Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس‌جمهور با بیان اینکه جنگی که بر ما تحمیل شد یک جنگ عادی و معمولی نبود گفت: در جنگ تحمیلی بار‌ها جنایات جنگی علیه نیرو‌های مسلح ما ومردم ما رخ داد؛ در همان روز‌های اولیه جنگ، صدامیان شهر‌های مسکونی ما و مردم بی دفاع ما را زیر موشک باران قرار دادند که نمونه روشن آن شهر دزفول بود.

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی خبرگزاری میزان،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز شنبه طی سخنانی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با قدردانی از مردم ایران اسلامی جهت حضور پرشکوه در م.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راسم تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: همه ما مدیون فرهنگ کربلا و خون شهیدان آن بیابان سوزان سال ۶۱ هجری هستیم.

وی با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس و استقامت و ایستادگی مردم وایثار و فداکاری نیرو‌های مسلح در برابر متجاوزین گفت: حادثه‌ای مکه در بعد از ظهر سی و یک شهریور ۵۹ رخ داد از جهات مختلف حائز اهمیت بود؛ اولین نکته آن است که ایران آغاز گر جنگ نبود و ا. یران قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشت.

روحانی تصریح کرد: پیام انقلاب ما از روز اول پیام صلح و آشتی و اجرای فرامین الهی و برادری و دوستی و حسن همجواری با همسایگان بود؛ علت اینکه مردم ما یکپارچه در این دفاع مقدس جانبازی وفداکاری کردند این بود که تردید نداشتند که ایران آغاز گر جنگ نبوده است.

رئیس جمهور بیان داشت: این دیگران بودند که به سرزمین ما، کشور ما، استقلال و تمامیت ارضی ما هجمه آوردند و ما تنها به عنوان دفاع وایستادگی در برابر متجاوز از حقوق و حیثیت و سرزمین و ملتمان دفاع کردیم و این رمزجاودانگی دفاع مقدس در تاریخ سی و هشت ساله و در قرن‌های آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه جنگی که بر ما تحمیل شد یک جنگ عادی و معمولی نبود گفت: در جنگ تحمیلی بار‌ها جنایات جنگی علیه نیرو‌های مسلح ما ومردم ما رخ داد؛ در همان روز‌های اولیه جنگ، صدامیان شهر‌های مسکونی ما و مردم بی دفاع ما را زیر موشک باران قرار دادند که نمونه روشن آن شهر دزفول بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه صدامیان از مردم غیور دزفول به شدت عصبانی بودند، تصریح کرد: سقوط دزفول به معنای سقوط خوزستان بود و مردم دزفول با شکستی که به صدامیان در نتایج ایستادگی خود تحمیل کردند باعث شد که ماه‌های متوالی خانه‌های آن‌ها زیر موشک باران عفلقیان قرار گیرد.

روحانی با اشاره به استفاده رژیم صدام از تسلیحات شیمیایی در جریان جنگ تحمیلی بیان داشت: رژیم صدام علیه مردم سردشت و حتی مردم حلبچه که جزئی از عراق بود از تسلحیات شیمیایی استفاده کرد و بسیاری از مردم آنجا را شهید کرد.

تکمیل می‌شود...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس افزود: امروز قدرت و عظمت بازدارندگی نیرو‌های مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا، نقش اصلی را برای پیشبرد اهداف دارد.
وی گفت: پس از ۴۰ سال وقتی جوانان با انرژی و ایمان در مسیر ارتقای نیرو‌های مسلح گام بر می‌دارند، انسان احساس عزت و افتخار می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود
رئیس قوه قضاییه افزود: با توجه به تحریم ها‌ی ظالمانه، امکانات و توانایی‌های نیروی دریایی سپاه پیشرفته است و دشمن انگشت به دهان مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای گفت: امروز مسائل ما به هم پیوسته است و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و فردی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.
وی افزود: قوه قضاییه همه‌ی امکانات خود را برای حمایت و پشتیبانی در جهت رفع موانع از سر راه اهداف نیرو‌های مسلح به کار می‌گیرد.
رئیس قوه قضاییه بررسی بازدید‌های سفر قبلی تا امروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی‌ها خوب بوده ولی همچنان نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر دارد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم