Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رئیس کل بانک مرکزی حجم صادرات غیر نفتی ایران در پنج ماه نخست سال 97 را بیش از 19 میلیارد دلار اعلام کرد.
به گزارش بانک مرکزی، عبدالناصر همتی افزود: از مجموعه صادرات غیر نفتی؛ 3 میلیارد دلار صادرات گاز و فرآورده های نفتی بوده که به چرخه اقتصاد بازگشته و حدود 16میلیارد دلار باقی مانده نیز باید به این چرخه باز برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مجموع ارز عرضه شده در سامانه نیما در مدت اجرای بسته جدید ارزی تاکنون نزدیک 2 میلیارد یورو بوده است که از این مبلغ، بیش از 80 درصد مربوط به شرکت‌های پتروشیمی بوده و بقیه صادرکنندگان غیرنفتی سهمی کمتر از20 درصد در بازار ثانویه داشته‌اند.
همتی در ادامه از سایر صادرکنندگان غیرنفتی درخواست کرد با عرضه ارزهای حاصل از صادرات خود در تعمیق بازار ثانویه نقش آفرینی کنند البته بانک مرکزی نیز برای تنظیم این بازار برخی از انواع ارزهای مورد نیاز وارد کنندگان را عرضه می کند.رئیس کل بانک مرکزی عرضه ارز توسط صادرکنندگان را یک مطالبه ملی دانست که باید انجام پذیرد.
وی تاکید کرد: 13میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، ضروری، دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته که به تدریج تامین و واردات آنها درحال انجام است.
همتی همچنین درباره نیازهای ارزی مردم افزود : اسکناس مربوط به نیازهای واقعی مردم نیز توسط بانک‌ها و صرافی ها تامین می‌شود؛ ورود اسکناس به کشور توسط صرافی ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی آغاز شده و درحال افزایش است و در کنار آن، بانک مرکزی هم باقی مانده نیاز را تامین می‌کند، مضافاً بخشی از ارز سامانه نیما توسط صرافی ها به صورت اسکناس وارد کشور شده و در بازار عرضه می‌شود.
وی تاکید کرد: مسئولان ذیربط در بانک مرکزی تعامل خوبی با کانون صرافان داشته و جهت روان سازی خرید و فروش ارز در صرافی ها، برنامه هایی در دست اقدام دارند. برچسب ها: بانک مرکزی ، صرافی ، دلار ، عبدالناصر همتی

منبع: خرداد

کلیدواژه: بانک مرکزی صرافی دلار عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانک‌ها بصورت غیر حضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد. 

بانک‌ها و‌موسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تاکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان میدهد، بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانک‌ها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و این بخشنامه هم اکنون اجرایی شده است.

برهمین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانک‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد ؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟