Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه همدان گفت: مداحان و روحانیان تبلیغ و ترویج فلسفه قیام امام حسین(ع) را در اولویت قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی آخرین جمعه تابستان امسال، خواستار حفظ و پایداری فرهنگ عاشورا شد و اظهار کرد: با توجه به این مهم باید مداحان و روحانیان تبلیغ و ترویج فلسفه قیام امام حسین(ع) را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محرم و صفر بهترین فرصت برای بیان فلسفه و فرازهای مختلف قیام امام حسین(ع) است، گفت: روحانیان و سخنرانانی که در این ایام به منبر می‌روند باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه همدان در توصیه به مداحان و منبریان، بیان کرد: مداحان و منبریان باید با آشنایی به مقتضیات زمان از بیان مطالب و مباحثی که بهانه به دست دشمنان داده و مذهب شیعه را سست جلوه می‌دهد، پرهیز کنند.

وی با تأکید بر اینکه عقل و دین حکم می‌کند، آیین‌ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) خالی از کم و کاستی و نقص باشد، افزود: در این صورت این مجالس بیشترین اثر بخشی را در بین مردم ایجاد می‌کند.

طه‌محمدی برگزاری عزاداری‌های ایام محرم امسال را در همدان، خوب دانست و تصریح کرد: شور و اشتیاق نوجوانان و جوانان برای برپایی مجالس روضه و ایستگاه‌های صلواتی و اطعام و توزیع نذری قابل تقدیراست.

وی با بیان اینکه محتوای مجالس روضه، تعظیم و تکریم اباعبدالله(ع) نیازمند بازنگری و تقویت است، ادامه داد: تحقق این مهم موجب بالندگی و عزت روزافزون مکتب عاشورا می‌شود؛ از بیان اشعار کم ارزش و بی محتوا در مجالس عزاداری خودداری شود.

امام جمعه بهار: برپا کردن نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر مهمترین پیام‌ عاشورا و قیام امام حسین (ع)

حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبداالله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا و قیام امام حسین (ع) برپا کردن نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با بیان اینکه عاشورا درس بردباری، استقامت و پایداری به ملت آموخت، یادآور شد: مردم ایران نیز با پیروی از عاشورا انقلاب کرده و تا کنون در مقابل کفار ایستادگی کرده است.

امام جمعه نهاوند: پیام عاشورا بصیرت، ولایتمداری و مقابله با ظلم است

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته نهاوند  با تأ کید بر اینکه قیام عاشورا پیام‌های بسیار ارزشمندی برای بشریت دارد که باید تبیین شود، اظهار کرد: مردم در عزاداری امسال نشان دادند، فرهنگ عاشورا در جامعه زنده است و تا ابد مردم به یاد امام‌حسین(ع) عزاداری خواهند کرد.

 وی گفت: دشمنان اسلام با هزینه‌های زیاد و طراحی‌های گسترده در صدد کمرنگ کردن فرهنگ عاشورا و ارزش‌های اسلامی هستند اما ملت هوشیار و دوستار اهل بیت (ع) ایران اسلامی این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

امام جمعه نهاوند پیام قیام امام ‌حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با ظلم و ولایت‌مداری دانست و بیان کرد این پیام‌ها برای همیشه تاریخ است؛ بصیرت یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا با وجود آگاهی  بر شهادت در این راه، مثال زدنی و نشان از ولایتمداری و ارادت به امام‌حسین(ع) است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، شهرکی فرماندار زاهدان گفت : باتوجه به ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب از بلوار خلیج فارس میدان دکتر حسابی به سمت زیباشهر، بلوار پرستار و  بلوار امام حسین، بلوار پیامبر اعظم ، بلوار شهید قلنبر و خیابان بزرگمهر به شهر زاهدان، شهروندان از تردد غیر ضروری در خیابان‌های بزرگمهر، دانشگاه، بلوار پیامبر اعظم، میدان دکتر حسابی و بلوار امام حسین (ع) خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • قرآن منبع اصلی علوم انسانی اسلامی است
  • ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است
  • دنیا پیام عملیات غرورآفرین وعده صادق را دریافت کرد
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد