Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، تمامی لیست اصلاح طلبان، با نام امید به سرلیستی محسن هاشمی با اعتماد مردم رأی آوردند و سکان شورای پنجم و نظرات بر کلان شهر تهران را برعهده گرفتند.



در اول شهریور ماه سال 96 بود که اعضای شورای پنجم سوگند خوردند و رسما فعالیت خود را آغاز کردند و اکنون یکسال از دوره پنجم شورا گذشته است و اخیرا با حواشی خاص، گزارش عملکرد یکساله شورا منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این گزارش مقایسه کوتاهی با مدت مشابه شورای چهارم شهر تهران صورت گرفته که در آن شورا از هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا حضور داشتند.



انتخاب 4 شهردار در یک سال

یکی از رکوردهایی که شورای شهر تهران در دوره پنجم توانست به نام خود ثبت کند انتخاب 4 شهردار و سرپرست شهرداری در طول یکسال بوده که با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، احتمال اینکه پنجمین شهردار برای پایتخت ایران انتخاب شود، کم نیست.

پس از آغاز به کار شورای پنجم گزینه‌های مختلفی برای تصدی پست شهرداری تهران از سوی جناح‌های مختف اصلاح طلبان مطرح شد که نهایتا اعضای شو4را با حضور محمد علی نجفی در شهرداری تهران به اجماع رسیدند و تا تأیید وی مصطفی سلیمی را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند؛ 6 ماه از آغاز به کار نجفی در شهرداری نگذشته بود که به علت بیماری استعفا داد و سمیع الله حسینی مکارم عهده‌دار سرپستی شهرداری تهران شد که البته برای شهرداری هم نامزد بود ولی اعضا به محمد علی افشانی به عنوان شهردار تهران رأی مثبت دادند.



در سال اول پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در مجموع 81 جلسه علنی و رسمی برای بررسی طرح‌ها و لوایح برگزار شد و اعضا 198 تذکر به مدیریت شهری و دیگر بخش‌ها دادند.



تذکر یکی از ابزار‌هایی است که نماینده مردم در صحن شورا می‌تواند از آن استفاده کند تا اقدامات با سرعت بیشتری انجام شود و کاستی‌ها نیز برطرف شود که در همین راستا 198 فقره تذکر کتبی اعضای شورا به شهردار تهران ابلاغ شده است که تا وصول پاسخ حدود 175 مورد پیگیری صورت گرفته است.

در سال اول شورا، بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران و ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران هیچ تذکری را ندادند و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هم فقط یک تذکر داده است.



شورای شهرتهران دارای 6 کمیسیون تخصصی، نظارت و حقوقی، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، شهرسازی و معماری، عمران و حمل و نقل، فرهنگر و اجتماعی و برنامه بودجه است.در یکسال اول شورا، کمیسیون برنامه و بودجه بیشترین و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کمترین  طرح و لوایح را داشته  است.



اعضای شورای شهر تهران برای نظارت بهتر بر عملکرد شهر از محلات و مناطق بازدید می‌کنند که در این خصوص بهاره آروین کمترین و افشین حبیب زاده بیشترین بازدید را از محلات داشته است.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: شورا و شهرداری شیراز با کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی و وام مناسب، مشکل تاکسی‌های فرسوده را در شیراز برطرف می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بانک شهر می‌تواند در این کار، پیش قدم شود و شورا و شهرداری سود بانکی را به عهده بگیرد تا شاهد رونق و گسترش دوچرخه‌های برقی باشیم.

وی افزود: شرکت دوچرخه‌های بی‌دود، می‌تواند دوچرخه‌های خود را به مردم واگذار کند تا مردم صاحب دوچرخه شده و استفاده از دوچرخه‌های برقی، عمومی و خصوصی‌تر دنبال شود.

هاجری با بیان اینکه بدون شک شورا و شهرداری جلودار جهش عمران و آبادی شهر است، ابراز کرد: میل به پروژه‌های بزرگ شهری عامل شده بعضی پروژه‌های عمرانی محلات مستضعف شهر گم شده، مهجور بمانند.

عضو شورای شهر شیراز گفت: نباید اجازه داد پروژه‌های راهگشای خُرد به پای پروژه‌های کلان قربانی شوند و امید آفرینی در شهر اقتضا می‌کند پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم.

هاجری تصریح کرد: قرارگاه محرومیت زدایی بهتر است آورده‌ دیگر دستگاه‌ها غیر از شورا و شهرداری را ارائه کند تا ترک فعل دیگر دستگاه‌ها در محرومیت زدایی مشخص شود و شهرداری، ام المخارج شهر تلقی نشود.

مراسم سعدی شایسته او برگزار نمی‌شود

عضو شورای شهر شیراز گفت: مراسم بزرگداشت سعدی در اول اردیبهشت ماه، متأسفانه سال به سال تنزل پیدا کرده، آنگونه که شایسته نگین فرهنگ، زبان و ادب فارسی است، برگزار نمی‌شود. 

هاجری با بیان اینکه نزدیک به دو دهه در خیابان قصرالدشت، نزدیک عفیف آباد، محل ساخت برج‌های دوقلو تجاری، سدمعبر ایجاد و پیاده راه‌ها اشغال شده است، عنوان کرد: تقاضا دارم دستگاه‌های قضائی، بازرسی محترم، حقوقی شهرداری و کمیته شفافیت شورا در این پروژه و مکان ناصواب و نامناسب ورود کرده و به ادامه اشغالگری‌ها پایان دهند.

رشد 500 درصدی بودجه شهرداری شیراز

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: بودجه شهرداری شیراز طی سه سال گذشته از سال‌های 1400 تا 1403 رشد بیش از 500درصدی داشت و باوجود معضلات اقتصادی و رکود، شاهد رشد بودجه برای پاسخگویی به نیاز‌های توسعه‌ای شهر و تحقق بخش درآمدی هستیم که نشان از عملکرد مدیریت شهری یعنی همان مجموعه شورا و شهرداری در سایه همدلی و وفاق است.

علیرضا اسکندری در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر شیراز تصریح کرد: در کنار تحقق بودجه سالانه از طریق روش‌های مرسوم شهرداری‌ها، تحقق تکلیف سرمایه گذاری برای اولین بار با مبلغ 15هزار میلیارد تومان در سال 1401 در کلان شهر شیراز و تعریف پنج پروژه مهم هدف سرمایه گذاری پارک آبی، آکواریوم. باغ پرندگان، تله کابین و شهربازی از محل این تکلیف سرمایه گذاری برای اولین بار در شهرداری شیراز رقم خورده است.

وی افزود: اهمیت اثرگذاری این پروژه‌ها در کنار تامین زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری شهر، پاسخگویی نیاز‌های قشر نوجوان و جوان و افزایش نشاط اجتماعی است که در همین راستا در سومین بازدید شبانه مدیریت شهری و فعال نگه داشتن شیفت شب پروژه‌ها، از دو پروژه سرمایه گذاری پارک آبی و آکواریوم با حضور یاوران شورا، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی بازدید به عمل آمد. 

اسکندری گفت: از سوی دیگر تحقق سهم اوراق مشارکت و ایجاد صندوق املاک و مستغلات و پیش بینی خرید زمین در بودجه برخی از سرمایه گذاری کمیسیون اقتصاد، برای داشتن شهری پویا و زنده است.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به عملکرد تیم اقتصادی شهرداری شیراز در دو سال گذشته در تحقق بودجه و اقتصاد و سرمایه گذاری و عمران و خدمات شهر گفت: به گواه پروژه‌های در حال اجرا و اظهار نظر مسولان این عملکرد مطلوب است هرچند که با ظرفیت‌های موجود در شهرداری این مهم باید بهبود یابد.

اسکندری بیان کرد: نقش شوراییان همواره ناظر بر عملکرد شهرداری است و باید تلاش کنیم در این مسیر به دور از حاشیه و حتی حاشیه سازی، نماینده مردم شهر شیراز در پارلمان محلی بوده و پیگیر مطالبات مردمی باشیم و این مهم از طریق نظارت و بازرسی و بررسی اجرای مصوبات دنبال می‌شود تا شیراز به تراز واقعی خود در قامت کلان شهری در خور شأن مردم دوست داشتی شیراز، میهمان‌ها، زائران و گردشگران برسد.

وی با تاکید بر استفاده از زیرساخت‌های موجود، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی، نیروی جوان تحصیل‌کرده براساس فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار نوروزی خود با مردم گفت: رهبر انقلاب وآن‌ها را از عوامل شکوفایی اقتصادی دانستند، اما آنچه در این میان مهم است، موانعی است که بر سر راه حضور و مشارکت مردم در تولید و اقتصاد وجود دارد، در همین راستا شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری و‌ریل گذار توسعه شهر، نقش اساسی در این زمینه بر عهده دارد تا بتوانیم در سال جاری در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

به گزارش تسنیم، در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ایراد از مصوبه شماره 16573/1402/ش مورخ 16/12/1402 در خصوص افزایش نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال 1403، بررسی و به تصویب رسید. 

براساس ماده واحده این مصوبه نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال 1403 برابر نرخ تورم اعلامی مرکز آمار ایران در کرایه انواع تاکسی اعم از گردشی، فرودگاه، بی سیم، ترمینال‌های مسافربری، راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل پس از رند شدن، تعیین شد.

نرخ هر کورس تاکسی گردشگری 60 هزار ریال، سامانه حمل و نقل ویژه معلولان به ازای هر مسافر 200 هزار ریال، فرودگاه وراه آهن ورودی 360 هزار ریال و به ازای هر کیلومتر پیمایش 45 هزار ریال و به ازاری هر دقیقه توقف 15 هزار ریال تعیین شد. همچنین تاکسی بی‌سیم، بخش خصوصی، ترمینال و شرکت‌های حمل ونقل ورودی 210 هزار ریال، به ازای هر کیلو پیمایش 45 هزار ریالو به ازای هر دقیقه توقف 15 هزار ریال مصوب شد.

نرخ کرایه تاکسی‌های فعال در فرودگاه شیراز، تاکسی بی سیم، ترمینال‌های مسافربری، تاکسی راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل از ساعت 30‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/22 تا 6 صبح مشمول 20 درصد افزایش می‌شود.

در ادامه لایحه شهرداری شیراز، درخصوص همسان سازی شارژ کارت رفاهی پرسنل حجمی شرکت‌های طرف قرارداد، رانندگان استیجاری، بازنشستگان کشوری، وظیفه بگیران متوفیان حین خدمت و روحانیون طرف قرارداد شهرداری بررسی و به تصویب رسید.

براین اساس به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود، نسبت به شارژ کارت رفاهی پرسنل شاغل در شرکت‌های حجمی طرف قرارداد سازمان مدیریت پسماند، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان حمل ونقل ریلی و سازمان حمل و نقل مسافر و نیرو‌های حفاظت فیزیکی حجمی، رانندگان استیجاری دائم، بازنشستگان کشوری و وظیفه بگیران متوفیان حین خدمت وروحانیون طرف قرارداد شهرداری اقدام کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند