Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@14:47:35 GMT

فیلم ساختگی حمله شیمیایی در ادلب

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۳۳۴۵

فیلم ساختگی حمله شیمیایی در ادلب

خبرگزاری رسمی سوریه شامگاه جمعه فیلم ساختگی را که کشور‌های غربی با همکاری تروریست‌ها درباره حمله شیمیایی در سوریه ساخته‌اند منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری رسمی سوریه شامگاه جمعه فیلم ساختگی که گفته می‌شود کشور‌های غربی با همکاری تروریست‌ها درباره حمله شیمیایی در سوریه ساخته‌اند را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری سانا گفته این کلیپ گروه موسوم به «کلاه‌سفید‌ها» را در حال صحنه‌سازی از وقوع یک حمله شیمیایی در ادلب نشان می‌دهد.

اسپوتنیک در گزارشی درباره همین ویدئو نوشته سه نسخه متفاوت از این کلیپ وجود دارد که سناریو‌های آن‌ها اندکی با یکدیگر تفاوت دارند.

در یکی از نسخه‌ها، در ابتدای فیلم افرادی که مثلاً قربانی حمله شیمیایی هستند روی زمین دراز کشیده‌اند، یک مرد توسط برانکارد به سمت آمبولانس برده می‌شود و روی سرکودکی آب ریخته می‌شود.

در نسخه‌های دوم و سوم کلیپ، مرد مورد نظر روی برانکارد دراز نکشیده، ولی به دیگران کمک می‌کند روی سر کودک آب بریزند.

به نوشته اسپوتنیک، ویدئویی که خبرگزاری سانا در ابتدا روی یوتیوب قرار داد به بهانه نقض قوانین این سایت حذف شد، اما سایر کاربران هم آن را منتشر کرده‌اند.

دولت روسیه از چند هفته پیش هشدار داده کشور‌های غربی به دنبال صحنه‌سازی در سوریه و پخش فیلم‌های جعلی از حمله شیمیایی در ادلب هستند. آن‌ها قصد دارند دولت سوریه را به انجام این حمله شیمیایی متهم کرده و آن را بهانه حمله به این کشور قرار دهند.

ارتش سوریه در چند هفته گذشته تجهیزات و نیرو‌های زیادی به اطراف استان ادلب، به منظور آغاز عملیات آزادسازی این استان که در دست تروریست‌هاست، ارسال کرده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
تابستان سال گذشته (مرداد ماه) بود که ائتلاف تروریستی جبهه النصره موسوم به «هیأت تحریر الشام» بعد از درگیری با گروه‌های مسلح معارض سوری استان ادلب را کاملا به اشغال خود در آورد.

نیرو‌های سوریه طی یک سال اخیر توانستند دو منطقه غوطه شرقی دمشق و جنوب سوریه را طی عملیات‌هایی به ترتیب آزاد کند و پس از آن مقدمات حمله به ادلب را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خبرگزاری سوریه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه

منابع خبری از حمله هوایی آمریکا به چندین مناطق در دیرالزور واقع در شرق سوریه و حومه آن خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  منابع خبری از حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به چندین نقطه در شهر دیرالزور سوریه و حومه آن خبر دادند.

خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد که در این حمله هوایی منطقه «الصالحیه» در بوکمال و نیز مناطق مسکونی در «المیادین» و محله «القصور» در دیرالزور هدف قرار گرفته است.

.

 

آمریکا 10 بار مناطقی را در دیرالزور سوریه هدف قرار داد

یک منبع در نیروهای دفاع ملی سوریه اعلام کرد: هواپیماهای آمریکایی 10 حمله هوایی به مناطقی در دیرالزور و حومه آن انجام دادند.

این منبع درباره جزئیات این حمله اعلام کرد در ساعت 01:49(به وقت محلی) ، چندین هواپیمای آمریکایی 10 بار حمله هوایی به طور همزمان انجام دادند و بسیاری از مناطق در این استان از جمله خیابان ریاست دانشگاه، شهرهای المیادین(محله التمو)، البوکمال ( منطقه السویعیة) و روستای الصالحیه و خیابان الهجانه را هدف قرار دادند.

منابع سوری: 20 نفر در تجاوز آمریکا به دیرالزور زخمی شدند

منابع سوری اعلام کردند که در تجاوز آمریکا به منطقه‌ای(خیابان الرئاسة) در دیرالزور سوریه دست کم 20 نفر زخمی شدند.

گزارش های اولیه از زخمی شدن 5 نفر در این حمله حکایت داشت. 

هنوز منابع رسمی سوریه بیانیه‌ای در باره این حمله و جزئیات آن منتشر نکرده است  اما یک مقام نظامی آمریکا که به هویت وی اشاره‌ای نشده در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شد که آمریکا امشب هیچ حمله در سوریه انجام نداده است.

حمله موشکی رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • پنتاگون حمله هوایی آمریکا به شرق سوریه را رد کرد
  • حمله اسرائیل به سوریه / نیروی سپاه شهید شد
  • شهادت مستشار سپاه در حمله هوایی به سوریه
  • شهادت پاسدار ایرانی در حمله اسرائیل به سوریه
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه
  • حمله به شرق سوریه ۵ زخمی برجای گذاشت +فیلم
  • تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه
  • حمله هوایی آمریکا به دیرالزور/ ۲۰ نفر زخمی شدند