Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:44:52 GMT

بیشترین عامل حوادث کار در قزوین سقوط از ارتفاع است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۲۸۴۷

بیشترین عامل حوادث کار در قزوین سقوط از ارتفاع است

قزوین - ایرنا - رییس بازرسی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: سقوط از ارتفاع و لغزیدن در کارگاه‌ها با 46 درصد بیشترین عامل حوادث ناشی از کار در قزوین است.

محمد علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حوادث ناشی از سقوط در 6 ماه سالجاری افزایش یافته است، افزود: همین عامل در مدت مشابه سال گذشته 38 درصد از عوامل حادثه ساز را به خود اختصاص داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سایر علت های حوادث ناشی از کار در قزوین گفت:گیر کردن لای دستگاه و ماشین آلات، سوختگی و برق گرفتی،برخورد ماشین آلات و... از جمله دیگر عوامل حوادث کار در کارگاه ها هستند.
این مسئول با اشاره به چرایی علت وقوع حوادث اضافه کرد: نظارت نکردن کارفرمایان بر کارگاه ها و رعایت نشدن اصول ایمنی توسط کارگران با 45 درصد، بی احتیاطی کارگران با 30 درصد و شرایط نا ایمن کارگاهی با 25 درصد به ترتیب مهمترین علت های وقوع حوادث کار بوده اند.
وی با تاکید بر نقش آموزش کارگر و کارفرما در این زمینه گفت: در سالجاری 2 دوره آموزش کارفرمایی، سه دوره آموزش کارگری و 2 دوره آموزش مسئولان ایمنی که همان نمایندگان کارفرمایان برای رعایت مقررات ایمنی هستند برگزار شد.
علیخانی با بیان اینکه خوشبختانه در نیمه نخست سالجاری آمار فوتی های حوادث کار کاهش یافته است افزود: میزان کارگران فوتی 6 ماهه سال گذشته 10 مورد بود که امسال این رقم به 9 کشته رسیده است که نشانگر کاهش 10 درصدی است.
رییس بازرسی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: از نظر شدت حوادث،حوزه ساختمان با پنج مورد بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته با افزایش 2 نفر فوتی متاسفانه در این بخش افزایش داشته ایم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به شکل مستمر از کارگاه های مشمول قانون کار توسط بازرسان این اداره کل بازدید و بازرسی می شود و اگراصول و مقررات ایمنی کار در آنها رعایت نشده باشد با اخطار به کارفرما برای رفع نواقص ایمنی اقدام خواهد شد.
6101

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث ناشي از كار سقوط از ارتفاع قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۲۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط خودرو در محور مهاباد- ارومیه ۳ فوتی و مصدوم برجای گذاشت

سردار فداکارمکری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: انحراف و سقوط به کانال خودرو سواری در محور مهاباد-  ارومیه یک فوتی و ۲ مصدوم بر جای گذاشته است.

وی افزود: در این حادثه گزارشی مبنی بر تصادف نزدیک روستای یوسفکند به مرکز ١٢۵ ارسال شد که بلافاصله نیرو‌های ایستگاە ٢ و مرکزی این سازمان به محل اعزام شدند.

فداکارمکری اضافه کرد: خودرو سواری تندر ۹۰ از مسیر خود انحراف پیدا کرده و به کانال رودخانه سقوط کرده بود که متاسفانە یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۵، این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

روزانه به طور میانگین ۱۵۰ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار ولی کمتر از ۱۰ درصد آن منجر به عملیاتی می‌شود.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، بیش از ۴۵ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از ۸ دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • سقوط خودرو در محور مهاباد- ارومیه ۳ فوتی و مصدوم برجای گذاشت
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • آبشار لوه این هفته برای دومین بار قربانی گرفت؛ امروز مسافر سبزواری سقوط کرد
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است