Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در راستای دعوت همگانی برای احیای دریاچه ارومیه مسیر رفت و برگشت از این دریاچه تا دریاچه وان ترکیه به طول ۵۹۶ کیلومتر را با دوچرخه رکاب زدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، عبدالحمید علیزاده و علی اشرف‌خزایی، دو رکابزن کرمانشاهی با هدف حمایت از احیای دریاچه ارومیه، مسافت رفت و برگشت 6 صد کیلومتری این دریاچه تا دریاچه وان ترکیه را در طی شش روز رکاب زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعضای هیأت علمی دوچرخه سوار که به ترتیب مسئولیت اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست ستاد رفاهی دانشگاه رازی کرمانشاه را بر عهده دارند، برای افزایش توجه جامعه به وضعیت دریاچه ارومیه، نسبت به این حرکت فرهنگی و ورزشی اقدام کردند.

علی اشرف‌خزایی که عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی است در آیین آغاز به کار این حرکت فرهنگی و ورزشی گفت: دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان و یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران و جهان است که امیدواریم نگاه‌ها بار دیگر برای نجات دریاچه ارومیه جلب شود و شاهد بازگشت آن به وضعیت خوب گذشته باشیم.

این حرکت فرهنگی ورزشی با استقبال مسئولان استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه همراه بود و مراسم بدرقه رسمی رکاب زنان در محل اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی و با حضور مدیر کل و روسای برخی از هیأت‌های ورزشی استانی و نیز بعضی از اعضای شورای شهر ارومیه همراه بود.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا، قراراست ظرف مدت ۱۰ سال به تراز اکولوژیک خود برسد. این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شده است.

انتهای پیام/4084

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر سعید شهند   ، در جریان تور رسانه ای  روایت خدمت و در بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری و تا کنون ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه تامین و رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالابها بوده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای طالقان ، قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب ها هستیم،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالابها در زمره زنده ترین اکوسیستم های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان ، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی ۳ تالاب شورگل حسنلو ، سولدوز و کانی برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.
گفتنی است تور رسانه ای روایت خدمت به منظور انعکاس خبری وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه و بیان اقدامات انجام یافته در جهت احیای این تالابها در شهرستان نقده برگزار گردید.

 

 

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه