Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد چین مذاکرات تجاری که برای روز‌های آینده و در راستای حل و فصل تنش تجاری میان پکن و واشنگتن برنامه‌ریزی شده بود را لغو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه گزارش داد چین مذاکرات تجاری که برای روز‌های آینده و در راستای حل و فصل تنش تجاری میان پکن و واشنگتن برنامه‌ریزی شده بود را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم پس از آن صورت می‌گیرد که تنش تجاری میان دو کشور بر سر اعمال تعرفه‌ها بالا گرفته و دونالد ترامپ تعرفه اضافی بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال کرد و چین نیز در اقدامی متقابل تعرفه برخی کالا‌های وارداتی از آمریکا به ارزش ۶۰ میلیارد دلار را افزایش داد.

ترامپ در پی این اقدام چین تهدید کرد که بر مجموعه دیگری از کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۲۵۷ میلیارد دلار تعرفه بیشتری اعمال می‌کند.

منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفته‌اند: مقامات چین می‌گویند که آمریکا با چنین تاکتیک‌های فشار نمی‌تواند آن‌ها را وادار به مذاکره کند.

این منابع می‌گویند: چین با این تصمیم، تعهد خود مبنی بر عدم مذاکره درباره مفاد ذکر شده در توافق تجاری میان ۲ طرف را دنبال می‌کند.

پیش از این نیز چین به آمریکا هشدار داده بود که در صورت اعمال تحریم‌های تجاری و به خصوص تعرفه‌های گمرکی به محصولات این کشور هیچ یک از توافق‌های صورت گرفته با واشنگتن که در مذاکرات برای حل تنش‌های تجاری صورت گرفته را به اجرا در نخواهد آورد.

روز گذشته و در ادامه تنش میان ۲ کشور، پکن در واکنش به اقدام اخیر آمریکا مبنی بر اعمال تحریم علیه ارتش این کشور به دلیل خرید سلاح از روسیه اعلام کرد که آمریکا باید از این اقدام خود صرف‌نظر کند و یا عواقب آن را بپذیرد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چین آمریکا جنگ تجاری آمریکا و چین مذاکرات تجاری تنش پکن و واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • تهران یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس