Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

دفاع مقدس جلوه اقتدار ملت ایران در سایه رهبری امام راحل(ره) بود

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: امام راحل با رهبری انقلاب اسلامی، دین و اقتدار را برای کشور به ارمغان آورد و توانست کشوری مقتدر را با اقتدا به رسم حکومتی انبیا پایه ریزی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: حفظ تمامیت ارضی در طول جنگ تحمیلی از افتخارات انقلاب اسلامی بود و در آن دوران هشت ساله به دنیا ثابت کردیم که مقتدرانه حضور داریم و از کشورمان دفاع می کنیم.
وی بیان کرد: تمام این اقتدار در سایه دین اسلام است و تنها با اقتدا به امیرالمومنین علی (ع) به دست می آید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: نسل های آینده باید بدانند و متوجه باشند که مردم از جان خود گذشتند تا این مملکت و دین اسلام حفظ شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را در طول سال های متمادی به اثبات رسانده و در تمامی صحنه های حساس کشور حضور داشته اند.
وی افزود: مردم نیز همراهی مقتدرانه ای را در طول هشت سال جنگ تحمیلی داشتند و مملکت را از دست اجانب حفظ کردند.
وی بیان کرد: حضور باشکوه مردم در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) باعث شد که عزاداری ها بسیار منظم و باشکوه برگزار شود و مسوولان هیات ها دقت داشته باشند که نقاط قوت و ضعف را برای سال های بعد شناسایی کنند.

انتقاد امام جمعه میاندوآب از فضاسازی ضعیف دهه اول محرم در میاندوآب/ دفاع مقدس باید الگوی ما در جنگ اقتصادی باشد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه مشکلات اقتصادی داریم، اظهار کرد: ما نیز از جنس همین مردم هستیم و مشکلات اقتصادی را لمس کرده و آن را کتمان نمی کنیم ولی این مشکلات راه حل دارد.

وی با اشاره به اینکه همه از این مشکلاتی مانند گرانی ناراحت و گله مند هستند، افزود: باید این را در نظر داشت که مشکلات اوایل انقلاب و جنگ هشت ساله خیلی سخت تر از مشکلات کنونی بود و ما آنها را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در جنگ هشت ساله در حالی که نیروی نظامی سازمان یافته نداشتیم، حتی یک وجب خاک به دشمن ندادیم و امروز نیز قطعا می توانیم این مشکلات را حل کنیم.

امام جمعه میاندوآب گفت: تلاش و کار مثل دوران جنگ که رزمندگان اسلام برای گذر از یک معبر چندین شب نمی خوابیدند، یکی از راه حل هاست و ما نیز اگر بخواهیم از مشکلات اقتصادی گذر کنیم باید مانند رزمندگان در جنگ اقتصادی شب و روز نشناسیم.

حسن زاده با بیان اینکه رزمنده جبهه اقتصادی آن است که برایش مردم مهم باشند نه حضور در جام جهانی، تصریح کرد: رزمندگان جبهه اقتصادی باید مانند رزمندگان جبهه نظامی و جنگی، دارای مدیریت و روحیه جهادی و انقلابی داشته و شبانه روز تلاش کنند.

وی با تاکید بر توجه به حفظ بیت المال، گفت: همه وظیفه داریم به حفظ بیت المال توجه داشته و مانند آن رزمنده ای باشیم که در دوران دفاع مقدس وقتی می خواست روی مین برود، پوتین اش را که از تدارکات گرفته بود، از پا در می آورد تا با شهادتش از بین نرود.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: باید همه محافظ بیت المال باشیم نه اینکه بیت المال را گوشت قربانی کرده و در پاسخ هم بگوییم بیچاره فقط واردات و صادرات می کند.

حسن زاده افزود: مسئولان و آنهایی که در جبهه اقتصادی تلاش می کنند، باید محافظ جدی بیت المال باشند تا از این پیچ مشکل اقتصادی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه توکل برخدا و اعتماد به قدرت و نصرت الهی از عوامل گذر از مشکلات است، گفت: در دوران دفاع مقدس یاد ائمه و استعانت از خداوند تبارک و تعالی و ائمه اطهار(ع) مشکل گشا بودند و این را در خاطرات و زندگی شهدا و ایثارگران به راحتی می توانیم ببینیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، چشم امید به آسمان و خداوند تبارک و تعالی و ائمه اطهار (ع) داشتند، تصریح کرد:چشم رزمندگان اسلام به امدادهای غیبی و توسل به ائمه اطهار(ع) بود و امروز نیز ما باید توکل به خداوند تبارک و تعالی و ائمه اطهار(ع) داشته باشیم نه اینکه چشم به بیگانگان و دشمنان خارجی بدوزیم.

حسن زاده گفت: نباید ناامیدی ایجاد کرد و باید به این یقین داشته باشیم که همه مشکلات راه حل دارند و به حول قوه الهی از این مشکلات نیز گذر خواهیم کرد.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به کم کاری برخی مسئولان در امر فضاسازی فرهنگی در شهر به مناسبت ماه محرم، اظهار کرد: متاسف و متاثر هستیم برای آنهایی که در فضاسازی محرمی شهر وظیفه داشتند و با اینکه در جلسه ای نیز به آنها تذکر داده شد ولی متاسفانه شاهد کم کاری بودیم.

وی با بیان اینکه با یک جرعه آب ریختن نمی شود برکه ایجاد کرد، تصریح کرد: از شهر مراغه که رد می شود از همه جا رنگ عزا و مصیبت در ماه محرم جلوه گر می شود ولی متاسفانه در میاندوآب اینگونه نبود و جای تشکر دارد که خود  مردم و هیئت های عزاداری که در منطقه خود اقدام به فضا سازی کردند.

حسن زاده گفت: در ایام عید باید شهر را چراغانی کرد و در ایام عزا  و مصیبت هم باید شهر حال و هوای ماتم گرفته و سیاه پوش شود.

وی هم چنین به سالروز تجلیل از اسرا و نیز آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس، ما در مقابل دنیا و بیش از ۴۰ کشور ایستادیم و یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه برخی از اعمال مانند مهره کلیدی در دین بوده و قفل های متعدد و عیب را برطرف می کند، اظهار کرد: نماز یکی از این مهره های کلیدی است و مربی خوب و معلم خوب آن است که بتواند مهره های کلیدی را یاد دهد.

حسن زاده توسل به اهل بیت را دیگر مهره کلیدی در دین معرفی کرد و افزود:  اهل روضه، اهل گریه و اهل زیارت امام حسین(ع) بودن دیگر مهره کلیدی است.

مصیبت امام حسین (ع) بالاترین مصیبت ها است/ فرزندانمان را برای خرید کالای ایرانی تشویق کنیم

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) گفت: مصیبت امام حسین (ع) بالاترین مصیبت ها است و در سخت ترین شرایط از دین اسلام حفاظت کرد.

وی تصریح کرد: شهادت امام حسین (ع) نشان داد دین به اندازه ای از اهمیت برخوردار است که اباعبدالله الحسین (ع) تمام دارای خود را برای حفظ آن داد.

امام جمعه پلدشت با اشاره به خصوصیت های دین اسلام افزود: فطری بودن، محکم و استوار بودن ، کامل بودن و نداشتن سختی در دین از ویژگی های دین اسلام است.

طالبی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان گفت: برخی رفتار های شتاب زده از سوی جامعه نشان می دهد که افکار عمومی کشورمان تحت تاثیر جنگ روانی دشمنان است.

وی تصریح کرد: دشمن می خواهد از طریق جنگ نرم بر کشورمان فشار وارد کرده و ملت را دلسرد کند.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: کسی منکر مشکلات اقتصادی نیست ولی استکبار این مشکلات را وارونه و بیش از حد بزرگ جلو می دهد تا یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق کند.

وی اظهار کرد: هر کسی که توانایی روشنگری و آگاهی بخشی به مردم را دارد باید نسبت به آن اقدام کرده و از این طریق نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب کنند.

طالبی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رییس جمهوری روسیه گفت: نقطه مشترک هر دو کشور ایستادگی در برابر استکبار است.

وی اظهار کرد: قدرت آمریکا روز به روز در حال کاهش است و حامیان تروریست در حال احیای داعش در افغانستان هستند و اگر این کشور فکری به این موضوع نکند دچار مشکل می شود.

وی تصریح کرد: جنگ رسانه ای یکی از راهبردهای استکبار بر علیه کشورمان است و در این زمینه شبانه روز تلاش می کنند تا به اهداف شوم خود دست یابند.

امام جمعه پلدشت با اشاره به روز حرکت اسرا کربلا افزود:  حضرت زینب (س) تبلیغ گر خون شهدای کربلا بود.

طالبی گفت: باید فرهنگ سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین را بیش از پیش ترویج دهیم.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: خون شهیدان در ۸ سال دفاع مقدس در امتداد خون شهدای کربلا است، جوانان با شجاعت در برابر دشمن ایستاده و آنها را شکست دادند.

امام جمعه پلدشت  باتاکید به حمایت از کالای ایرانی افزود: مهرماه آغاز سال تحصیلی جدید است و مهمترین مسئله این است که فرزندانمان را برای خرید کالای ایرانی  تشویق کنیم.

شـکـسته شـدن اُبهـت پـوشـالی ابرقدرت‌ها از دستاوردهای دفاع مقدس است  

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ۳۱ شهریور آغاز سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: به وجود آمدن اعتمادبه‌نفس و خودباوری در ملت ایران، شکوفایی و به فعلیت رسیدن استعداد و خلاقیت جوانان، تولد تفکر ناب بسیجی در سطح منطقه، تثبیت اقتدار نظام اسلامی در جهان، شکسته شدن طرح‌های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه و شـکـسته شـدن اُبهـت پـوشـالی ابرقدرت‌ها از جمله دستاوردهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی هشت سال دفاع ملت شجاع ایران هستند.

وی در ادامه  با تبریک اول مهر و آغاز بازگشایی مدارس به عموم معلمان، مربیان، اولیا و دانش آموزان افزود: در روایات اهل‌بیت(ع) موضوعات متعددی تحت عنوان آداب علم‌آموزی و رموز موفقیت در تحصیل علوم همچون داشتن اخلاص، رعایت اولویت‌ها، فراهم ساختن زمینه‌های تحصیل، فهم و درک دانش، نوشتن و پرسیدن دانش، مذاکره و مباحثه‌ی‌ دانش در تحصیل مطرح‌ شده است.

امام‌جمعه خوی با اشاره به ۱۱ محرم روز تجلیل از اسرا و مفقودان تصریح کرد: در چنین روزی خاندان پیامبر(ص) و حرم اباعبدالله الحسین (ع) به اسارت رفتند که امام عصر(عج) مصائب و شیئه این اسارت را چنین بیان فرموده که خانواده تو چون بردگان به اسیری رفتند و به غل و زنجیر آهنین کشیده شدند، بر فراز چارپایان نشانده شدند و آفتاب نیم روز چهره‌هایشان را می‌سوزاند و در صحراها و بیابان‌ها کشیده می‌شدند و دست‌هایشان به گردن‌ها زنجیرشده بود و در بازارها گردانده می‌شدند.

 وی بیان کرد: در عین‌ حال آنان در طول این اسارت از طریق خطبه و سخنرانی و احتجاج تمامی اقشار و کسانی که فاجعه عاشورا را به وجود آوردند از قبیل مردم بی‌وفای کوفه، مردم ضد اهل‌بیت شام، عبیدالله بن زیاد والی یزید در کوفه و خود یزید را در کاخ نکبت خویش به محاکمه کشیده و افشا کردند و درنهایت حماسه عاشورا را بیمه کردند.

وحدت راه مقابله با تهدیدات و شیطنت‌های استکبار جهانی است

 ماموستا سهرابی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر مهاباد، با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی پیش آمده در کشور، قسمتی از این معضل را مربوط به اقدامات استکبار جهانی در بخش اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: هدف بزرگ غرب و حامیان تروریسم در جهان به زانو در آوردن ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی در برابر خواسته‌های نامعقول امریکا و برخی کشورهای هم‌پیمانش است.

وی ادامه داد: اینان تلاش دارند تا با ایجاد بحران اقتصادی و نارضایتی مردمی از نظام مردم را رودرروی انقلاب قرار دهند که البته اگر مسئولان هوشیار نباشند این ترفند می‌تواند برخی افراد ساده‌لوح را گمراه کند و در مسیر خواسته‌های دشمنان نظام قرار دهد.

ماموستا سهرابی تاکید کرد: نیاز به وحدت در کشور در حال حاضر مهمترین مسئله‌ای است که اگر به آن به موقع و با جدیت توجه شود، می‌تواند پل‌های عبوری دشمنان ملت و نظام را تخریب کند و این از خدا بی‌خبران را به قعر دره‌های مرگ سوق دهد.

امام جمعه مهاباد افزود: رهبر معظم انقلاب همواره وحدت را عاملی مهم در برابر تهدیدات دشمنان دانسته اند و اکنون فرصت آن است که مسئولان کشور با همراهی مردم ولایت‌مدار به طور جد و عملا به این خواسته رهبری جامع عمل بپوشانند، زیرا که ایشان با بصیرت بالای خویش، دورنمای آینده کشور و انقلاب را بهتر از هر شخص دیگری می‌بینند و درک می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد کشور به یک بیماری مبتلا شده و تنها راه نجات این اقتصاد از این بیماری، از میان برداشتن اختلافات برخی مسئولان با یکدیگر و حرکت به سمت پویایی اقتصادی است، زیرا که در صورت بهبود نیافتن این بیماری به طور حتم ملت ایران دچار مشکلات فراوان مالی خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپا پاسداران انقلاب اسلامی،نماد اقتدار ایران

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه زنجان در خطبه‌های امروز نماز با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ دندان شکن وتنبیه اسراییل نشان داد در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وبسیج یکی از یادگاران ارزشمند امام راحل است افزود: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان از آینده نگری حضرت امام خمینی رحمت اله علیه دارد
امام جمعه زنجان با یاد آوری اینکه طبق یکی از اصول مهم قانون اساسی نهاد مقدس سپاه پاسداران برای پاسداری از دست آورد‌های نظام اسلامی تشکیل شده افزود: امروز شاهد هستیم این نهاد انقلابی وظایف خود را حتی در خارج از مرز‌های کشورمان به خوبی انجام می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای ورزشکار گفت: ۵۰۰ نفر از ورزشکاران مدال آور جزو شهدا و ۱۰۰ شهید گرانقدر هم از شهدای مدافع حرم هستند
وی ۵ اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در واقعه‌ی طبس را گرامیداشت.

دیگر خبرها

  • انتقام سخت گرفته نشده است
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماد اقتدار ایران
  • تشکیل سپاه پاسداران نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود
  • سپا پاسداران انقلاب اسلامی،نماد اقتدار ایران
  • دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد
  • دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • برای صلح و امنیت در منطقه حضور داریم