Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@07:04:02 GMT

مسجد صاحب الزمان (عج) هرمزآباد ثبت ملی شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۴۰۴۳

مسجد صاحب الزمان (عج) هرمزآباد ثبت ملی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی هاشمیان عصر جمعه در آیین چهارمین سالگرد ثبت ملی آیین جوش‌زنی ایران(هرمزآباد) در مسجد قدیم(صاحب الزمان) هرمزآباد گفت: عمده حرکات واقعه عاشورا و امام حسین (ع) برای این است که فهم مردم را از واقعیت دینی بالا ببرد.

وی با قدردانی از کسانی که در رویداد ثبت ملی مسجد صاحب الزمان (عج) هرمزآباد دخیل بودند، اظهار داشت: امیدوارم این حرکت باعث خیرات و برکات زیادی برای این روستا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: اگر جامعه دچار جهل شود برای امام و مسلمانان دشواری زیادی به وجود می آورد و امام حسین(ع) در پی برداشتن جهل از کسانی بود که ژست دین گرفته بودند.

رئیس شورای اسلامی استان کرمان یادآور شد: عمده حرکات عاشورا و امام حسین (ع) برای این است که فهم مردم را از واقعیت دینی بالا ببرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان عنوان کرد: اگر کسی ژست دینی گرفت و رفتار اسلامی نداشت فریب نخوریم و نپذیریم که او اسلامی است و باید امروز نیز چشم و گوش ما باز باشد.

هاشمیان تأکید کرد: ما باید سعی کنیم در رفتار، گفتار و کردار کاری نکنیم که اعتقادات افراد خدشه دار شود و در تاریخ موردی نیست که پیامبر (ص) یا امامان (ع) به کسی که به آنها توهین می کردند بی احترامی کرده باشند.

وی گفت: خشم انبیاء و ائمه (ع) نسبت به کسانی شعله ور می شد که مدعی اسلام و دین بودند اما انحراف ایجاد می کردند.

کد خبر 4408410

منبع: مهر

کلیدواژه: رفسنجان شورای شهر رفسنجان علی هاشمیان ماه محرم و صفر ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر عاشورا مشهد مراسم عزاداری شهرکرد گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه خرم آباد هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر چهارشنبه در نشست مسؤولان دشتستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ترویج اخلاق اسلامی و شیوه زندگی محمدی (ص) و فرهنگ‌سازی بر اساس باورهای دینی و قرآن کریم از مهم‌ترین حوزه‌های کاری سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان تصریح کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، قوانین جامعه بر اساس ارزش‌های انسانی و اسلامی تصویب شد و رسالت سازمان تبلیغات اسلامی ترویج فرهنگ دینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اهتمام به مقوله فرهنگ و نهادینه کردن اخلاق اسلامی در جامعه از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات در سطح فردی، خانواده‌، اجتماعی و بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه ناشی از دور شدن انسان از فضائل اخلاقی و انسانی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی سعی دارد با بهره جستن از ارزش‌های والای اسلامی، قرآنی و پیروی از آموزه‌های دینی و دستورات حیات بخش معنوی و متعالی دین مقدس اسلام، شرایط فرهنگی مطلوبی را برای جامعه پدید آورد.

وحیدی افزود: اداره تبلیغات اسلامی دشتستان برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال انجام داده که امیدواریم با کیفیت اجرایی شود.

وی از برپایی ویژه‌برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در تمام شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

کد خبر 6063652

دیگر خبرها

  • «محفل امام حسنی‌ها» شناخت نسبت به مفاهیم قرآنی را افزایش می‌دهد
  • اعلام مسیرهای دهگانه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران
  • برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان در حال برگزاری است
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • قالیباف: محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • افتتاح مسجد صاحب الزمان (عج) دشت سر آمل
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی، انتظامی و ترافیکی راهپیمایی روز قدس