Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به وجود 20 هزار دانش آموز حافظ قرآن در این استان؛ گفت: حدود 45 هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی دایر است.

به گزارش قدس آنلاین ، قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید طی هفته آینده در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ماه مهر را ماه مهربانی و بهار علم و دانش و نوروز دانایی دانست و گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی جدید پذیرای یک میلیون و 220 هزار دانش‌آموز در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به وجود 20 هزار دانش آموز حافظ قرآن در این استان؛ گفت: حدود 45 هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی دایر است. 

وی با بیان اینکه علم نور و جهل تاریکی است؛ به شروع سال تحصیلی برای میلیون‌ها دانش‌آموز، دانشجو و طلبه اشاره کرد و افزود: می‌توان گفت، رفاه، اقتدار، توسعه و عدالت منبعث از مهر است. 

خدابنده با تکید بر همکاری مستمر همه مسؤولان، مدیران و معلمان برای دستیابی دانش‌آموزان به‌حیات طیبه؛ یادآور شد: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را در حوزه‌های مختلفی همچون اخلاقی، عبادی و اعتقادی صحیح تربیت کند، چراکه زیربنای تربیت، تربیت دینی، عبادی و اخلاقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی حیات طیبه را فراتر از حیات ظاهری و دنیوی دانست و تاکید کرد: حیات زمانی است که مجموعه تحرکات زندگی با ایمان همراه شود و نور پیدا کند.

وی ادامه داد: معلمان باید به‌دانش آموزان حیات ببخشند و ایمان را در دل آنها تقویت کنند، می توان گفت، این موضوع در حقیقت نقش انبیاء است، در این راستا، طبیعی است که مشکلاتی وجود داشته باشد، بنابراین آموزش و پرورش در این مسیر نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها است.

خدابنده درخصوص دیگر فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد:  اعزام بزرگ‌ترین کاروان دانش‌آموزی شرکت‌کننده از خراسان رضوی در مسابقات فرهنگی و هنری و کسب رتبه اول توسط این کاروان، فعالیت 48 هزار معلم در این استان، کسب رتبه نخست در مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور، کسب رتبه اول در المپیادها و الگوهای برتر تدریس فرهنگیان، کسب مدال نقره در المپیاد فیزیک، کسب تعداد زیادی رتبه تک رقمی و دورقمی و کسب دائمی رتبه یک کشور توسط مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی از جمله اقدامات و افتخارات آموزش و پرورش خراسان رضوی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر، بیش از 30 درصد مدارس این استان از سوی خیرین مدرسه ساز احداث می‌شود.

وی با اشاره به رشادت ها و جان نثاری های بسیار امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان؛ کربلا و عاشورا را یادآور صبر و شکیبایی حضرت زینب(س) و برای جامعه ایرانی اسلامی فرهنگ‌ساز دانست و گفت: فرهنگ عاشورا امر به‌نیکی و امر به‌معروف و امر به‌خوبی‌ها بوده، آزادگی و عدم تسلیم در برابر ظلم و ظالم است.

خدابنده فرهنگ عاشورا را ترویج آزاد زیستن، وفای به‌عهد، وفاداری، ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی شکوهمند ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی و در امتداد راه سیدالشهدا(ع) است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه معلمان این استان در کمال اخلاق و انگیزه چراغ آموزش را می‌افروزند؛ بیان کرد: دانش‌آموز باید مهارت زندگی را آموزش دیده و آن را تمرین و ممارست کند، مهارت تصمیم‌گیری و حل مسئله و تفکر خلاق، نقاد و توانایی برقرار ارتباط، خودآگاهی و همدلی و مقابله با خشم و مهربانی و نوع‌دوستی برخی از این مهارت‌ها هستند که دانش‌آموز را قانونمند، نیک‌اندیش و مسؤولیت‌پذیر تربیت می‌کند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حافظ قرآن حافظ قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

ساعتی پیش اطلاعاتی همراه با فیلم از تنبیه یک دانش آموز مرزن آبادی توسط معلمش در فضای مجازی منتشر شد که انتشار چنین اطلاعاتی با موجی از نگرانی کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان و مردم این بخش خطه غربی مازندران همراه شد.

لیلا تقوی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان مغایر با قوانین نظام تعلیم و تربیت بوده و بنابراین از معلمی که مرتکب چنین خطایی شده باید پاسخگو باشد.

وی با اظهار آنکه امروز به علت ماموریت کاری در محل کارش حضور نداشته و به تازگی متوجه چنین اتفاقی شده است، گفت: طی تماس تلفنی از فرد خاطی خواسته شد تا فردا در نخستین ساعت کاری به اداره آموزش و پرورش مراجعه کند و در این باره توضیح دهد.

مدیر آموزش و پرورش مرزن آباد ضمن پوزش از والدین این دانش آموز گفت: برابر ضوابط و قواعد با این معلم برخورد خواهد شد و کوتاه نخواهم آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • عزل معاون متخلف به‌ دلیل تنبیه دانش‌ آموز | عکس
  • عزل معاون متخلف مدرس به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز
  • عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده