Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@06:12:18 GMT

کشف لاشه پوسیده یک پلنگ در نومل گلستان + فیلم

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۲۱۸۴

کشف لاشه پوسیده یک پلنگ در نومل گلستان + فیلم

‍‍‍‍‍‍

دوستداران حیات وحش در استان گلستان، در حوالی روستای نومل متوجه لاشه پوسیده یک پلنگ شدند که در داخل شکافی در زمین و زیر تکه‌های چوب و شاخ و برگ درختان پنهان شده بود. ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹ اجتماعی محیط زیست نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دوستداران محیط زیست در استان گلستان، لاشه پوسیده یک پلنگ را دهنه سرپیر در حوالی روستای نومل از توابع شهرستان گرگان کشف و از آن تصویربرداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این دوستداران حیات وحش، احتمال کشته شدن پلنگ توسط متخلفان را نمی‌توان نادیده گرفت چرا که لاشه در میان قطعات چوب و شاخ و برگ درختان در شکافی کم‌عمق داخل زمین پنهان‌سازی شده بوده است. 

بخش‌هایی از لاشه این پلنگ بر اثر گذشت زمان، از بین رفته است. جمجمه، فک‌ها و پنجه‌ها و قسمتی از پوست از جمله بخش‌های قابل شناسایی لاشه این پلنگ هستند.

فیلم کشف لاشه پلنگ نومل را که طبق گفته راوی فیلم، روز 27 شهریور ضبط شده در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

 

 

خبرنگار تسنیم، 27 شهریور، پس از دریافت این فیلم از سوی دوستداران حیات وحش، آن را در اختیار مسئولان محیط زیست گلستان قرار داد تا پیش از انتشار خبر و مفقود شدن احتمالی لاشه از سوی متخلفان، نسبت به ضبط آن و بررسی علت مرگ این گربه‌سان ارزشمند اقدام کنند.

انتهای پیام/

R7856/P1011115/S2,23/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، محسن امیری گفت: با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش بیماری‌های مشترک میان دام‌های اهلی و حیات وحش به ویژه بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبشخور‌های مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان لایروبی، شست و شو و ضدعفونی شد.

وی اظهارداشت: سالانه بیش از دو میلیون دام سبک داخل و خارج مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان از طرف دامپزشکی علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسیناسیون و مایه کوبی می‌شوند.

 رئیس اداره حفاظت و مدیریت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به لزوم پیشگیری از عوامل تهدید کننده جمعیت حیات وحش گفت: در حفاظت از زیستگاه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری باید هوشمندانه و تخصصی عمل کنیم.

لرستان بیش از ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور را در خود جای داده است.

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده