Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > مسکن - دنیای اقتصاد نوشت : با شروع ماه محرم و رسیدن به روزهای پایانی تابستان، رخوت و سرما بر بازار معاملات مسکن حاکم شده و از مراجعه به بنگاه‌های املاک به شکل محسوس کاسته شده است.

 هر سال با شروع ماه محرم بازار مسکن دست‌کم به مدت یک ماه و بعضا قدری بیشتر تا اواخر ایام ماه صفر دچار رکود فصلی شده و با کاهش معاملات روبه‌رو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال اما محرم و پاییز در شرایطی فرارسیده که روند نزولی معاملات مسکن تحت تاثیر آشوب قیمتی از خرداد ماه آغاز شده و در یک روند مستمر تاکنون ادامه داشته است. پیش‌بینی واسطه‌های ملکی این است که آمار معاملات مسکن در شهریور ماه نیز نسبت به مرداد نزولی خواهد بود؛ چراکه افزون بر علت قیمتی که موجب ریزش معاملات در ماه‌های گذشته بوده، بخشی از ایام شهریور با ماه محرم همزمان شده است.

به‌طور کلی در ایام محرم خریداران مصر می‌شوند که در این ایام معامله نکنند و همین موضوع اغلب سبب می‌شود قیمت واحدهای عرضه شده با افت جزئی همراه شود. البته از حجم عرضه در این ماه نیز اغلب کاسته می‌شود، اما کسانی که به هر دلیل ناگزیر به فروش واحد خود هستند، با توجه به کاهش تقاضا، سطح قیمت پیشنهادی خود را قدری تعدیل می‌کنند تا به معامله ختم شود. در عین حال این وضعیت تنها در مورد بازار خرید و فروش مسکن صدق می‌کند و بازار اجاره روند متفاوتی دارد. طبیعی است مستاجران از آنجا که قصد معامله ندارند، منعی برای ورود به بازار املاک حس نمی‌کنند و برای تمدید قرارداد یا انعقاد قرارداد جدید همچنان در بازار حضور دارند.

 

1717

 

کلید واژه‌ها : بازار مسکن تهران - قیمت مسکن - مسکن -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار مسکن تهران قیمت مسکن مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲+ شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۲۱۰۴ واحدی به ۲,۱۶۲,۵۱۰ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم اسفند_ با رشد ۲۱۰۴ واحدی به ۲,۱۶۲,۵۱۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۰۶۱.۷۸ و احدی واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۴۲۶.۸۱۲ میلیارد سهم بود که طی ۲۴,۹۴۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳,۸۵۵.۸۴۹ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۵,۰۱۳,۳۹۶.۴۹۴ میلیارد ریال شد.

کد خبر 737120

دیگر خبرها

  • وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد
  • وزیر کار: پرداخت دستمزد به کارگر نباید کمتر از مصوبه شورای عالی کار باشد
  • خرید خودرو متوقف شد
  • خرید خودرو متوقف شد+ جدول قیمت ها
  • روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو / خریداران چه کنند؟
  • بورس امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲+ شاخص و نمای بازار
  • سطح قیمت ویلا در بازار املاک شمال
  • وعده واردات ۲۰۰ هزار خودرو خارجی؛ کمتر از ۱۰هزار دستگاه وارد شد
  • یک ناکامی دیگر در پرونده دولت رئیسی؛ وعده واردات ۲۰۰ هزار خودرو خارجی؛ کمتر از ۱۰هزار دستگاه وارد شد
  • یک ناکامی دیگر در پرونده دولت رئیسی؛ وعده۲۰۰ هزار، تحقق کمتر از ۱۰ هزار