Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@11:11:11 GMT

خونریزی مسافران هواپیما در آسمان به دلیل فراموش کاری خلبان! +فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۸۸۴۱

‍‍‍‍‍‍

رکنا: اشتباه خلبان یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هندوستان موجب خونریزی مسافران از ناحیه گوش و بینی شد.

حجم ویدیو: 3.71M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

فراموش کاری یک خلبان موجب ایجاد دردسر برای مسافران یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی هندوستان شد. خلبان هواپیمای شرکت هواپیمایی "جت ایر ویز" هندوستان که فراموش کرده بود دکمه تنظیم هوا را در داخل هواپیما فشار دهد، موجب شد تا مسافران دچار خونریزی از ناحیه گوش و بینی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی پس از برخاستن هواپیما از باند فرودگاه به دلیل کاهش شدید فشار داخل کابین، خونریزی مسافران از ناحیه گوش و بینی شروع شد. گفته می شود فراموش کاری خدمه پرواز در تنطیم سیستم فشار کابین موجب جراحت تعدادی از مسافران شده است. بلافاصله پس از این اتفاق، ماسک های اکسیژن از سقف هواپیما جدا شد و در اختیار مسافران قرار گرفت. در ویدئویی که منتشر شده، مسافران هواپیما را در حال استفاده از ماسک های اکسیژن در داخل هواپیما نشان می دهد.
گفته می شود در اثر این حادثه Incident دست کم 30 مسافر دچار جراحت شده اند، همچنین تعدادی از مسافران دچار سردرد شدید شده بودند. این حادثه موجب بازگشت مجدد هواپیما به فرودگاه بمبئی هندوستان شد. گفته می شود پس از فرود هواپیما دست کم 8 مسافر روانه بیمارستان و بستری شدند. این هواپیما با 166 مسافر و 5 خدمه قرار بود مسیر دو ساعته بمبئی تا جایپور هند را طی کند. شرکت هواپیمایی جراحات وارد شده به مسافران پرواز پنجشنبه در اثر کاهش فشار هوا در کابین را اعلام کرد.
این شرکت در اطلاعیه ای اعلام کرد: "هواپیمای 737B  با 166 مسافر و 5 خدمه بدون هیچ حادثه‌ای در فرودگاه بمبئی بر زمین نشست. در لحظه فرود همه مسافران سالم بودند و همگی به ترمینال فرودگاه منتقل شدند. بلافاصله کمک های اولیه در اختیار تعدادی از مسافران که از درد گوش و خونریزی بینی شکایت داشتند، قرار گرفت. همه خدمه این هواپیما تا بررسی دقیق این حادثه از انجام پرواز منع شده‌اند. هواپیمای جایگزین برای انتقال مسافران به جایپور در نظر گرفته شده است."

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ادعای عجیب داعشی دستگیر شده در روز عاشورا / دختر محجبه چه قولی داده بود؟ + فیلم گفتگو

ظریف به روی امریکا شمشیر کشید!

فیلم لحظه سقوط مرگبار یک تعزیه خوان ورامینی از اسب + فیلم و عکس

حادثه تلخ برای 8 مسافر تهرانی در ساحل بندرانزلی

این زن به خاطر انتقاد در تلویزیون تهدید به مرگ شد +عکس

شرط کثیف مدیرعامل برای پس گرفتن شکایت از همسر ملیحه / باید پیش من بیایی!

اقدام عجیب راننده در اتوبان برای فرار از تست الکل! + فیلم

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

بی آبرویی عجیب عروس خانم سر سفره عقد / داماد جا خورد

قتل زن جوان در ماه عسل ثروتمندانه+عکس

جسد زن جوان در سردخانه بیمارستان دولتی خورده شد!

فیلم لحظه درگذشت کرم حیدری در حین تعزیه ظهر عاشورا

نقشه عروس ثروتمند برای داماد / نمی خواهم مرا ترک کند !

آمار تکان دهنده از تجاوز راننده های تاکسی اینترنتی به دختر و زنان !

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حادثه Incident اخبار حوادث مسافران هندوستان خلبان فیلم هواپیمای مسافربری عکس فیلم دختر زن قتل پسر عجیب خانواده لباس دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت اف ۲۲ و جنگنده جی ۲۰ چیست؟

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، پیش از مقایسهٔ تکنولوژی‌های پنهان‌کاری دو هواپیما، بهتر است ابتدا نگاهی عمیق‌تر به پیشینه و توسعهٔ هرکدام داشته باشیم. F۲۲ و J۲۰ از لحاظ طراحی تقریباً یکسان هستند اما ازآنجایی‌که رپتور زوتر معرفی شده است، بررسی را با آن آغاز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی ایران اُبهت صهیونیست‌ها را درهم شکست

بر اساس گزارش پدال، هرچند F۲۲ در اصل برای جایگزینی کامل با جنگندهٔ برتری هوایی سابق نیروی هوایی آمریکا یعنی F۱۵ طراحی شده بود اما هیچ‌گاه در تعداد زیادی تولید نشد. بااین‌حال، پیشرفت‌های تکنولوژیکی که در این هواپیما صورت گرفت، آن را به یکی از توانمندترین جنگنده‌های تاریخ تبدیل کرد. ویژگی اصلی که رپتور را به چنین جنگندهٔ مرگباری تبدیل کرده، قابلیت‌های رادار گریزی باورنکردنی آن است. به گفتهٔ نیروی هوایی آمریکا، این هواپیما زمانی که در حالت حداکثر پنهان‌کاری قرار داشته باشد، سطح مقطع راداری به‌اندازهٔ یک تیله خواهد داشت.

سیستم‌های اویونیک و تسلیحات پیشرفتهٔ رپتور امکان درگیری با اهدافی بسیار فراتر از برد بصری را فراهم کرده که این در کنار چابکی چشمگیر به لطف نسبت رانش به وزن بی‌نظیر بیش از یک‌به‌یک، F۲۲ را به کابوس هر دشمنی تبدیل کرده است. این هواپیما ترکیب بی‌نظیری از پنهان‌کاری، تکنولوژی پیشرفته، قابلیت مانور و قدرت را ارائه می‌کند. بااین‌حال، پنهان‌کاری رپتور یک نقطه‌ضعف کلیدی دارد که البته این مشکل در همهٔ جنگنده‌های رادار گریز به چشم می‌خورد. هنگام باز شدن درهای محفظه‌های داخلی برای شلیک موشک، سطح مقطع راداری هواپیما بشدت افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند موقعیت آن را برای دشمن آشکار کند.

بررسی رادار گریزی J۲۰

J۲۰ که پیشرفته‌ترین جنگندهٔ رادار گریز برتری هوایی چین است، برای به حداقل رساندن سطح مقطع راداری، چندین تکنیک و ویژگی طراحی را باهم ترکیب کرده است. هرچند بدنهٔ J۲۰ چند تفاوت کلیدی مثل کاناردهای جلویی با رپتور دارد اما به‌طورکلی، جنگندهٔ چنگدو بسیار شبیه به همتای آمریکایی خود به نظر می‌رسد. ازجملهٔ شباهت‌های J۲۰ به F۲۲ می‌توان به رادار گنبدی دماغه و کاناپی کابین از جنس رسانای الکتریکی برای کاهش امضای راداری (کاناپی شفاف معمولی سطح مقطع راداری هواپیما را افزایش می‌دهد که به آن امضای راداری گفته می‌شود) اشاره کرد.

در این هواپیمای چینی همچنین ورودی‌های موتورها بشدت از رادار پنهان هستند و برای افزایش پنهان‌کاری از محفظه‌های داخلی سلاح و پوشش‌های جاذب رادار استفاده شده است. J۲۰ همچنین از نازل‌های دندانه‌دار موتور، قطعاتی که با فلزات سبک‌تر و مواد جاذب رادار طراحی شده‌اند و بازتابندهٔ راداری قابل جابجایی بهره می‌برد که به بیشتر پنهان کردن جنگنده از رادارهای دشمن کمک می‌کند. به گفتهٔ تحلیلگران نظامی، قابلیت‌های رادار گریزی J۲۰ فراتر از جنگندهٔ روسی سوخوی SU۵۷ است.

وقتی F۲۲ و J۲۰ را در کنار هم قرار دهیم، تشخیص تفاوت‌های بزرگی که بتواند انتخاب هواپیمای برتر از لحاظ پنهان‌کاری را ممکن کند بسیار دشوار خواهد بود. علاوه بر این، دو جت هنوز باهم درگیر نشده‌اند و شاید یک جنگ نزدیک بین آن‌ها تنها راه برای تعیین جنگندهٔ برتر در قابلیت‌های رادار گریزی باشد. بااین‌حال، تاکنون چندین بار پنهان‌کاری J۲۰ زیر سؤال رفته است خصوصاً در ماه می ۲۰۱۸ زمانی که یکی از فرماندهان نیروی هوایی هند ادعا کرد جنگنده‌های کشورش توانسته‌اند جت چینی را ببینند. وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که جنگنده‌های هندی SU۳۰ MKI می‌توانند J۲۰ را از چندین کیلومتر دورتر شناسایی کنند.

علاوه بر این، به عقیدهٔ تحلیلگران نظامی، کاناردهای J۲۰ هم روی رادار گریزی آن تأثیر منفی می‌گذارد. به گفتهٔ آن‌ها، چنین سطوحی باعث افزایش سطح مقطع راداری هواپیما می‌شود درحالی‌که F۲۲ این کاناردها را ندارد. شاید به همین دلیل است که چین یک ارتقاء ۸ میلیارد دلاری را برای جنگندهٔ نسل پنجمی خود در نظر گرفته است که قابلیت رادار گریزی آن را بهبود خواهد بخشید. بااین‌وجود، تحلیلگران نظامی معتقدند که F۲۲ رپتور در جنگ‌های نزدیک می‌تواند نسبت به همتای چینی خود برتری داشته باشد زیرا موشک‌های هوا به هوای بیشتری حمل می‌کند و قدرت مانور بالایی دارد. علاوه بر این، جنگندهٔ آمریکایی از یک توپ داخلی برای درگیرهای کوتاه برد مجهز است که J۲۰ فاقد آن است.

کد خبر: 1227297 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • مبلغ استرداد بلیت هواپیما باید ظرف ۷۲ ساعت بازگردانده شود
  • گلایه از نیمه کاره رها شدن ساخت کارخانه بازیافت هواپیما در همدان
  • همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما
  • تفاوت اف ۲۲ و جنگنده جی ۲۰ چیست؟
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار