Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:18:13 GMT

محدوده منطقه عاری از سلاح در ادلب سوریه مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۰۲۸۵

محدوده منطقه عاری از سلاح در ادلب سوریه مشخص شد

آنکارا- ایرنا- وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در نشست مقام های آنکارا و مسکو ، محدوده منطقه عاری از سلاح در ادلب سوریه مشخص شده است.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، وزارت دفاع ترکیه با صدور اطلاعیه ای از مشخص شدن مرزهای منطقه غیرنظامی (عاری از سلاح) در ادلب سوریه در نتیجه مذاکرات سه روزه مقام هایی ترک و روس در مورد نحوه اجرای توافق سوچی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که مقام های آنکارا و مسکو با توجه به ساختار جغرافیایی و مناطق مسکونی ادلب، محدوده منطقه عاری از سلاح در استان ادلب را تعیین کرده اند.
این رسانه ترکیه ای همچنین مدعی شد که اقدام های مورد نظر آنکارا و مسکو برای خلع سلاح در ادلب مطابق با توافق دو کشور دنبال و انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین همتای روسی وی روز دوشنبه در سوچی درباره ادلب دیدار و در گفت وگویی مشترک اعلام کردند تا روز 15 ماه اکتبر (23 مهر) در امتداد خطوط حائل بین معارضان مسلح سوری و ارتش سوریه (در ادلب)، محدوده غیرنظامی(عاری از سلاح) به عمق 15-20 کیلومتر ایجاد می شود و این محدوده را واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل خواهند کرد.
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز افزود که تا 15 اکتبر(23 مهرماه) باید تروریست ها همراه با سلاح های سنگین خود از ادلب خارج شوند.
وی از هماهنگی و آغاز فعالیت سازمان اطلاعات ملی، نیروهای مسلح و نیروهای ویژه ترکیه با نظامیان و طرف های روس برای ایجاد یک منطقه پاکسازی شده از سلاح به وسعت 15 الی 20 کیلومتری در ادلب خبر داد.
کالین با تاکید بر 'یافتن راه حل برای خروج یا خنثی سازی عناصر تروریست و خلع سلاح آنها در ادلب با همکاری روسیه' تاکید کرد و افزود: 12 پایگاه دیده بانی و نظارتی ارتش ترکیه نیز در منطقه کاهش تنش ادلب و برخی مناطق دیگر از نظر تجهیزات و نیرو تقویت خواهد شد.
شبد**خاورم/1905 )**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تحولات سوريه ادلب تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ کشته بر اثر حمله با سلاح سرد در سیدنی استرالیا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ خبرگزاری رویترز از حمله با سلاح سرد در منطقه وستفیلد بوندی شهر سیدنی در استرالیا خبر داد و افزود نیرو‌های امنیتی در منطقه مستقر شده اند.
این شبکه افزود رسانه‌های استرالیایی اعلام کردند پس از این حادثه، صد‌ها نفر از مرکز خرید در سیدنی به مکان امن منتقل شدند.

پلیس استرالیا اعلام کرد شمار تلفات حمله با چاقو در سیدنی به ۵ نفر رسید. فرد ضارب نیز در میان کشته شدگان است.



دیگر خبرها

  • ایران برای سطح دوم پاسخ با سلاح‌هایی آماده است که قبلا از آنها علیه اسرائیل استفاده نکرده است
  • تمرکز آنکارا بر تولید قطار سریع السیر!
  • آنکارا: در صورتی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، شرایط منطقه وخیم‌تر خواهد شد
  • آنکارا: برای متناسب بودن واکنش‌ها با تهران و واشنگتن در ارتباط بودیم
  • آنکارا: پیام‌ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم
  • پایان زمین‌خواری در حریم پایتخت | جزییات تغییرات مدیریت ۶ هزار کیلومتر حریم مشخص شد
  • عکس| دلیل حضور قلعه نویی در ترکیه مشخص شد
  • ۵ کشته بر اثر حمله با سلاح سرد در سیدنی استرالیا
  • ترکیه: به آمریکا اجازه استفاده از حریم هوایی آنکارا علیه کشورهای همسایه را نمی‌دهیم
  • درخواست بایدن از ایران درباره حمله به اسرائیل/ جزئیات عبور موشک قاره پیمای روسیه از آسمان ایران/ آماده شدن موشک های کروز ایران برای حمله به اسرائیل/ مخالفت آنکارا با استفاده از حریم هوایی ترکیه برای حمله به ایران