Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@03:53:51 GMT

از اول مهر متنفرم؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۲۴۸۲

از اول مهر متنفرم؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا، با نزدیک شدن به ماه مهر و شروع مدرسه ها، دچار حس و حال متفاوتی می شویم بطوریکه برخی دانش آموزان در این دوره دچار استرس و افسردگی و برخی دیگر برای شروع آن لحظه شماری می کنند.

جالب است که خیلی از بزرگسالان که سال ها از روزهای مدرسه و صف بستن برای رفتن به کلاس و نشست پشت نیمکت ها و گوش سپردن به آموزش های معلم و امتحان .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برایشان گذشته است هم هنوز ، روز اول مهر آن عده که چنین روزی پراسترس می شدند وجودشان را استرسی غریبی می گیرد و آن دسته که ذوق زده آغاز پاییز و اول مهر بودند نیز شادی غریب وجودشان را فرا می گیرد . 

به بهانه شروع سال تحصیلی به سراغ اقشار مختلف مردم رفتیم از دانش آموزان این روزها گرفته تا دانش آموزان سال های پیش و ده های گذشته و  از حس و حالشان نسبت به اول مهر پرسیدیم که درادامه می توانید بخوانید :

پروانه سلحشور، نماینده مجلس شورای اسلامی: مدرسه را دوست داشتم چون پر از هیجان دیدار دوستان بود

در آن دوران پر از هیچان و شادی دیدار دوستان و معلمان بودم، امیدوارم سال تحصیلی جدید نیز شروع خوبی برای دانش آموزان باشد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران: مدرسه را دوست داشتم، دلم برای معلمانم تنگ شده

اول مهر را دوست داشتم ؛ به  مدرسه احساس خوبی داشتم، پر از انرژی و امید بودم. حضور بچه ها کوچک و بزرگ در کنار هم در یک مدرسه کمی  برایم استرس داشت  اما الان همه آن استرس ها برایم  خاطره شده است . دلم برای آن  زمان ، دوستان و معلم هایم تنگ شده است .

دکتر جهانیان، سخنگوی سازمان غذا و دارو: از مدرسه متنفر بودم هنوز هم با شروع سال تحصیلی دلم می گیرد

هیچ وقت از اول مهر خوشحال نمی شدم چون از مدرسه خوشم نمی آمد از اینکه باید سر یک ساعت معین به مدرسه می رفتیم بدم می آمد بعدها که مقالات مختلف در این رابطه خواندم متوجه شدم که این حس و حالم اشتباه نبوده ، هنوز هم وقتی اول مهر و فصل شروع مدارس می شود دلم میگیرد.

دکتر مجید ابهری، رفتارشناس: مدرسه را دوست داشتم، دیدار دوستانم هیجان انگیز بود

مدرسه هیجان توام با علاقه بازگشت به مدرسه، دیدار دوستان و حضور در فضای معنوی فرهنگی بود که از چند روز قبل شروع مهر چشمانمان را بی خواب می کرد و فکر می کنم نسل که این روزها به مدرسه می رود نیز چنین حسی را داشته باشد.

دکترعبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی: مدرسه را دوست داشتم، درس خواندن را  تنها راه خوشبختی خود می دانستم

تنها راه خوشبختی خود را درس خواندن می دانستم ؛ همیشه مدرسه را دوست داشتم و از پنجم ابتدایی به بعد حتی آینده خود را نیزترسیم کرده بودم.

دکتر سید رسول میرقاسم پور، دندانپزشک: مدرسه را دوست داشتم چون همه لباس نو و تمیز می پوشیدند

فکر می کنم اکثریت مدرسه را دوست داشته باشند چون با شروع سال تحصیلی لباس نوها پوشیده می شود و همه مرتب و تمیز هستند، هیچ وقت استرس مدرسه را نداشتم، طبیعتا بعد از خانه ماندن های طولانی، شروع مدرسه هیجان انگیز بود.

حجت الاسلام محمدرضا عباسی، کارشناس مذهبی: مدرسه را در مقطع دبیرستان دوست نداشتم، معلمانمان خشک و رسمی بودند

در دوران ابتدایی و راهنمایی مدرسه را بسیار دوست داشتم اما در دبیرستان این عشق عمیق کمرنگ شد و من علت آن را عدم همراهی معلمان می دانم. در دوران ابتدایی معلم ریاضی داشتیم که در تعطیلات تابستان در خانه تمام دانش آموزانش می رفت  و به هرکدام قرآن هدیه می داد و می گفت : دلم برایتان تنگ شده است برای همین به دیدنتان آمدم و بعد از کمی گفت و گو با ما و پدر و مادرمان ، کتاب قرآن هدیه می داد و تشویق به خواندن و مطالعه می کرد و می رفت  اما در دوران دبیرستان بیشتر شاهد رفتارهای خشک و غیردوستانه معلمان بوده ایم.

فریده پورطماسب، مادر خانه دار: از مدرسه متنفر بودم چون از مادرم جدا می شدم

 اول مهر را  هیچ وقت دوست نداشتم  چرا که همیشه برای من پر از اضطراب و ترس بود. اینکه دیگر نمی توانستم تمام روز در کنار مادرم باشم بسیار برایم دلگیر بود.مدام باید فقط درس می خواندم و نمی دانم چرا  با اینکه نمراتم خوب بود اما باز هم تمام سال استرس داشتم.

فاران خراسانی، دانش آموز 8 ساله: مدرسه را دوست دارم چون خانم معلم مهربونه

مدرسه را دوست دارم، دوستانم خیلی خوب هستند، خانم معلم مهربونه، تو مدرسه یه عالمه رفیق دارم. لباس و کیف و کفش تازه  خریدم.

رها رستمی، دانش آموز 11 ساله: از مدرسه متنفرم چون مدام باید درس بخوانیم آنهم با استرس

از اول مهر متنفرم !ناراحتم که 3ماه تعطیلی تمام شد، خیلی خوش گذشت، مجبور نبودیم مدام درس بخونیم و نگران امتحان و نمره باشیم . در تعطیلات هم بازی می کردم هم کلاس نقاشی و موسیقی می رفتم اما مدرسه ها که شروع  می شود دیگر آنقدر درس دارم که دیگر نمی توانم به کلاس هایم ادامه دهم باید فقط درس بخوانم و این خیلی خسته کننده است .

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرس مدارس سال تحصیلی اول مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای کمپ حجازی پیش از شروع تمرین استقلال / فیلم

تمرینات تیم استقلال در حال برگزاری می باشد.

دانلود (3.8MB)

دیگر خبرها

  • کلوپ: لیورپول امشب را خیلی دوست داشتم
  • پیغام شهاب زاهدی از ژاپن برای یک نفر: عیسی گل بزن!
  • اختصاصی - شهاب زاهدی منتقدانش را کنفت می‌کند!
  • داورزنی: وطن پرستی ویژگی اصلی استاد اسکویی بود
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • انتشار متن نامه شهید سردار زاهدی به رهبری/ شهید زاهدی چه هدیه‌ای تقدیم رهبر انقلاب کرد؟
  • ماجرای هدیه و نامه شهید زاهدی به رهبر انقلاب چه بود؟
  • شبکه خبر دو هک نشده است
  • شبکه خبر ۲ هک نشده است
  • حال و هوای کمپ حجازی پیش از شروع تمرین استقلال / فیلم