Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@03:02:36 GMT

توضیح رئیس‌شورای هیئت‌های‌مذهبی درباره هزینه‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۲۶۲۳

توضیح رئیس‌شورای هیئت‌های‌مذهبی درباره هزینه‌ها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: همه هزینه‌های مراسم و برنامه‌های عزاداری محرم و صفر را مردم تامین می‌کنند و در این زمینه هیچ کمکی از دولت دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش مهر، نوشاد نوشاد در واکنش به برخی حاشیه‌سازی و شایعه‌پراکنی‌ها در مورد هزینه‌های مراسم و برنامه‌های عزاداری ماه محرم اظهار داشت: مردم مسلمان ایران اسلامی همواره عشق و ارادت قلبی به ائمه اطهار(ع) داشته‌اند و هیچ اتفاقی نمی‌تواند این عشق و ارادت را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از گذشته تا امروز محافل عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش همواره به صورت مردمی و با هزینه‌های مردم و با مدیریت و مشارکت و حضور مردم برگزار شده است و در آینده نیز چنین خواهد بود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تصریح کرد:‌ برخی افراد شایعاتی می‌سازند که این هزینه‌ها توسط دولت تامین می‌شود ولی با صراحت اعلام می‌کنیم که دولت یک ریال هم برای برگزاری این مراسم و برنامه‌ها پرداخت نمی‌کند.

وی ادامه داد: مردم بر اساس عشق و ارادت و علاقه قلبی خود میزبان مراسم و برنامه‌های مختلف عزاداری در نقاط مختلف کشور هستند و رمز ماندگاری برنامه‌های حسینی نیز همین است که برنامه‌ها به صورت مردم‌محور برگزار می‌شود.

نوشادی خاطرنشان کرد: همه هزینه‌های مراسم و برنامه‌های عزاداری محرم و صفر را مردم تامین می‌کنند و در این زمینه طی این سال‌ها هیچ کمکی از دولت دریافت نکرده‌ایم.

وی با تقدیر از مردم در سراسر کشور برای حضور در مراسم و برنامه‌ها و برگزاری باشکوه و باکیفیت برنامه‌های دهه اول محرم، اضافه کرد: در حالی که مردم با مشکلاتی در زمینه اقتصادی و معیشتی روبرو هستند ولی حضوری گسترده و پرشور در مراسم ماه محرم داشته‌اند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تاکید کرد: این آئین و عزاداری‌ها از گذشته تا به امروز مردمی بوده است و در زمان رژیم پهلوی هم مردم این مراسم را اداره و هزینه‌ها را تامین می‌کردند و اکنون نیز اینگونه است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد دنبال جنگ روانی هستند و تهمت‌هایی را به هیئت‌های مذهبی و مداحان می‌زنند، افزود: اغلب مداحان هیچ پولی دریافت نمی‌کنند و برخی مداحان هم که هدیه‌ای را دریافت می‌کنند، مبالغ بسیار کمی می‌گیرند ولی مورد بیشترین هجمه‌ها قرار می‌گیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هیئت های مذهبی هزینه عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در این گردهمایی گفت: برنامه ریزی برای توسعه ورزش محلات و بردن ورزش به محل تجمع مردم از اهداف این همایش است.

خلیلی افزود: به دنبال انجام ورزش در تمام نقاط کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین، روستا‌ها و شهر‌های مختلف هستیم.

وی افزود: طرح ورزش و مردم هم از طرح‌های مهم امسال در وزارت ورزش و جوانان است تا از طریق آن نشاط عمومی در جامعه افزایش یابد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: در مرحله اول این طرح ۱۵هزار سالن ورزشی در کل کشور آزادسازی خواهد شد و روزی ۴ ساعت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته و ۶هزار مربی آموزش دیده در این طرح ورود می‌کنند و خدمات رایگان ورزشی را به مردم ارائه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه