Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@12:56:24 GMT

ضرورت زنده کردن وحدت و یکپارچگی در هیئت های مذهبی بجنورد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۸۳۷۸

ضرورت زنده کردن وحدت و یکپارچگی در هیئت های مذهبی بجنورد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بجنورد، با بیان اینکه هیئت های مذهبی بجنورد باید همچون سایر مراکز استان ها، یکپارچه عزاداری کنند، اظهار کرد: هیئت های مذهبی باید منیت را کنار گذاشته و به گونه ای عزاداری کنند که صف، نظم و نوحه‌خوانی در تجمع ها به خوبی قابل مشاهده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعقوبی تصریح کرد: در حال حاضر تنها هیئت های مذهبی شهرستان جاجرم به طور هماهنگ عزاداری می کنند که از این حیث نمونه هستند.

وی در ادامه به پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: حضور میلیونی ملت مسلمان جهان در پیاده روی اربعین همچون میوه درختی است که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در واقعه عاشورا کاشتند.

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه برگزاری مراسم های مختلف عزاداری در جای جای ایران نشان از عشق مردم به اباعبدالله الحسین داشت، اظهار کرد: ملت ایران با حضور گسترده خود در تاسوعا و عاشورا، تهدیدهای دشمنان نظام جمهوری اسلامی را کمرنگ کردند.

یعقوبی همچنین به واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: واقعه کربلا همچون نمایشگاه بود که غرفه ای برای بهترین انسان‌ها همچون امام حسین (ع) و یارانش، غرفه برای یزیدیان و سیاه ‌بختان و غرفه نیز برای افرادی که در پایان طرفدار حق شدند، اختصاص داشت.

وی مطرح کرد: بنابراین اگر در جامعه امروز هر فردی عاشورایی شود سفیدبخت و هر کسی عاشورایی نشود در صف سیاه بختان قرار خواهد گرفت.

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه به روایاتی از ائمه معصومین (ع) اشاره و بیان کرد: کنار گذاشتن انسان های مومن و خوب و ورود انسان های بدخواه در جامعه نشان دهنده آخرالزمان است.

یعقوبی تاکید کرد: ضرورت دارد راهی برای عبور از سختی و مشکلات که انسان ها را از دین و خدا باز می دارد، پیدا کنیم چرا که حرام خواری و گناه، انسان را از مسیر امام حسین (ع) دور می ‌کند.

وی اظهار کرد: همچنین امروز هوای نفسانی در برخی افراد سبب فتنه اقتصادی شده چرا که تنها خود و قدرت را می بینند و این خطری بزرگ است.

کد خبر 4408125 الهام یزدان پناه

منبع: مهر

کلیدواژه: بجنورد تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه وحدت اسلامی ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد عاشورا مراسم عزاداری شهرکرد گرگان سانحه تصادف شیراز تاسوعا و عاشورا خرم آباد احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی

عکاس: پانته‌آ نیکزاد

دیگر خبرها

  • روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود
  • هیئت های مذهبی نیروهای مسلح استان اردبیل تحقق "وعده صادق" را گرامی داشتند
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • (عکس) مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است!
  • اتفاق عجیب؛ نورافکن استودیوی شبکه خبر در برنامه زنده ترکید + ویدئو