي برنامه مي‌پردازد مي‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها ما را با زيبايي موسيقي سنتي ايراني و صداي آوازِ آن آشنا مي‌کند. او با اين اجرا، درهاي موسيقي سنتي ايران را به روي ما باز مي‌کند. او با کنسرت‌هاي پرطرفدارش تفسيرهاي خلاقانه‌اي از موسيقي را با مخاطب به اشتراک مي‌گذارد و مخاطبان را با ميراث موسيقي غني موسيقي ايران آشنا مي‌کند. او در اجراي پيش‌رو با سه تن از دانشجويان خود در بوزار به اجراي برنامه مي‌پردازد و با آنان يک پروژه‌ي بزرگ موسيقي را روي صحنه مي‌برند.»‌
اين کنسرت به طور خاص براي اين سالن طراحي شده است؛ همچنين «طلايي» پيش از آغاز کنسرت، يک جلسه‌ي پرسش و پاسخ درباره‌ي موسيقي ايران برگزار مي‌کند.
در اين برنامه داريوش طلايي (سه‌تار)، آساره شکارچي (تنبک و آواز)، نگار خارکن (کمانچه)‌ و هوشمند عبادي (ني) مي‌نوازند.
«داريوش طلايي» تار را نزد «علي‌اکبر شهنازي» فراگرفت و پس از گرفتن ديپلم هنرستان هم‌زمان به تحصيل در رشته موسيقي دانشکده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و کار در مرکز حفظ و اشاعه موسيقي پرداخت. در اين مرکز با تشکيل و سرپرستي گروه موسيقي برنامه‌هايي از موسيقي اصيل ايراني در چندين دوره جشن هنر شيراز اجرا کرد. داريوش طلايي طي اين دوران نزد استاداني چون علي اکبر شهنازي، نور علي برومند، عبدالله دوامي، يوسف فروتن و سعيد هرمزي به تکميل آموخته‌هاي خود در سنت‌ها و مکاتب مختلف موسيقي دستگاهي ايراني پرداخت. پس از اتمام تحصيلات دانشگاه او از سال 1355 در دانشگاه تهران به عنوان عضو هيئت علمي دانشگاه موسيقي ايراني تدريس کرد. او در سال 1358 با دريافت بورسيه از دولت فرانسه براي ادامه تحصيل عازم کشور فرانسه شد و ضمن تحصيل موسيقي‌شناسي تا مقطع دکتري در دانشگاه نانتر به شناساندن موسيقي ايراني از طريق تدريس، اجراي کنسرت و انتشار موسيقي ايراني در اروپا و آمريکا پرداخت.
داريوش طلايي از زمان بازگشت به ايران در سال 1371 تاکنون عضو هيئت علمي گروه موسيقي دانشگاه تهران است و طي اين سال‌ها ضمن تدريس در دانشگاه به تأليف آثار موسيقي و اجراي کنسرت پرداخته‌است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۷۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه گفتگو محور «آرمان» با حضور «مهدی صارمی» رئیس مرکز مطالعات راهبردی فقه حکومتی به بررسی وضعیت عفاف و حجاب در کشور می‌پردازد.
برنامه «آرمان» روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۲۲ بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می‌رود.

برنامه گفت وگوی ویژه معارفی آرمان در گفتگو با شخصیت‌های فرهنگی، معارفی، سیاسی و اجتماعی به بررسی موضوعات روز حوزه فرهنگ و معارف اسلامی در کشور می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • بررسی وضعیت عفاف و حجاب در برنامه «آرمان»
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟