Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@20:09:17 GMT

دوره بهره برداری صنوبر صد سال است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۳۵۷۰

دوره بهره برداری صنوبر صد سال است

یک جنگل شناس گفت: دوره بهره‎برداری صنوبر صد سال است.

‌فرهاد جهانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: در توسعه زراعت چوب، درختان صنوبر بیشترین کاربرد و اهمیت را دارا هستند و نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا بیشترین سهم را از زراعت چوب به خود اختصاص داده‎اند.


‌وی با بیان اینکه گونه‌های صنوبر در مقایسه با سایر درختان از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار برخوردار هستند، ادامه داد: این درختان به علت سرعت رشد بالا در زمانی بسیار کوتاه می‎توانند تولید چوب بالایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جهانپور ادامه داد: صنوبر از دوره بهره‌برداری طولانی و حدود ۱۰۰ سال یا بیشتر برخوردار است که در سن ۱۰ تا ۱۵ سالگی به سن بهره‌وری اقتصادی می‎رسند اما در بعضی موارد طی سال‎های کوتاهتر نیز دیده شده است.

‌این کارشناس ارشد جنگل شناسی گفت: در کشور ما صنوبرکاری از زمان‎های بسیار قدیم مرسوم و متداول بوده و کشاورزان با کشت و کار آنها به خوبی آشنایی دارند.

‌وی خاطرنشان کرد: توسعه ارقام جدید و مناسب این گونه گیاهی که توسط موسسه تحقیقات جنگل‎ها و مراتع کشور طی سالیان متمادی و بر اساس آزمایش‎های متعدد معرفی شده‎اند می‎توانند در کشور با برنامه‌ریزی مناسب موفقیت‌آمیز باشد.

‌جهانپور بیان کرد: این کار می‎تواند کمبود چوب در کشور را که بهره‎برداری بی رویه و تخریب جنگل‎های ارزشمند را به دنبال دارد تا حدود زیادی برطرف کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صنوبر منطقه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان

آیین بهره برداری از پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه شهرستان دامغان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان شهرستانی برگزار شد. - اخبار استانها -

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دامغان، اظهار داشت: پروژه پست برق 63/20 کیلو ولت تاریخانه شهرستان دامغان همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهور به استان سمنان با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه،مسئولان استانی و شهرستانی با اعتبار 125 میلیارد تومان رسما به بهره‌برداری رسید.

مجید وفایی گفت: تأمین برق پایدار، مستقل و مطمئن جهت مصارف صنعتی، ایجاد ظرفیت و زیر ساخت جدید برق‌رسانی به مشترکین جدید صنعتی از قبیل تأمین برق صنایع جدید و کارگاه‌های صنعتی از دستاوردهای احداث این پست برق است.

وی با بیان اینکه چندین پروژه زیرساختی شرکت برق منطقه‌ای سمنان هم همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان سمنان افتتاح می‌شود گفت: چهار پروژه با اعتبار بالغ بر 368 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: یکی از این پروژه‌های زیرساختی احداث پست 63 کیلومتر ولت تاریخانه دامغان با اعتبار 125 میلیارد تومان و سه پروژه حیاتی و زیرساختی میامی است که به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، قابلیت اطمینان شبکه فوق توزیع در شهرستان دامغان، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش تلفات برق، افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی‌ها از دیگر اهداف احداث پست 63 کیلو ولت تاریخانه شهرستان دامغان عنوان شده است.

انتهای پیام/362/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • بهره برداری از عملیات تعریض مرحله نخست پل فلاورجان تا پایان سال
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور
  • بزودی؛ بهره برداری از جاده احمدآباد ورامین