Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:54:14 GMT

فرودگاه خرم‌آباد، در هاله‌ای از ابهام و نگرانی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۳۸۵۲

فرودگاه خرم‌آباد، در هاله‌ای از ابهام و نگرانی

هفته نامه سیمره در مطلبی با عنوان ' فرودگاه خرم‌آباد، در هاله‌ای از ابهام و نگرانی' نوشت: شورای هماهنگی جمعی از تشکل‌های مردم‌نهاد، در نامه‌ ای به رییس‌جمهور، مشکلات و ابهامات مربوط به فرودگاه خرم‌آباد را یادآور شده‌اند.

در ادامه این مطلب آمده است: آقای دکتر روحانی، رییس محترم جمهوری اسلامی ایران به استحضار می‌رساند: 1- هیئت محترم وزیران جمهوری اسلامی ایران در جلسه‌ی مورخه 27/5/1381 بنا به پیشنهاد شماره 1818661 مورخ 29/11/1380 وزارت کشور و به استناد ماده ( 4) قانون گذرنامه مصوب 1351 تصویب نمود: فرودگاه خرم‌آباد به عنوان مرز هوایی جهت اعزام زوار به کشورهای عراق و سوریه شناخته می‌شود و ورود به کشور و خروج از آن با گذرنامه معتبر مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


2- به گزارش خبرگزاری ایرنا ( مورخ 23/2/1397) آقای مهندس رحمت اله مه آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سفر به استان لرستان اظهار داشت : «طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد طی چند سال اخیر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که یک‌هزار و 100 میلیارد ریال در این فرودگاه سرمایه‌گذاری انجام گیرد که با انجام این سرمایه‌گذاری هواپیماهای بزرگ‌تری مانند ایرباس 320 می توانند در این فرودگاه نشست و برخاست کنند.
3- دکتر سلاح‌ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی کشور در مورخ 25/6/1392 اظهار داشته‌اند: فرودگاه خرم‌آباد در زمره‌ی 16 فرودگاه برتر کشور بوده و هم اکنون طرح توسعه آن به منظور پذیرش هواپیماهای پهن پیکر و برقراری پرواز حجاج در دست انجام است. وی سپس افزوده‌اند بر اساس موافقت رییس کل گمرگ جمهوری اسلامی ایران، از این پس تشریفات رویه صادرات کالا به صورت تجاری از طریق فرودگاه خرم‌آباد قابل انجام است.
4- فرودگاه خرم‌آباد در سال 1322 در جریان جنگ جهانی دوم توسط متفقین ساخته شد و از آن پس در چند مقطع زمانی توسعه یافت به گونه‌ای که در حال حاضر دارای پیش‌رفته‌ترین دستگاه‌های کمک ناوبری و رادار فوق پیش‌رفته است. آخرین مرحله‌ی طرح توسعه این فرودگاه نیز با پروژه‌هایی چون: اجرای تطویل باند به طول 420 متر، توسعه اپرون و ساخت پاویون و توسعه ترمینال فرودگاه از 4300 متر به 10000 متر و... با هزینه بیش از 52 میلیارد تومان با حضور مهندس رسولی‌نژاد مدیرعامل پیشین شرکت فرودگاه‌های کشور و مقامات استان آغاز گردید‌.
5- طی سال‌های گذشته سفر روسای محترم جمهوری اسلامی ایران به لرستان از طریق هواپیمایی پهن پیکر و حتا یک مورد در شب انجام شده است و هم‌چنین جنگده‌های ایران در جریان جنگ تحمیلی چند مورد نشست و برخاست اضطراری در این فرودگاه داشته‌اند. افزون بر آن، یکی از مقام‌های امارات برای ملاقات با رییس دولت دهم که به لرستان سفر کرده بود با هواپیمای بزرگ به این فرودگاه آمدند و بازگشتند.
با وجود آن‌چه به استحضار رسید ،‌اخیراً مدیر عامل شرکت ایران ایر اظهار داشته اند: هواپیمایی پهن پیکر قابلیت فرود در فرودگاه خرم‌آباد را ندارد و هم‌چنین هواپیماهای ATRV2 خریداری شده با توجه به ارتفاعات نزدیک فرودگاه امکان نشست و برخاست در این فرودگاه را ندارد و... (‌روزنامه کیهان تاریخ 10/5/97‌).
جناب آقای رییس‌جمهور‌: حال، با عنایت به آن‌چه رفت، داوری موارد زیر را به جنابعالی وا می‌سپاریم:
الف– بر پایه‌ی کدام توجیه فنی و علمی تمام اظهار نظرهای مندرج در بندهای قبل و مصوبه 27/5/1381 هیئت وزیران توسط مدیرعامل شرکت ایران ایر عملاً مردود اعلام شده است.
ب– اگر طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد به مبلغ بیش از 52 میلیارد تومان نقشی در نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ نداشته و قرار بوده هم‌چنان هواپیماهایی با ظرفیت فعلی و حتا حالا با شمار کم تر در این فرودگاه فعال باشند، بر اساس کدام توجیه اقتصادی و فنی، این طرح به اجرا درآمده است؟
پ- آیا معلق کردن پروازهای مورد نیاز این خطه به رفع نقص نوعی هواپیما که در بخش دیگری از اظهارنظر مدیرعامل هواپیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح شده پاسخی بایسته به مطالبات به حق مردم این دیار است؟
ت- آیا این همه تفاوت در شناخت و تصمیم‌گیری، به اعتماد جامعه خدشه وارد نمی‌کند در حالی که به گفته‌ی جامعه شناسان: اعتماد زمانی اهمیت می‌یابد که انتظارهای توأم با اعتماد، با تصمیم‌گیری‌ها تفاوت پیدا می‌کند و در آن صورت آیا چنین مدلی‌، رشد سندرم عدم اعتماد را در پی ندارد؟
اینک با توجه به این پیش گفته‌ها، چنین اظهار نظرهایی وقتی به عمل در می‌آیند، می‌تواند آینده زیر بنای مهم هوایی منطقه یعنی فرودگاه خرم‌آباد را با پرسش‌هایی نگران کننده روبه‌رو نماید که مستقیماً با منافع مردم و توسعه‌ی منطقه در ارتباط است‌، استدعا دارد دستو ر فرمایید برای جلوگیری از تضییع حق مردم این سامان و رفع دغددغه‌هایی که به‌وجود آمده مساعدت و اقدامات لازم به‌عمل آید.
- انجمن خرم‌آباد رویش دوباره(خرد)، انجمن طلایه دارن طبیعت زاگرس،
- انجمن تعامل و توسعه خرم‌آباد،
انجمن لرستان‌های مقیم تهران، خانه‌ی گردش‌گری لرستان،
- انجمن حمایت از بلوط و منابع طبیعی چگنی،
-انجمن یاران سبز لرستان، انجمن دوست‌دار جنگل،
-انجمن آفتاب لرستان، انجمن حامیان جنگل‌های لرستان،
-انجمن بلوط لرستان، انجمن جامعه‌شناسی لرستان، انجمن ویرداران، انجمن همدلان،
-انجمن پایان کارتن‌خوابی، انجمن رها نسل خرم، انجمن دانش آموختگان خرم‌آباد، انجمن صیانت از بام خرم‌آباد، انجمن دست‌های مهربانی، انجمن ادبی لرستان، انجمن بلوطبان لرستان، انجمن آواخت، انجمن فرهنگ شهروندی، انجمن مجازی لرستانی‌ها، انجمن مهندسین محیط‌زیست زاگرس، انجمن (ام‌- اس) لرستان
- جناب آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه شهرسازی جهت استحضار و عنایت ویژه
- جناب دکتر خادمی استاندار محترم لرستان جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی
منبع: هفته نامه سیمره
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه فرودگاه خرم آباد سيمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،استاندار لرستان اظهار داشت:راه آهن خرم آباد از مطالبات جدی مردم لرستان است و مردم استان انتظار تسریع در ساخت آن را دارند.

پروژه راه‌آهن خرم آباد با ۳۳ کیلومتر تونل، طویل‌ترین تونل ریلی خاورمیانه است.

دیگر خبرها

  • دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • ابهام درباره حضور ۲ پرسپولیسی مصدوم
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس