Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام یحیی صالح نیا در نخطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور امت عزادارحسینی غرب تهران درحسینیه کن برگزار شد طی سخنانی ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی طی سخنانی اظهار داشت: ملت مادرمواجهه بامشکلات پناهگاهی چون امام حسین (ع)دارد و لذا مجالس امام حسین (ع)محل هدایت انسانهاوحل معضلات اخلاقی،تربیتی،اجتماعی،فرهنگی،وحتی سیاسی واقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح نیا درادامه افزود: از فرصتی که امام حسین (ع) ایجاد کرده برای گسترش فضائل درجامعه باید استفاده کرد چرا که امام چراغ هدایت و کشتی نجات است.

وی گفت:علمای سلف به تبع اهل بیت برای این مجالس عظمت قائل بوده و مرحوم غروی کمپانی (آیت اله کمپانی اصفهانی)که ازلحاظ علمی درسطح بالای بود درمجلس روضه اباعبداله پای سماور می نشست وله عزاداران حسینی چای می داد.

امام جمعه کن گفت: هنرحسینی شدن وحسینی ماندن شاهراه سعادت ملت ما خواهدبود و تربیت جوانی چون علی اکبر، بخشیدن گنه کاری چون حر، جذب مخالفی چون ظهیر و کینه نداشتن ازکوفیان و سوزاندن نامه های آنان است.

وی درادامه افزود: دعوت امام حسین به انسانیت وآزادگی وفضائل انسانی تا آخرین لحظات زندگی است و جمله معروفی که مسلمانان ومسیحیان به آن اشاره میکنند زمانی است که تیرسه شعبه به قلب حضرت نشسته بود و بر شمشیر خود تکیه کرد و ایستاد(ان لم یکن لکم......)اینها همه هنرحسین بن علی است.

صالح نیا در ادامه با بیان اینکه نابسامانی هایی درجامعه وجود داردکه می بایست با علل آنها دیده شوند گفت: ندیدن مشکلات و انکار آنها تبدیل به حل مشکل نخواهد شد و امروزه مشاهده می شود مسول اداری به مسول مافوقش آمار و اطلاعات غلط و دروغ ارائه کرده و همان مسول به مقام مافوقش همان اطلاعات غلط و دروغ را ارائه می نماید و علت کار در این است که برخی ازمسئولین ما متخصص نیستند.

امام جمعه کن گفت: مشکلات را باید ریشه ای حل کرد و یکی از راه حل های ریشه ای تآسی همه جانبه به امام حسین (ع)است جرا که امام حسین (ع)در طول عمر خود دروغ نگفت و دروغ های شیرین دشمنان را باور نکرد، اهل زد وب ند نبود و پای ارزشهای اسلامی ایستاد و خون پاکش را هم نثار کرد و بجای یک حکومت ۳۰ساله ۱۳۰۰سال است که بر دلها و جان ها حکومت می کند.

وی درپایان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: درسال جدیدتلاش کنیم و همه دست در دست هم دهیم که نسل آینده متدین تر، حسینی تر، انقلابی تر، منظم تر و پاک تر و پرکارتر تربیت شوند.

کد خبر 4408116

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه کن خطبه های نماز جمعه ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد مراسم عزاداری عاشورا شهرکرد گرگان سانحه تصادف شیراز تاسوعا و عاشورا خرم آباد احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعران گلستانی عیدانه های شعر خود را در حضور آیت الله نورمفیدی قرائت کردند

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، الهام متین در این دیدار گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» باید دست در دست هم و با اهتمام ویژه شاهد جهش در تمامی عرصه‌ها باشیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از ساماندهی گروه‌های شعر در استان خبر داد و اظهارامیدواری کرد: بیش از پیش بتوان زبان اثرگذاری شعر را در جامعه جاری و ساری کرد.

در ادامه این محفل ادبی، شاعران استان گلستان به ترتیب اسماعیل مزیدی، غفار علی عسکری، شعبانعلی یازرلو، معصومه شهریاری، قاسم بای، عبدالعلی دماوندی، جعفر رودسرابی، مهدی خطیری، مرضیه ملکیان، فرزاد خدنگ، سید مهدی جلیلی، مریم محمدیان و علیرضا ابری اشعاری را با مضامینی درباره قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص)، مولای متقیان امام علی (ع)، امام حسین (ع)، امام رضا (ع) و میزبانی گلستان از زائران آن امام هُمام، ماه مبارک رمضان، امام زمان (عج) و حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز اشعاری به گویش بومی و جنایت در غزه را در قالب های گوناگون چون غزل، دوبیتی و سپید قرائت کردند.در بخش دیگری از برنامه حسین ضمیری، شاعر و پژوهشگر فرهنگ عامه با درخواست حاضران در برنامه، ضمن قرائت اشعاری با گویش گرگانی، درباره آداب و رسوم سحر تا افطار مردم گرگان زمین مطالبی را بیان کرد.در پایان این محفل ادبی ضمن ادای احترام به شاعران فقید استان گلستان در سالی که گذشت به رسم تکریم، با اهدای لوح و هدیه‌ای فرهنگی از شاعران حاضر در «عیدانه با شعر» تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها در رسیدگی به مشکلات نیازمندان استان بوشهر مشارکت کنند
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران
  • اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم
  • شاعران گلستانی عیدانه های شعر خود را در حضور آیت الله نورمفیدی قرائت کردند
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • مردم باید اقدامات مسئولان را در سفره خود لمس کنند
  • قاضی ای که طی‌الارض می‌کرد و مورد تایید امام خمینی بود
  • سازش پرونده قتل با پویش به حرمت امام علی (ع) می بخشم در دزفول
  • آیت‌الله خامنه‌ای در شخصیت‌های قبل از انقلاب بی‌نظیر بودند و کسی نمی‌تواند انکار کند
  • مخبر: دولت تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جامعه و معیشت مردم بکار می‌گیرد