Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:42:15 GMT

ترامپ، هند را هم تهدید به تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۰۷۷۵

ترامپ، هند را هم تهدید به تحریم کرد

دهلی نو-ایرنا-دولت ترامپ ، هند را تهدید کرد که اگر به برنامه خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه ادامه دهد با تحریم های واشنگتن روبه رو خواهد شد.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از رسانه های هند، آمریکا اعلام کرد:همانطور که هند برای خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه آماده می شود، دولت ترامپ نیز مصمم است این خرید تجهیزات بزرگ نظامی دهلی نو از مسکو که یک رابطه تجاری بزرگ و مهم برای طرفین معامله محسوب می شود را به تحریم هند منجر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه 'اکونومیک تایمز' در این باره نوشت: هند آماده امضای نمادین یک قرارداد سامانه موشکی اس 400 با روسیه در طول سفر ماه آینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور به دهلی نو است .
مقام های هندی اعلام کرده اند که هنوز هیچ تضمینی برای امضای این قرارداد در طول دیدار پوتین با نارندرا مودی نخست وزیر هند وجود ندارد.
این مقام ها افزودند که اما هند به هیچ وجه از این قرارداد عقب نشینی نخواهد کرد و تسلیم فشار تحریم های آمریکا نخواهد شد.
نیرمالا سیتارامان وزیر دفاع هند پیشتر اعلام کرده بود که دهلی نو و مسکو ممکن است این قرارداد را پیش از سفر پوتین امضا کنند.
روسیه گفته اگر هند می خواهد سامانه موشکی اس 400 را تا سال 2020 دریافت کند، باید پیش از پایان سال جاری این قرارداد را امضا کند.
یک مقام ارشد نظامی روس گفت: امضای این قرارداد پیش از پایان سال جاری مناسب خواهد بود. سامانه موشکی اس 400 در جهان رقیبی ندارد و بسیار مورد توجه کشورهای مختلف است. هیچ تولیدی پیش از امضای قرارداد آغاز نخواهد شد.
روزنامه 'تایمز او ایندیا' نیز نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یک فرمان اجرایی امضا کرده که بر اساس آن کشورهایی که از قانون کاتسا این کشور سرپیچی کنند شامل تحریم های واشنگتن خواهند شد.
پس از امضای این فرمان، آمریکا روز پنجشنبه تحریم هایی را علیه یک شرکت نظامی چین به دلیل خرید سلاح از روسیه وضع کرد.
دولت ایالات متحده همزمان با تحریم این شرکت چینی نام 33 فرد و مجموعه روسی را در فهرست افرادی قرار داد که هرگونه داد و ستد با آنها در زمینه نظامی ممنوع بوده و با تحریم آمریکا روبه رو می شود.
سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام 'مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم' یا 'کاتسا' امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. بند 231 قانون کاتسا کشور های دوم که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی دارند را واجد شرایط برای تحریم شدن از سوی آمریکا می کند.
هند که دارای روابط گسترده نظامی با روسیه است و اکثر تجهیزات نظامی خود را از این کشور خریداری می کند تحت تاثیر این قانون قرار گرفته است.
هند قصد دارد تا سامانه موشکی اس 400 را برای نیروی هوایی خود از روسیه خریداری کند.
یک مقام آمریکایی که نخواست نامش ذکر شود، گفت: روند قانونی تحریم ها شامل هر شخصیت یا کشوری خواهد شد که با روسیه قرارداد های بزرگ امضا کنند. ما چین را تحریم کردیم زیرا این کشور چندین فروند جنگنده سوخوی 25 و همچنین سامانه موشکی اس 400 را از روسیه خریداری کرده بود.
این مقام آمریکایی در عین حال تاکید کرد که هدف نهایی این تحریم ها تنها روسیه است .
وی گفت: تحریم های کاتسا قصد ندارد توانایی های دفاعی هیچ کشوری را تحت تاثیر قرار دهد اما این تحریم ها با هدف فشار بر روسیه در پاسخ به رفتار خرابکارانه این کشور است.
این مقام آمریکایی درباره احتمال وضع تحریم های مشابه علیه سایر کشور ها مانند ترکیه که از روسیه سامانه اس 400 را خریداری کرده اند، سخنی نگفت.
وی گفت: دولت ترامپ کاملا به این کشور ها اعلام کرده است که سیستم های نظامی مانند اس 400 بسیار مهم بوده و دارای ظرفیت تحریم شدن بر اساس قانون کاتسا هستند.
در طول مذاکرات اخیر هند و آمریکا موسوم به '2+2' جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که این تحریم ها قصد ندارند بر کشورهایی مانند هند تاثیر منفی بگذارند. آنها باید بر کشور مورد تحریم از جمله روسیه تاثیر بگذارند. بنابراین ما برای اعطای معافیت تلاش خواهیم کرد و ما این کار را در کنار همکار خود یعنی هند انجام خواهیم داد.
شبد**آساق**267**1424 **1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند آمريكا تحريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه