Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای آمریکایی 'دیلی بیست' روز جمعه در گزارشی به مخالفت رئیس جمهوری آمریکا با جنگ با ایران اشاره کرده و خبر داد که برخی از مشاوران امنیتی و تندرو ترامپ دلواپس آن هستند که مبادا او بخواهد به سمت توافقی هر چند جزئی با ایران گام بردارد. آفتاب‌‌نیوز : در مطلب امروز دیلی بیست آمده است: مقام های کاخ سفید با یادآوری نخستین دیدار دونالد ترامپ و جان بولتون مشاور امنیت ملی جدید وی خبر دادند زمانی که بولتون وارد کاخ سفید شد، ترامپ شوخ و خندان با این پیام رُک و راست از او استقبال کرد: می دانم که در شغل گذشته ات دنبال راه انداختن دو جنگ بودی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی گذارم جنگ با ایران را شروع کنی.
به گزارش تارنمای چپ گرای دیلی بیست، تعدادی از مقام های آمریکایی می گویند که کاخ سفید به دنبال رویارویی نظامی با ایران نیست ولی با به کار بستن اهرمهای مالی ترجیح می دهد تا 'عربده بکشد و آرزو کند که کار به درگیری نکشد.'
به گزارش آفتاب نیوز، برخی از مشاوران ترامپ می گویند که رئیس جمهوری آمریکا به دنبال آن بود تا به یکی از وعده های انتخاباتی خود عمل کرده و آمریکا را از توافق هسته ای خارج کند. با این حال تیم امنیت ملی ترامپ تلاش دارد تا بهترین بخش های توافق هسته ای را حفظ کرده و ضمن همکاری متحدان اروپایی خود در نقش پلیس خوب و پلیس بد، همزمان با از سرگیری تحریم ها جلوی ساخت 'سلاح هسته ای' تهران را بگیرد.
به نوشته دیلی بیست، گرچه آمریکا به صورت علنی از دیگر امضاکنندگان برجام انتقاد می کند که به دنبال راه هایی برای سرپا نگاه داشتن نظام مالی ایران هستند ولی در پشت صحنه به همکاری با این کشورها ادامه می دهد.
دیلی بیست در ادامه این گزارش نوشت: دیپلمات های این کشورها نگرانند که قمار ترامپ نتیجه عکس داده و به سران ایران فرصت دهد تا تظاهرات ضد حکومتی و مشکلات اقتصادی خود را گردن طرف خارجی بیاندازند. آنان همچنین واهمه دارند که ایران تهدید بستن تنگه هرمز بر روی نفتکش ها را عملی کرده و نیروی دریایی آمریکا مجبور شود که کشتی های نظامی خود را که برای مهار روسیه و هشدار به چین در اقیانوس های اطلس و آرام مستقر ساخته به خلیج فارس بازگرداند.
در حلقه امنیت ملی ترامپ نیز برخی بیم از آن دارند که سران ایران ذکاوت به خرج داده و با ترامپ رو در رو دیدار کنند و این ملاقات به کاهش آنی تحریم ها و توافقی نه چندان سختگیرانه بیانجامد. به ظن آنها، اگر ایرانی ها آنقدر باهوش باشند که مانند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با دیدار با ترامپ موافقت کرده، کمی کوتاه بیایند و حتی به صورت جزئی توافقی بهتر از توافق هسته ای نصیبش کنند، آنگاه ترامپ ممکن است پیش از بازگشت دور دوم تحریم ها با این توافق جدید موافقت کند.
دیلی بیست نوشت: ترامپ به دنبال جنگ نیست و طرفداران وی نیز اهمیتی نمی دهند که ایران در سوریه یا یمن حضور دارد یا به دنبال تشکیل هلال شیعی است. ترامپ فقط به دنبال آن است که مخاطبان خود را قانع کند که توافقی بهتر از باراک اوباما به دست آورده است.
ایرنا  کد خبر: ۵۴۶۷۲۶ تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ ایران دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۰۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان، در نشست هم اندیشی معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که در محل ستاد فرماندهی کل انتظامی و به میزبانی معاونت حقوقی و امور دولت و مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا خیرمقدم و خوش آمد می‌گویم به کسانی که در دورانی در سنگر دفاع مقدس همراهشان بودیم و امروز نیز در سنگری دیگر برای آبادانی کشور در کنار آنها هستیم.

وی افزود: لازم می‌دانم اقدام قاری قرآن این جلسه "معین رنجبر" که چندی پیش در برنامه محفل حضور یافت و به نوعی ایثارگری و گذشت پرسنل فراجا را با فروش هدیه خود و اختصاص مبلغ آن برای آزادی زندانیان؛ یادآوری و تشکر کنم.

سردار رادان در ادامه با بیان اینکه شغل حساس و سختی بر عهده معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی قرار دارد که بتوانند به نوعی تمشیت کنند که ثمرات آن برای سازمان‌ها و مردم باشد، اظهار داشت: قطعاً دقت در انجام وظیفه با حساسیت و رعایت سر فصل‌ها سودی حاصل می‌کند که ثمرات آن امنیت روانی جامعه را فراهم و ماحصل آن برای مردم مفید است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور افزود: امروز امنیت در همه کشورها دارای ابعاد مختلفی است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی اولویت‌های آن تغییر می‌کند و این ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جانی است.

سردار رادان با بیان اینکه یکی از کار ویژه‌های هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود اظهار داشت: دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را ناامن جلوه دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که این موضوع کاملاً اجتماعی و فرهنگی است ولی هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست افزود: برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تأثیر گذار همه اینها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درب خانه‌های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم.

وی ادامه داد: امروز فراجا ۴۰ مأموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این مأموریت‌ها ۱۰ الی ۱۵ پیش نیاز دارد یعنی باید اینها باشد تا بتوان آن ۴۰ مأموریت را به درستی انجام داد و یکی از اینها برخورد با بی حجابی است.

فرمانده کل انتظامی در پایان آرزوی توفیق و عاقبت به خیری برای زحمتکشان و شهادت برای مشتاقان کرد.

کد خبر 6098227

دیگر خبرها

  • حفر بیست حلقه چاه آب برای کرمان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • چلسی به دنبال گئورگی سوداکوف، وینگر ۶۵ میلیون پوندی شاختار دونتسک / دیلی میل
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال