Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضمن گرامیداشت ایام سوگواری محرم و حفظ حرمت هفتمین شب شهادت امام حسین (ع)، امسال مراسم جداگانه‌ای به مناسبت روز جهانی گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی برگزار نمی‌شود. ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد امسال مراسم جداگانه‌ای به‌مناسبت روز جهانی گردشگری از سوی این سازمان برگزار نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و یاران ایشان، آمده است: "ضمن گرامیداشت ایام سوگواری محرم و حفظ حرمت هفتمین شب شهادت حضرت امام حسین(ع) و همچنین به‌منظور پرهیز از همایش‌های متعدد و موازی، مراسم جداگانه‌ای به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی از سوی این سازمان برگزار نمی‌شود، ولی ادارات کل استانی ضمن حفظ شئونات و حرمت این ایام همچون سنوات گذشته ویژه‌برنامه‌هایی خواهند داشت ". 

در اطلاعیه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری, ضمن اعلام حمایت از  برنامه‌های تشکل‌های گردشگری به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی، تاکید شده است:"با توجه به برگزاری مراسم‌هایی از سوی جامعه هتلداران ایران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و سایر تشکل‌های بخش خصوصی گردشگری به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، سازمان میراث فرهنگی ضمن پرهیز از برگزاری مراسم موازی و با تاکید بر حفظ شعائر ایام محرم در این برنامه ها، در راستای تقویت زحمات و اقدامات بخش خصوصی در این زمینه همکاری و تلاش می‌کند".

در این اطلاعیه همچنین آمده است:"روز پنجم مهر به‌مناسبت روز جهانی جهان‌گردی، بازدید از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها و تمام اماکن تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی در سراسر کشور برای گردشگران و همه هموطنان رایگان است".

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت : ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش و توسعه بهتر گردشگری منطقه خواهد شد.

 

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در دیدار با کارشناسان ارزیاب ثبت بهترین روستای گردشگری جهان گفت: ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش و توسعه بهتر گردشگری منطقه خواهد شد.

وی افزود: نگاه اداره کل میراث فرهنگی استان، کار تیمی و رفتن به سمت تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نواقص در جهت ثبت جهانی روستای میمند است.

او گفت: دارائی‌های میمند در بحث گردشگری، دامپروری، کشاورزی و در حوزه‌های مختلف زندگی روستایی و عشایری جاری و ساری است.

او در ادامه با بیان اینکه روند تولیدات دامی و پرورش آن در میمند جاری است و دامپروری با زندگی مردم آن منطقه عجین است و جزو امتیازات محسوب می‌شود اظهار داشت: روستای میمند به لحاظ گیاهان دارویی و خوراک دارای گنجینه‌هایی است که این روستا را حائز اهمیت می‌کند.

شاهرخی گفت: داشتن دشت ریواس و طبیعت زیبا و سرسبز و وجود گیاهان دارویی متعدد، محیط دلنشین و جاذبه‌های طبیعی و فعالیت‌های دلنشین انسانی از مهمترین المان‌های میمند برای ثبت این روستا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه معماری خاص میمند که خود از شاخص‌هایی است که باعث ثبت جهانی میمند و منظر آن شده است تاکید کرد: داشتن نیروی انسانی باتجربه و موفق از دیگر داشته‌های روستای میمند است که کمک شایانی در جلب نگاه نخبگان این سرزمین و توسعه بهتر منطقه می‌کند.

وی گفت: گردشگری عشایری، حضور فعال جامعه علمی و پژوهشی، همراهی و هم افزائی سازمان‌های مردم نهاد، افراد مطالبه گر و داوطلب، ایجاد شورای راهبردی با مجوز مدیر کل پایگاه‌های وزارتخانه با حضور مفاخر بومی و مدیر عامل معدن مس خاتون آباد شهربابک، منظر و بافت معبر‌های عاری از آشغال و مواد زائد، تلاش موثر و مفید محیط زیست و منابع طبیعی جهت حراست وحفاطت از گونه‌های جانوری و گیاهی و منطقه قرق، اقامتگاه‌های بوم گردی با مدیریت وخدمات مطلوب جوانان و بانوان روستا، کارگاه‌های فعال و جذاب صنابع دستی نمد مالی، گلیم بافی، سبد بافی، تولید فرآوری پشم، کرک، نخ، رنگ رزی نیز در معرفی میمند به عنوان روستای گردشگری جهان بسیار موثر است.

شاهرخی با اشاره به اینکه چرخه کامل و مطلوب از تنوع خوراک لبنی با بسته بندی که در بازار‌ها عرضه شده با نام و نشان دار در سطح ملی و جهانی در فضای مجازی و سایت‌های مشهور حوزه فرهنگی و گردشگری نمایان است و همچنین پهن دشت، کوهساران و دره‌های دارای گیاهان دارویی که در قالب مصرف تک نفره و متناسب با فرهنگ مصرف روز دنیا عرضه شده و هم زیستی مسالمت آمیز اقوام از ادوار گذشته تا کنون نمونه‌ای از انسانیت ودوستی است.

او گفت: در مجموع شاخص‌های میمند دارایی‌های ارزشمندی است که در کنار ثبت جهانی به عنوان روستای گردشگری در شناساندن این ارزش‌های میراث فرهنگی به مردم دنیا تاثیر بسزایی دارد و تکمیل زیرساخت‌ها به همراهی و همکاری فراسازمانی نیاز دارد و می‌طلبد ثبت میمند به عنوان بهترین روستای جهانی گردشگری انجام شود.

دیگر خبرها

  • بازدید از آرامگاه سعدی، اول اردیبهشت رایگان است
  • بازدید از بناها و محوطه‌های تاریخی البرز ۳۰ فروردین رایگان است
  • بازدید بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی
  • بازدید از آرامگاه سعدی در اول اردیبهشت‌ماه رایگان شد
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • ثبت میمند به عنوان بهترین روستای گردشگری جهان باعث گسترش حضور گردشگران خواهد شد
  • ۷ میلیون بازدید از اماکن تاریخی ثبت شده است
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس