Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت یاسوج: امروز نیاز جامعه اسلامی نیازمند تفکر بسیجی است

 

حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به ماه محرم گفت: در تاسوعا و عاشورای حسینی و صدای یا حسین در عمه جای دنیا برپاشده است در قلب آمریکا و اروپا و پاکستان و اقصی نقاط دنیا این شور به شعور تبدیل شود و مسائل اسلام را در دنیا اصلاح کند.

وی افزود: عمل به اسلام و اهداف والای یاران امام حسین(ع) در کربلا زبان زد دنیا است که از بدو شروع کاروان تا رسیدن به کربلا لحظه ای شک به خود راه نداند.

خطیب جمعه موقت یاسوج تصریح کرد: هرچه محاصره اقتصادی سیاسی تنگ تر می شود او مصمم تر می شود که رهبر باید اینگونه باشد و امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تربیت شده در این مکتب هستند.

وی تاکیدکرد: می شد که برای آزادی از این محاصره نجات یابند با دشمن صلح نمود اما حسین(ع) این کار را انجام نداد بلکه مصمم تر شد.

حسینی صدرگفت: وقتی عمق این قیام را بفهمیم با دشمن مذاکره نمی کنیم و درس هایی از عاشورا گرفته ایم که فراموش شدنی نیست و اقتدار یکی از دین درس هاست.

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد:  نیروی های مسلح ما در بدترین شرایط بودند اما باور کردند که می توانند با دشمن مقابله کنند. در دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که می توانیم در برابر ابرقدرت ها بایستیم، امام راحل فرمود: ما شاخ ابرقدرت ها را در جنگ شکستیم.

وی تاکیدکرد: فرماندهی این جنگ به عهده یک عالم و یک مدجع تقلید بود که هیچ آشنایی با تجهیزات جنگی نداشت و فرماندهانی تربیت کرد که کشورهای منطقه را این فرماندهان و تربیت یافتگان اداره می کنند.

حسینی صدر گفت: یکی دیگر از برگ های زرین تاریخ ایران تقسیم مواد اصلی و نیاتی در جنگ بود. کدام کشور را سراغ دارید که مردم ان کشور اینگونه پشت جبهه رزمندگان انان را حمایت کنند.

وی گفت: مبارزه جدی با اسراف گرایی یکی از کارهای مجرب فرهنگی بود که باید به درستی در جامعه تبیین شود.

خطیب جمعه موقت یاسوج گفت: دیپلماسی داخلی و خارجی دشمن هرچه تلاش کرد نظام جمهوری اسلامی را شکست دهد نتوانست.

حسینی صدر تاکیدکرد: امروز نیاز جامعه اسلامی نیازمند تفکر بسیجی است. اگر می خواهید از بن بست های اقتصادی رهایی پیدا کنید از تفکر بسیجی استفاده کنید همان گونه که امام راحل فرمود: اگر تفکر بسیجی بر کشوری طنین انداز شود چشم بدخواهان از ان دور خواهد شد.

وی در ادامه گفت:  در عراق و انتخابات خود هنوز به این تواقق نرسیده اند که یک نفر را به عنوان نخست وزیر معرفی کنند. آمریکا در مبارزه جدی با حشت الشعبی است که بیشترین شهید را این گروه داده اند.

امام جمعه موقت یاسوج تاکیدکرد:حشت الشعبی یعنی همان بسیجیان دوران دفاع مقدس است که امام راحل می فرمود: عزاداری هایی که در این کشور وجود دارد یعنی پشتیبانی از نظام و رهبری است.

وی گفت: بازگشایی مدارس را پیش رو داریم، شکست حصر آبادان یکی از برگ های رزین ایران است. امام فرمودند که نصر ابادان باید شکسته شود و رزمندگان این فرمایش امام را عملی نمودند.

 

*****

 

امام جمعه لنده: راز و رمز موفقیت در دفاع مقدس تبعیت از ولایت فقیه بود

 

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاس یجمعه این هفته شهرستان لنده با اشاره به جنایت های رژیم سعودی در یمن گفت: از هر چهار کودک یمنی سه کودک نیاز فوری به درمان دارند ولی این رویه از سوی عربستان و کشورهای مدعی حقوق بشر به طور صریح نقض می شود.

وی اظهارکرد: خیلی از خواص ازمون خود را عاشورا بس دادند و این در همین کشور ما هم صدق می کند ولی هستند خواص بی بصری که همگام به ملت بصیرت ملت ها حرکت نکردند و این درحالی بود که گاهی موقعیت‌های زیادی برای نشان دادن بصیرت خود داشتند ولی چندان توجه نکردند.

امام جمعه لنده گفت: همه ما اعتقاد داریم اگر به وصایای رهبری در خصوص مسائل مختلف توجه می کردند امروز این وضعیت کشور اینگونه نبود.

وی تاکیدکرد: دولت مردان موظف به اجرای سیاست راهبردی برای رفع مشکلات مردم و بهبود وضعیت معیشتی مردم هستند.

محمودی اصل گفت: از همه مردمی که مجالسی عزاداری سیدالشهداء  را به بهترین شکل ممکن برگزارکردند باید قدردانی کنیم و انتظار داریم این مراسمات تا دهه صفر به صورت خانگی برپا باشد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یکی از بهترین خاطرات برای تمامی ملت ایران است که به یاد شهدا و ارمان های انقلاب و امام شهدا به درستی گرامی داشته می شود.

وی گفت: امروزعدای  هستند که می خواهند ارزش های دفاع مقدس را بد جلوه دهند ولی باید مراقب این رفتار ها باشیم و باید فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه به درستی منتقل شود.

خطیب جمعه لنده تاکیدکرد: راز و رمز های موفقیت های دفاع مقدس به خصوص تبعیت از ولایت فقیه است که باید برای نسل جوان تبیین شود و اگر کسی کوتاهی کند بخشیده نخواهدشد.

وی گفت: دفاع مقدس ما امروز محدود به ایران نیست بلکه با مجاهدت مدافعان حرم به دفاع منطقه ای پرداختیم.

امام جمعه لنده خاطر نشان کرد: باید نتایج دفاع مقدس برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین شود و روحیه اسلام خواهی و وطن خواهی و معنویت تقویت شود.

وی گفت: بازگشایی مدارس و شروع آموزش و‌پرورش و باز شدن باب علم و پرورش و آغاز رشد علمی دانش آموزان است.

محمودی اصل گفت: آمورش و پرورش باید هم از ناحیه دولت و هم از ناحیه مردم  مورد حمایت واقع شود چرا که آموزش و پرورش زمینه ساز تربیت نسلی علمی، پرورش یافته در جامعه می باشد.

وی تاکیدکرد: پیوند اولیا و مدارس می تواند نقش مهمی در تحقق این حوزه هم باشد ولی باید حواسمان به دانش آموزان بی بضاعت باشد و از همه کسانی که تمکن مالی دارند باید برای تحقق این مهم(رفع نیاز افراد بی بضاعت)حمایت شود.

 

*******

 

امام جمعه شهر لیکک:اجرای کامل FATF یعنی قطع حمایت ایران از جبهه های مقاومت/دفاع مقدس عامل شکوفایی استعداد های زیادی در کشور شد


 حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه های امروز ابتدا با تسلیت ایام سوگواری محرم، از کلیه گردانندگان مراسم عزاداری دهه اول محرم در شهرستان بهمئی تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام افروغی در ادامه گفت:متاسفانه در جامعه کنونی بر اثر عوامل مختلف غیرت مردم نسبت به مال از غیرت نسبت به ناموس بیشتر شده است.

امام جمعه شهر لیکک تصریح کرد:زنان و مردان ما باید در جامعه نسبت به پاسداشت غیرت دینی در جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه الگوی شهدای ما در دفاع مقدس،شهدای قیام عاشورا بود، خاطرنشان کرد:خون شهدای دفاع مقدس انقلاب اسلامی ما را بیمه کرد.

وی با بیان ارزش و جایگاه هفته دفاع مقدس و تاکید بر برگزاری برنامه های با شکوه برای گرامیداشت این هفته،گفت:استعداد های زیادی در حوزه های مختلف در دفاع مقدس شکوفا شد.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اشتباه دولت در اجرای برنامه FATF تصریح کرد:اگر ایران این برنامه را به کلی اجرا کند نمی تواند پیمان های پولی غیر از دلار در دنیا اجرا کند.

وی افزود:کلیه جبهه های مقاومت در جهان در لوایح این قانون تروریست بوده و حمایت از آنها باید قطع شود.

حجت الاسلام افروغی ادامه داد:طبق این قانون باید از سپاه قدس و حزب الله لبنان و دیگر جبهه های های مقاومت حمایت نکنیم.

امام جمعه شهر لیکک با گرامیداشت ایام بازگشایی مدارس ، گفت:باید کیفیت مدارس به‌خصوص مهد کودک ها بالا رود و اصلاحات لازم در این راستا انجام شود.

وی افزود:والدین و مدیران مدارس در ورود و خروج دانش آموزان نظارت کامل داشته باشند، به خصوص خواهران دانش آموز با سرویس های معتبر خانم به مدرسه بروند.

امام جمعه شهر لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز گفت:نهاد رهبری در دانشگاههای مرکز استان بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به ظلم و ستم به نیروهای شرکتی در استان و شهرستان، گفت:مسئولین باید پیگیر حقوق این نیرو ها باشند.
 

 

*******

 

امام جمعه گچساران: با سوادانی تربیت کنیم که زنجیروار اختلاس نکنند


حجت الاسلام سید امین الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: براداران و خواهران ایمانی عزاداران ابا عبداله حسین (ع) خود و شیعیان اهل بیت را توصیه و تقوای الهی دعوت می‌کنم و انشالله خداوند توفیق دهد تا بتوانیم در طول عمرمان تقوای الهی را پیشه کنیم چرا که تقوا تنها راه رسیدن به خدای متعال است.

امام جمعه گچساران با عرض تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم در خصوص ویژگی‌های زیارت عاشورا بیان کرد: زیارت عاشورا نشان از جایگاه والای امام حسین(ع) است چنانکه ایشان به مقامی رسیده است که خداوند بر او سلام می‌فرستد.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه خداوند می‌فرماید یا ابا عبدالله مصیبت شما برمن نیز سنگین است ، گفت: این حدیث قدسی است و عرش عظیم الهی عزادار شد.

وی ادامه داد: این که توصیه می‌شود آن چه که جامعه را استوار نگاه می‌دارد امام است و اگر تمام مردم در پشت سر امام حرکت کنند اگر تمام دنیا متحد شوند به جایی نخواهند رسید.

حجازی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا رهبری این مشکلات را حل نمی‌کند، اذعان کرد: اشکال کار در عدم تبعیت از رهبری و خود بزرگ بینی است و تبعیت نکردن از رهبری مشکلات را فراهم می‌کند.

خطیب جمعه گچساران ابراز کرد: برخی جیره خوار هستند و با بیرون در ارتباط هستند و به دنبال آن هستند تا بگویند با دین نمی‌شود مشکلات را حل کرد.

وی افزود: کسی که با نان حرام بزرگ شود نمی‌تواند از ولی فقیه تبعیت کند و نمی‌تواند در مسیر حق قرار بگیرد.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: در حال حاضر شاهد اختلاس‌‌ هایی در کشور هستیم که علل آن این است که به صورت زنجیروار است و تشکر می‌کنم از حجت الاسلام اژه‌ای که در حال حاضر اسم اختلاس گران را می‌برد که متوجه می‌شویم در پشت اینها چه کسانی هستند.

حجازی با اشاره به روز آزادگان گفت: امروز امنیت خود را مرهون خون شهدا، جانبازان و آزادگان و سربازان مخلص بی‌ادعای امام زمان (عج) و مدیریت مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری هستیم.

وی ادامه داد: آزادگان برگردن ما حق دارند چرا که برای امنیت امروز ما تازیانه خوردند و بر خود وظیفه می‌دانم از یکایک آنها تقدیر و تشکر کنم چنان که مقام معظم رهبری فرمودند، آزادگان ما نامشان تا ابد ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه گچساران با اشاره به روز 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: همه دشمنان دست در دست هم دادند تا ایران اسلامی پیروز نشود و به حول قوه الهی پیروزی از آن ما بود.

حجازی در ادامه با اشاره به شهادت بزرگانی از ایران اسلامی در دهه 60 گفت: دهه شصت هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

وی ابراز کرد: دشمن نمی‌دانست چنان که آن روز صدام اعلام کرد تا چند روز دیگر در تهران سخنرانی خواهد کرد اما این آرزو را به گور برد.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به نخست وزیر جدید عراق خاطرنشان کرد: مشاهده کردیم آمریکایی‌ها اعلام کردند برنامه‌های ما به هم ریخت.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در اوج عزت و سربلندی در زیر چتر ولایت فقیه در امنیت و اقتدار کامل به سر می‌برد.

حجازی در ادامه به بازگشایی مدارس در اول مهرماه اشاره و اظهار کرد: علم به قلب انسان قوت می‌بخشد و به انسان حیات می‌دهد لذا باید تلاش کنیم فرزندانمان را عالمی، اخلاقی و اسلامی به بار بیاوریم و با سوادانی با تقوا تربیت کنیم تا نتوانند زنجیروار اختلاس کنند.

امام جمعه گچساران افزود: اگر باسوادانی با تقوا تربیت کنیم مملکت از همه مشکلات نجات پیدا خواهد کرد و دچار مشکلات امروزی نخواهد شد.

وی با اشاره به یکی از مشکلات روز جامعه و شهرستان در خصوص برگزاری مراسمات فاتحه برای درگذشتگان تصریح کرد: دو سال است دنبال این موضوع هستیم و هر چه تلاش کردیم به نتیجه نرسیدیم و امروز از تریبون نماز جمعه در این خصوص از تمام مردم درخواست همکاری داریم.

حجازی با بیان اینکه ما در آموزه‌های دینی‌مان آمده است که اگر شخصی فوت کرد صاحب عزا تا سه روز به زحمت نیفتد و این با آموزه‌های دینی ما منافات دارد، بیان کرد: افرادی فقیر هستند و مجبور می‌شوند برای برگزاری مراسم فاتحه از دیگران قرض کنند.

وی خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم به کلی بحث پخت و پز را برداریم و من از شمامومنین خواهش می‌کنم و از علما و روحانیون و اصحاب رسانه درخواست دارم در منبر و سخنرانی‌ها و خبرهایتان این موضوع را انعکاس دهید.
 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان