Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@05:06:25 GMT

از تیغی که سینه را شکافت تا لبخندی که در کودکی خشکید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۰۸۹۱۲

از تیغی که سینه را شکافت تا لبخندی که در کودکی خشکید

به گزارش فارس، روز پنجشنبه 15 شهریورماه بود که عابران خیابان شیرازی طلبه جوانی را در حالی که غرق خون بود به‌بیمارستان شهید کامیاب منتقل کردند. 

ماجرای چاقو زدن محمد تولایی طلبه مشهدی چه بود

محمد تولایی طلبه جوان مشهدی که حدود 27 سال سن دارد سوار بر یک دستگاه خودروی پیکان در کوچه باغ عنبر در حال حرکت بود که موتورسواری به بهانه پرسیدن یک سوال او را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راکب جوان موتورسیکلت در جهت خلاف حرکت خودروی پیکان به گونه ای ایستاد که امکان دور زدن برای راننده پیکان وجود نداشت. ناگهان موتورسوار، در حالی که شیشه خودرو پایین بود، کاردی را بالا برد و بر قفسه سینه طلبه جوان فرود آورد. مهاجم موتورسوار، کارد را بیرون کشید و در حالی که خون از سینه طلبه جوان فواره می زد از محل گریخت.

طلبه جوان که هنوز مات و مبهوت بود، به زحمت از خودرو پیاده شد که در این هنگام موتورسوار عبوری به یاری وی شتافت. این شهروند وظیفه شناس موتورسوار، طلبه جوان را بر ترک نشاند تا او را هر چه سریع‌تر به مرکز درمانی برساند

ولی خون‌هایی که از پیکر زخمی طلبه، بر زمین می‌ریخت، او را در حالت نیمه بی‌هوشی قرار داد و مجروح 27 ساله مقابل درمانگاه به زمین افتاد. در همین حال بلافاصله شهروندان و رهگذران نیز به کمک شهروند موتورسوار آمدند و پیکر بی رمق طلبه مذکور را به مرکز درمانی رساندند.

طلبه مجروح بلافاصله به بخش اورژانس و مراقبت های ویژه بیمارستان شهید کامیاب مشهد انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت اما به دلیل انجام یک عمل جراحی ویژه به یکی دیگر از بیمارستان های دولتی مشهد منتقل شد و بعد از انجام عملیات احیا در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

 

شرح حادثه از زبان طلبه مضروب با چاقو

حجت‌الاسلام محمد تولایی نام این طلبه جوان مشهدی است که قبل از به‌کما رفتن به‌ نزدیکان خود حادثه رخ داده را اینگونه شرح داده بود:

بعد از خروج از کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای سوار خودرو شدم تا به‌سمت منزل حرکت کنم که موتورسوار جوانی به‌خودرو نزدیک شد و بعد از پاسخ به سلام او در کمتر از چند ثانیه چاقوی خود را در قفسه سینه من فرو برد، در ابتدا شدت جراحت را احساس نمی‌کردم و با خودرو به‌مسیر ادامه دادم اما مدتی بعد دیگر نتوانستم رانندگی کنم و پیاده شدم و از موتورسواری خواستم تا مرا به نزدیک‌ترین بیمارستان ببرد. 

محمد تولایی به‌علت شدت جراحات در بیمارستان شهید کامیاب بستری می‌شود اما در این بیمارستان پزشکان متوجه برخورد چاقو به‌قلب او نمی‌شوند که بعد از وخیم شدن وضعیتش به‌بیمارستان قائم(عج) منتقل شده و بعد از یک عمل جراحی متوجه پارگی بخشی از قلب وی می‌شوند و کما می‌رود. 

این طلبه جوان 27 ساله مدتی در بیمارستان قائم(عج) در کما بود که به‌گفته برادرش در حالی که نفس می‌کشید، برخی رسانه‌ها شایعه کردند که فوت شده است و باعث رنجش خاطر خانواده و اطرافیان او شدند. 

 

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور روحانیون با حضور در بیمارستان قائم (عج) مشهد مقدس از طلبه مضروب مشهدی عیادت کرد. حجت الاسلام سید محسن علوی در گفتگو با پزشکان، از آخرین وضعیت و روند درمانی وی مطلع شد.

طلبه جوان آسمانی شد

محمد تولایی صبح روز سه‌شنبه 27 شهریور ماه 1397 مصادف با هشتم محرم که منتسب به حضرت علی‌اکبر(ع) است، بعد از گذشت 12 روز بستری در بیمارستان که مغز او عملکردی نشان نداد به‌ ارباب بی‌کفن خود پیوست تا داغ این جوان طلبه بر دل جامعه روحانیت و هم‌وطنانش بنشیند. 

مراسم اقامه نماز میت بر پیکر این طلبه جوان، عصر روز چهارشنبه 27 شهریور در حرم مطهر با حضور خانواده و جمعی از دوستان وی برگزار شد و مراسم وداع با وی در حسینیه آیت‌الله شیرازی در چهارراه شهدای مشهد برگزار شد.

 

 

پیکر محمد تولایی پنجشنبه 28 شهریور روی دوش جمع کثیری از طلبه‌های مشهدی در بهشت رضا(ع) تشییع و به‌خاک سپرده شد.

 

درد بی‌درمان یتیمی

زهرا، علی و محمد حسین سه فرزند خردسال این طلبه جوان مشهدی در حالی یتیم شدند که دیگر نباید منتظر بازگشت پدر با لباس روحانیت باشند، چرا که آتش خشم و نفرت عده‌ای، نعمت داشتن پدر را از آنها گرفت و این روزها آن‌ها روضه مجسم‌اند برای مردم ایران. 

 

برادر طلبه جوان مشهدی می‌گوید: بلافاصله بعد از انتقال برادرم به‌بیمارستان امدادی با من تماس گرفتند و خودم را به‌سرعت به‌محل رساندم، تا 4 روز تکلم داشت و با ما صحبت می‌کرد، اما بعد از انتقال به اتاق عمل به کما رفت. 

محمود تولایی با بیان اینکه نیروی انتظامی هیچ اطلاعی درباره فرد ضارب نداده و تنها می‌گویند پیگیر حادثه رخ داده هستند؛ بیان می‌کند: در این خصوص معاون دادستان نیز به‌طور جدی پیگیر قضیه هستند و هنوز هیچ چیز به‌صورت صددرصد مشخص نشده اما امیدواریم که فرد ضارب به‌زودی شناسایی شود. 

لباس روحانیت تنها دلیل ضارب است

وی متذکر می‌شود: به‌نظر ما دلیل ضارب از این اقدام تنها لباس روحانیت برادرم بوده است و تنها مشکل او با لباس برادرم بوده و با خود شخص مشکلی نداشته است. 

برادر طلبه جوان مشهدی با بیان اینکه برادرم همیشه آرزوی شهادت داشت؛ اظهار می‌کند: یکی از خصوصیات بارز محمد خواندن مداوم نماز شب بود و با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که داشت به‌دنبال حفظ قرآن بود، به‌طوری که طی یک سال 18 جزء قرآن را حفظ کرد، اما عمرش به اندازه‌ای نبود که بتواند تمام قرآن را حفظ کند. 

تولایی درباره خصوصیات برادرش می‌گوید: محمد بسیار احترام پدر و مادرمان را نگه می‌داشت، به‌یاد دارم که سال‌ها پیش از معمم شدن، یک شب از مسافرت بازمی‌گشت و برای اینکه پدر و مادرم بیدار نشود پشت در تا اذان صبح نشسته بود و در نمی‌زند، هر موقع به‌دیدار پدر و مادر می‌رسید دست و پای آن‌ها را می‌بوسید.

پیرو ولایت فقیه بودن وصیت برادرم بود

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که حادثه رخ داده برای برادرم یک مشکل سیاسی است؛ تاکید می‌کند: ما هیچ مشکل سیاسی نداریم و تنها با ولایت فقیه بوده‌ایم و هستیم و اگر برادرم در لباس روحانیت جان خود را فدا کرد ما هم حاضریم جان خود را فدای رهبرمان کنیم.  

برادر طلبه جوان مشهدی اضافه می‌کند: ما پیرو راه رهبری هستیم و از مردم هم می‌خواهیم که پیرو ولایت باشند، برادرم وصیت کرده است که حتما رهرو راه رهبری باشند و دعا کنند که انقلاب ما با دست مقام معظم رهبری به امام زمان(عج) برسد. 

تولایی بیان می‌کند: صبح سه‌شنبه که برادرم فوت شد تا ظهر کارهای پزشکی قانونی او را انجام دادیم تا بعد از ظهر در حرم تشیع شود، اما اگر می‌خواستیم جنازه برادرم را برای شلوغ‌تر شدن مراسم نگه داریم باید سه روز بعد دفن می‌شد که از لحاظ شرعی صحیح نیست، همچنین برای تدفین ایشان به‌اندازه کافی اطلاع‌رسانی شد که با استقبال خوبی مواجه شد.

برادر و خانواده تولایی درخواست پیگیری و شناسایی فرد ضارب را از سوی نیروی انتظامی و قوه قضائیه دارند تا از رخ دادن اتفاقات مشابه جلوگیری و امنیت جامعه حفظ شود. 

 

تولایی، حافظ قرآن مدرسه نورالرضا(ع) بود

به گفته حجت‌الاسلام محمود خدابخشیان، مدیر مدرسه نورالرضا(ع) حجت‌الاسلام تولایی از طلبه‌های خوش اخلاق و حافظ قرآن مدرسه نورالرضا(ع) بود که پایه هفت تحصیلات را می‌گذراند و امسال به پایه هشت می‌رفت. 

پیگیر پرونده حجت‌الاسلام محمد تولایی هستیم

قاضی حسن حیدری، معاون دادستان مشهد درباره پیگیری حادثه رخ داده برای این طلبه جوان می‌گوید: در مرحله انتقال مصدوم از بیمارستان امدادی مشهد، وی چگونگی وقوع این حادثه توسط مهاجم موتورسوار را شرح داد که هم‌اکنون گروه زبده‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با توجه به‌سرنخ‌های موجود در پی شناسایی و دستگیری ضارب فراری هستند. 

محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی نیز خبر از پیگیری حادثه رخ داده برای حجت‌الاسلام تولایی توسط دادگستری داد. 

بیانیه حامیان طلبه مظلوم محمد تولایی

حامیان طلبه مظلوم محمد تولایی، خطاب به نهادهای حوزوی و مسئولین کشوری، بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه حامیان طلبه مظلوم محمد تولایی توسط ضارب ناشناس مضروب شد و به لقاء الله رسید به این شرح است:

محضر زعمای بزرگوار حوزه علمیه و مسئولین محترم کشوری

سلام علیکم

طلبه مظلوم محمد تولایی توسط ضارب ناشناس مضروب شد و به لقاء الله رسید

1-  درخواست ما از مسئولین قضایی این است که سریعتر ضارب ناجوانمرد را پیدا کنید و او را به اشد مجازات برسانید و گزارشی از پیگیری ها را به گوش عموم مردم و طلاب برسانید.

2-  از مسئولین دولتی درخواست داریم ضمن تفقد از خانواده این طلبه مظلوم و ثبت اسم او در بنیاد شهید، با پیگیری و کار شبانه روزی برای مردم، کم کردن فاصله خود و مردم، پاسخگویی در قبال وضع اقتصادی موجود و توجه به راهنمایی های رهبر انقلاب حفظه الله در همه زمینه ها خصوصا مسائل اقتصادی زمینه بغض و سرخوردگی اجتماعی مردم را از بین ببرند و دشمن ملت را در زمینه اقتصادی ناکام بگذارند.

3- از مسئولین حوزه درخواست داریم گزارش کاملی از پیگیریهای مختلف انجام شده توسط مسئولان حوزه خراسان و قم با کار رسانه ای مطلوب به گوش عموم طلاب اقصی نقاط کشور برسانند و ناراحتی طلاب را برطرف کنند.

4- از جامعه مدرسین، مجمع نمایندگان طلاب، ائمه جمعه، مدرسین معروف درخواست داریم با ارسال پیام تسلیت به خانواده ایشان و عموم طلاب مراتب همدردی خود را به گوش خانواده ایشان و عموم طلاب برسانند.

5- از مدیر حوزه علمیه درخواست داریم با گرفتن وقت رسمی از صدا و سیما مثل رئوسای قوای سه گانه و ارائه گزارش سالانه رسمی در تلوزیون، و هماهنگی ویژه با رسانه های ارزشی به شرح خدمات طلاب و حوزه های علمیه در هر سال مبادرت بورزند و با ارائه گزارش عملکرد سالانه پاسخگوی شبهات رایج مردم نسبت به عموم طلاب و حوزه ها باشند

6- از رییس صدا و سیما و مسئولین رسانه های ارزشی درخواست داریم با مصاحبه با افراد مختلف حوزوی و ارائه در اخبار رسمی، برنامه های پر بازدید و برنامه های مستند و میزگردهای علمی و همچنین با ساخت فیلمهای مناسب خدمات مختلف طلاب را در تمام سطوح و ابعاد برای مردم مجسم کنند و اطلاعات مردم را نسبت به خدمات این نهاد دینی به سطح لازم و کافی برسانند.

از خداوند متعال برای خانواده تولایی صبر و برای مسئولین درایت و تدبیر مسئلت داریم

و السلام

۱۳۹۷/۶/۲۹

درخواست شهاب مرادی از دادستان کل کشور درباره شهید تولایی

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی از دادستان کل کشور و وزیر بهداشت درخواست کرد دستور ویژه‌ای برای بررسی حادثه مضروب شدن حجت‌الاسلام تولایی و مراحل درمانش صادر کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی کارشناس مذهبی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام نوشت: خبر درگذشت حجت‌الاسلام تولایی که خبر مضروب شدنش را در اینستاگرام خوانده بودم، متعجب، متأثر و غمگینم کرد. این مصیبت را به خانواده محترم آن فقید سعید و جمیع بازماندگان گرامی‌اش خصوصا همسر محترم و فرزندان خردسال و نازنین این برادر عزیز مظلوم و صبور تسلیت می‌گویم و برای آنها صبر و اجر مسألت دارم.

عزیزان! گویی هر حادثه‌ای با صدای بلند به همه ما می‌گوید: «جامعه ما بیش از هر چیزی به کاهش خشم و ترویج مهربانی نیاز دارد» التماس دعا. 

وی ادامه داد: امیدوارم ضارب هرچه سریع‌تر شناسایی شود. معمولا در این نوع موارد قبل از همراهی با موج هیجانی فضای مجازی، شخصا از طرق ممکن و مقدور پیگیری‌هایی می‌کنم تا مبادا خلاف تقوی چیزی بگویم؛ در این حادثه تلخ هم بر اساس شرح حالی که از برخی مدیران ارشد شنیده‌ام با فروتنی و احترام از دادستان محترم کل کشور و وزیر محترم بهداشت درخواست می‌کنم دستور ویژه‌ای برای بررسی لحظه به لحظه این حادثه و به ویژه مراحل و روند درمان این عزیز صادر فرمایند.

عزیزان! گویی هر حادثه‌ای با صدای بلند به همه ما می‌گوید: «جامعه ما بیش از هر چیزی به کاهش خشم و ترویج مهربانی نیاز دارد» التماس دعا. 

#محمد_تولایی

ماجرای پیش آمده برای این طلبه مشهدی هشتگ #محمد_ تولایی را در شبکه‌های مجازی داغ کرد تا مظلومیت و بی‌گناهی او این بار در شبکه‌های مجازی روایت شود، فعالان شبکه‌های مجازی از دستگاه قضایی درخواست پیگیری حادثه و به‌مجازات رساندن عامل یا عاملان ماجرا را دارند و به‌راستی راه علی‌اکبرهای حسین(ع) ادامه دارد.

واکنش کاربران به درگذشت طلبه جوان

هیس! روحانیت بی‌صدا می‌میرد...! +تصاویر

کاربران فضای مجازی نسبت به درگذشت طلبه جوان مشهدی واکنش نشان دادند و با هشتگ#محمد_تولایی از او نوشتند. این واکنش ها چند دقیقه پس از انتشار خبر درگذشت این روحانی در فضای مجازی منتشر شده است.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف مرد جوان به قتل همسرش در پشت‌بام

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: شامگاه دوشنبه ششم فروردین‌ماه، صدای دلخراش سقوط زن جوانی از پشت‌بام یک خانه چهارطبقه سکوت محله لواسان را در هم شکست و خیلی زود این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد.

وی افزود: با اعلام این خبر، تیمی از زبده‌ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ (ویژه قتل) راهی محل حادثه شدند و جسد زنی حدوداً ۱۹ ساله اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که براثر سقوط به کام مرگ فرو رفته بود، بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد همسایه‌ها قبل از این سقوط مرگبار میان متوفی و خانواده همسرش صدای مشاجره شنیده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت؛ ساعتی قبل از این حادثه زن جوان با همسر و خواهر همسرش که اختلاف خانوادگی داشته مشاجره پیدا کرده است و این درگیری به پشت‌بام نیز کشیده شده است که ناگهان متوفی به پایین پرتاب شده است.

سردار ولی‌پور گودرزی گفت: در نخستین گام همسر متوفی هدف بازجویی قرار گرفت. او در اظهارات ضد و نقیضی به کارآگاهان پلیس جنایی گفت، از گذشته با همسرم اختلاف داشتم. شب حادثه برای عید دیدنی به خانه خواهرم رفتم که در جریان مهمانی به‌خاطر همان مشکلاتی که وجود داشت با همسرم شدیداً مشاجره کردم اما او برای اینکه آرام شود به پشت‌بام رفت. من نیز برای صحبت کردن به آنجا رفتم در ادامه همسرم ناگهان خودش را به پایین پرتاب کرد و به زندگی خود پایان داد!

وی افزود: در تحقیقات دقیق‌تر کارآگاهان مشخص شد احتمالاً مرد جوان پس از این سقوط مرگبار قصد داشته است از صحنه جرم فرار کند اما با توجه به ازدحام جمعیت در راه‌پله‌های ساختمان ناموفق بوده است همچنین خواهر همسر متوفی که صاحب‌خانه است، در رابطه با این حادثه اظهارات ضد و نقیضی را به زبان آورد که متهم بازداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه جرم، کارآگاهان جنایی مأموریت یافتند با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم بررسی‌های موشکافانه خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

وی افزود: در این شاخه از تحقیقات با توجه به شکل قرار گرفتن جسد روی زمین، نحوه سقوط متوفی از پشت‌بام، اظهارات شهود، اختلافات گسترده زن جوان با همسرش و تجزیه و تحلیل‌های جنایی کارآگاهان، فرضیه وقوع قتل پررنگ شد و متهم پس از مواجهه با ادلّه موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و راز این سقوط معمایی را فاش کرد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مرد جنایتکار ماجرا را این‌طور توضیح داد، یک سال و نیم قبل با مقتوله در کشور افغانستان ازدواج کردم؛ با وجود مشکلات پس از مدتی همسرم با خواهرم به‌صورت مخفیانه و غیرقانونی به کشور ایران آمدند، از او خواستم به خانه برگردد اما مخالفت کرد به همین خاطر ۴ ماه قبل به ایران آمدم و در شهرهای اصفهان و دماوند کارگری کردم. پس از اطلاع یافتن از محل سکونت همسرم، شب حادثه به منزل خواهرم رفتم؛ سر همین موضوع دوباره با یکدیگر مشاجره کردیم و خیلی خشمگین شدم در ادامه برای صحبت کردن با تلفن به پشت‌بام رفتم؛ دقایقی بعد همسرم نیز به آنجا آمد که عصبانی بود؛ درگیری شدیدی میان ما رخ داد و من در این میان همسرم را از پشت‌بام هول دادم که منجر به سقوط مرگباری شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، مرد جوان به‌اتهام ارتکاب قتل عمدی به زندان معرفی شد و سیر مراحل قانونی پرونده ادامه دارد.

کد خبر 6076661

دیگر خبرها

  • جنایت در خیابان گاندی | قتل زن جوان با ۲۰ ضربه چاقو
  • ببینید | ۵ فوتی بر اثر واژگونی اتوبوس در گردنه حیران
  • معمای قتل مرد رها شده مقابل بیمارستان
  • جزئیات ۲ حادثه مرگبار در پایتخت
  • قتل زن جوان درپی اختلافات خانوادگی در لواسان
  • ماجرای سقوط زن جوان از پشت بام؛ قتل یا حادثه؟!
  • اعتراف مرد جوان به قتل همسرش در پشت‌بام
  • پرورش هزاران جوجه تیغی توسط کشاورزان چینی (فیلم)
  • جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند
  • مرگ مشکوک مرد جوان در انفجار گاز شهری