Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزرش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه صهیونیستی هاآراتص، روسیه امروز جمعه گزارش تحقیق رژیم اشغالگر قدس درباره انهدام جنگنده این کشور بر فراز لاذقیه در روز دوشنبه را رد کرد.

به گزارش المیادین، روسیه پس از برگزاری نشست هیأتی از فرماندهان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که برای ارائه توضیحاتی درباره این حادثه با مقامات روسیه به مسکو رفته بود، از تل اویو خواست تا تحقیقات جدیدی را در این رابطه به انجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد که رفتار خلبان های رژیم صهیونیستی در جریان حادثه ای که منجر به سقوط هواپیمای روسیه شد غیر حرفه ای بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرده بود که اسرائیل باید توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه دهد.

پیش از این «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در تماس با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به طور مستقیم اسرائیل را مسئول سقوط هواپیمای روسی در سوریه دانسته بود.

در همین رابطه وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای درباره سقوط هواپیمای Il-۲۰ این کشور در سوریه اعلام کرده بود: حملات جنگنده های اسرائیلی به سوریه موجب زنجیره ای از حوادث شده که هدف قرار گرفتن هواپیمای روسی بخشی از این حوادث است. روسیه پاسخگویی به این حادثه را برای خود محفوظ می داند.

کد خبر 4408180

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی روسیه سقوط هواپیما لاذقیه ایالات متحده آمریکا روسیه سوریه عراق رژیم صهیونیستی ایران فلسطین دونالد ترامپ ترکیه افغانستان عربستان سعودی ادلب آلمان جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۰۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد

به گزارش قدس آنلاین، چندین مقام آمریکایی که پس از حمله اول آوریل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه در بحث‌های سطح بالا درگیر بودند و همچنین یک مقام ارشد صهیونیست به نیویورک تایمز گفتند: «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند که ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.»
به نوشته این روزنامه آمریکایی، مقامات آمریکایی از این که تنها چند دقیقه قبل از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری، به آنها اطلاع داده شده و اهمیت آن اعلام نشده بود، عصبانی بودند.
دو مقام رژیم صهیونیستی به این نشریه گفتند که برنامه‌های این حمله دو ماه قبل از انجام آن آغاز شد و این طرح سپس در ۲۲ مارس توسط کابینه جنگ این رژیم به تصویب رسید.
روزنامه نیویوک‌تایمز همچنین گزارش داد که یک سری اوراق نظامی داخلی را مشاهده کرده است که مربوط به پاسخ‌های بالقوه تهران می‌شد و در هیچکدام از آنها حمله‌ای در مقیاس حملات شنبه و یکشنبه که طی آنها تهران بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک و پهپاد را به سمت اراضی اشغالی فلسطین شلیک کرد، پیش‌بینی نشده بود.
براساس این گزارش، اطلاعات رژیم صهیونیستی در ابتدا پیش‌بینی می‌کرد که ایران حداکثر ۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اراضی اشغالی شلیک کند. در این گزارش آمده است که چند روز مانده به حمله، آنها تخمین را به ۶۰ تا ۷۰ موشک زمین به زمین افزایش دادند. نیویورک‌تایمز می نویسد: این هم یک فرضیه نادرست بود.
نیویورک‌تایمز نوشت: آمریکا، نزدیک‌ترین متحد اسرائیل با حمله اول آوریل تل‌آویو غافلگیر شده بود. مقامات به سرعت به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور بایدن هشدار دادند. جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی؛ برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده بایدن در امور خاورمیانه و دیگران می‌دیدند که این حمله می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. مقامات ایالات متحده به طور علنی از اسرائیل حمایت کردند، اما به طور خصوصی از اینکه اسرائیل بدون مشورت با واشنگتن چنین اقدام تهاجمی علیه ایران انجام داد، ابراز خشم کردند.

براساس این گزارش، حتی پس از اینکه مشخص شد که ایران دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهد زد، مقامات آمریکایی و صهیونیست ابتدا فکر کردند که مقیاس پاسخ نسبتا محدود خواهد بود، قبل از اینکه بارها و بارها در ارزیابی خود تجدیدنظر کنند.

ایران روز شنبه در انتقامی قانونی برای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق سوریه که طی آن تعدادی از مستشاران عالی رتبه ایران به شهادت رسیدند،  بیش از ۳۰۰ پهپاد، موشک بالستیک و کروز به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد.

عملیات «وعده صادق» علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، هزینه‌های هنگفتی نیز برای رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافند هوایی آن به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد | افشاگری در خصوص به هم ریختن تصورات تل آویو
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • ادعاهای تل‌ آویو درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران دروغ است
  • ادعاهای تل‌آویو درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران دروغ است
  • تحریم علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو!
  • تحریم‌ علیه ایران جایگزین تشدید تنش از سوی تل‌آویو
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • شرکت های هواپیمایی بین المللی حاضر نیستند به تل آویو برگردند