Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@21:18:30 GMT

خوزستان| حلقات صالحین نباید دچار آمارزدگی شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۱۱۹۲

خوزستان| حلقات صالحین نباید دچار آمارزدگی شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حلقات صالحین نباید دچار آمارزدگی شوند و باید حالت مردمی و خودجوش بودن خود را حفظ کنند و در برابر حضور نیروهای جوان و نوجوان ما در این حلقات امتیازاتی اختصاص داده نشود. ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، در آستانه هفته دفاع مقدس تیم سفیران صالحین خوزستان با آیت الله ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و  مهدی سالم مدیر شبکه امید دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره جزء تاکیداتشان بوده که به جوانان میدان دهید. الحمدالله روزنه های آن درحال پیدا شدن در جامعه است و شما درحال دنبال کردن یکی از دغدغه‌های رهبری هستید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: یکی از این موارد نیز اردوهای جهادی است که باز خورد خوبی داشته و جوانان ما توانستهاند بایک سفر حتی باعث تغییر فرهنگ آن مردم شوند و دید مردم نسبت به دانشگاه وحوزههای علمیه را تغییر دهند.

وی با اشاره به حلقه‌های صالحین گفت: حلقات صالحین حرکت بابرکتی بود که شروع شد و موج خوبی درکشور راه انداخت و مباحث کلان کشوری نیز در راس آن مورد بحث قرار گرفت. ما که خدمت حضرت آقا رسیده بودیم ایشان در کمیت و کیفیت بخشیدن این حلقات اشاره داشتند و جمله مهمی نیز اشاره فرمودند و آن جمله همان بحث زیر ساختهای اعتقادی است.

آیت الله یعقوبی عنوان کرد: حلقات صالحین نباید دچار آمارزدگی شوند و باید حالت مردمی و خودجوش بودن خود را حفظ کنند و در برابر حضور نیروهای جوان و نوجوان ما در این حلقات امتیازاتی اختصاص داده نشود که آن امتیاز سبب حضور شود مثلا دادن کسری خدمت و....زیرا قداست آن کار گرفته می‌شود، این حلقات صالحین قرار است تا صالحان مصلح جامعه شوند.

وی ادامه داد: باید استعدادهای خوب را در این حلقات شناسایی کرد و زمینه برای کشف این استعدادها فراهم شود تا بتوانیم آن‌ها را در حوزههای مختلف بکار ببریم چرا که این حلقهها در همه موارد می‌توانند نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مسئولین و متولیان حلقه‌های صالحین باید افراد کارآمد و خوش ذوق را شناسایی کنند و این نخبگان را در راستای فعالیتهای عمرانی، سازندگی، فرهنگی و اقتصادی بکارگیری کنند. بسیج و حلقات صالحین به سایش اعتقادی اهتمام بورزند و آن را درمان کنند. جوانان ما اکنون در معرض سایش اعتقادی، ریزش اخلاقی و لغزش اقتصادی هستند که این امور از معضلات و آسیب‌های جامعه جوان امروز ما است.

وی تصریح کرد: حتما به فکر ایجاد طرحی تحت عنوان سازماندهی جوانان نخبه در کشور باشید تا بتوان از ظرفیت آن‌ها در زمان بحران استفاده کنیم همچنین این جوانان باید بتوانند خلاءهای کشور را پر کنند.

آیت الله یعقوبی در پایان عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری جوانان ما بهتر از جوانان زمان جنگ اگر نباشند کمتر هم نیستند و حتی شاید هم بهتر باشند و کشور را جوانان اداره کنند.

انتهای پیام/ ت

R41468/P1336/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، نتایج نشان می‌دهد که این میزان، در مقایسه با نرخ افسردگی ۲۲ درصدی جمعیت عمومی است.

به‌علاوه، ۹ مورد از ۱۰ مورد افسردگی مرتبط با سکته مغزی در طی پنج سال پس از زنده ماندن از سکته مغزی رخ می‌دهد.

«پیانژونگ وانگ»، محقق ارشد از کالج کینگ لندن، در بیانیه‌ای گفت: «افسردگی در بازماندگان سکته شایع است، اما تحقیقات ما نشان می‌دهد که این افسردگی برای مدت طولانی‌تری از آنچه قبلاً تصور می‌شد ادامه می‌یابد».

به گفته انجمن سکته مغزی آمریکا، تغییرات بیوشیمیایی در مغز ناشی از آسیب سکته مغزی می‌تواند با تداخل در توانایی فرد در داشتن احساسات مثبت، به افسردگی منجر شود.

برای این مطالعه، محققان موارد ۶۶۰۰ بازمانده از سکته مغزی را بررسی کردند.

نتایج نشان داد که افسردگی شدید بلافاصله بعد از سکته مغزی رخ می‌دهد، بیشتر از حد انتظار ادامه می‌یابد و سریع‌تر از موارد افسردگی خفیف عود می‌کند.

وانگ گفت: «افسردگی در میان بازماندگان سکته مغزی می‌تواند بر تحرک آنها تأثیر بگذارد و کارهای ساده ای مانند راه رفتن و نگه داشتن اشیا را با مشکل مواجه کند. همچنین می‌تواند خطر کلی مرگ آنها را افزایش دهد.»

وی در ادامه افزود: «کیفیت زندگی برای بازماندگان سکته مغزی مهم است، زیرا شواهدی وجود دارد که بازماندگان افسرده نرخ بقای کمتری دارند.»

وانگ گفت: «دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث این امر شود، از جمله اختلال در زندگی اجتماعی بازماندگان، کاهش توانایی فیزیکی و اختلالات التهابی مشاهده شده در بیماران افسرده.»

وی می‌گوید: «پزشکان باید به بازماندگان سکته مغزی که افسردگی بیش از یک سال طول می‌کشد، توجه ویژه ای داشته باشند، چراکه ممکن است خطرات بالای تجربه افسردگی مداوم را داشته باشند.»

کد خبر 6063896

دیگر خبرها

  • از شوک داریوش مهرجویی تا داغ کرمان
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • ثمره حکومت صالحین
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • مصدومیت دوباره اندی رابرتسون در تیم ملی اسکاتلند / عکس
  • آغاز اردوی تیم کشتی فرنگی جوانان از ۱۰ فروردین
  • وضعیت عادی بیشتر شهرهای خوزستان پس از آبگرفتگی/ رفع مشکلات آب و برق