Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@01:31:38 GMT

آغاز رژه نیرو‌های مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره)

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۴۱۲۷

آغاز رژه نیرو‌های مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره)

این رژه بزرگ و منسجم با مشارکت یکان‌های منتخب نیرو‌های مسلح بصورت گسترده با شعار محوری «ما توانستیم» به صورت همزمان با محوریت ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران و رژه بزرگ دریایی با حضور ۶۰۰ فروند از شناور‌های متنوع سنگین، سبک و پرنده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، نیروی دریایی سپاه و نیروی انتظامی در بندرعباس و به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سایر استان‌های آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم در تهران و در جوار حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و در سراسر کشور با حضور یکان‌های نمونه پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همچنین نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح آغاز شده است.

نمایش گوشه‌هایی از روحیه سلحشوری، اقتدار، آمادگی و توانمندی نیرو‌های مسلح کشورمان، تحقق فعل توانستن و غلبه بر تحریم‌ها از محور‌های اصلی برگزاری این رژه بزرگ و هماهنگ عنوان شده است.

در رژه امروز (شنبه) پیشاپیش رژه روندگان هیات‌های عزاداری نیرو‌های مسلح با تصاویر شهدای سال‌های دفاع با احترام به سرور و سالار شهیدان در حال حرکتند و قرار است پس از آن نیز تعدادی از دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در حوزه‌های طراحی، تولید، بهینه سازی و بازسازی تجهیزات و ادوات دفاعی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند در معرض دید دوستان و دشمنان قرار بگیرد.

همچنین انجام رژه مشترک هوایی و دریایی نیرو‌های مسلح در بندرعباس با شرکت ده‌ها فروند از جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و سپاه و بالگرد‌های نیروی دریایی همزمان با سایر شهر‌ها نیز برگزار خواهد شد و رزمندگان نیرو‌های مسلح با اتحاد و انسجام و روحیه متعالی رزمی، عهد و میثاق دوباره‌ای با آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و امت شهید پرور ایران اسلامی برای دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهور‌ی اسلامی خواهند داشت.

قرار است در این رژه جدیدترین دستاورد‌های نیروی زمینی ارتش از جمله آخرین نمونه تانک ذوالفقار تجهیز شده به پیشرفته‌ترین سامانه‌های زرهی دنیا، سامانه پدافند هوایی خودکششی چرخدار مجهز به توپ ۵۷ میلیمتری دولول، سداد ۲۳ (توپ ۲۳ میلیمتری اتوماسیون و استابلیزر شده)، منصوب بر خودروی تاکتیکی، ذوالفقار ۳ خودروی شناسایی اسکورپین مجهز به سامانه استابلیزر و کنترل آتش بومی.

تیربار نواخت بالای ۶ لول کالیبر ۵۰ محرم منصوب بر روی خودروی شنیدار سیار، تک تیرانداز شاهر، تیربار نواخت بالا اخگر منصوب بر خودروی رنجر، خودروی تحقیقاتی شهرام با قابلیت آشکارسازی نوین هسته ای، شیمیایی و میکروبی، لانچر موشک انداز سهند ۳، خودروی مین ریز، نفربر چرخدار حیدر ۶ و راکت انداز فجر ۵ نیز از مقابل جایگاه ویژه و کلام الله مجید عبور کنند.

در مراسم رژه امروز (شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷) نیرو‌های مسلح وابستگان نظامی ده‌ها کشور خارجی حضور خواهند داشت و همچنین صد‌ها خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم با شکوه رژه را مخابره می‌کنند.
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع نیرو‌های مسلح در تهران نیز شروع شده است و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در رژه دریایی نیرو‌های مسلح در بندرعباس سخنرانی می‌کند.

در این مراسم شماری از فرماندهان عالی رتبه نیرو‌های نظامی و انتظامی از جمله سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری؛ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، امیر سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ ستاد امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی حضور دارند.

در مراسم رژه نیرو‌های مسلح همانند سال‌های پیش مردم نیز حضور یافته اند که باعث دلگرمی فرزندانشان در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

امسال ۳۱ شهریور نخستین روز از هفته دفاع مقدس به نام «صلابت، سلحشوری نیرو‌های مسلح و صنعت دفاعی» نامگذاری شده است.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران در تقویم رسمی کشور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نیرو های مسلح حرم امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد

سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی در مراسم رژه روز ارتش در شیراز با تبریک این روز و تقارن آن با روز‌های افتخارآفرین عملیات وعده صادق،گفت: با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع امام راحل مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‌های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران، ارتشیان نشان دادند که ماهیت این سازمان وزین نظامی با ویژگی‌های مردمی بودن، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، ایمان و ولایت مداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‌ها صفات و ویژگی دیگر، دستاوردی ارزشمند برای سربلندی، استقلال و اتحاد ایران امروز است.

او افزود: ارتش بار‌ها و بار‌ها در میدان‌های سخت و آزمون‌های دشوار، پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور به همراهی مردم عزیز، سپاه پهلوان و نیرو‌های مسلح، بسیج مخلص و با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن و صد‌ها هزار جانباز، آزاده و ایثارگر سرافراز در ۸ سال دفاع مقدس بود.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملکرد درخشان دفاعی ارتش و نیرو‌های مسلح به اقتدار نظام اسلامی منتج شده است، گفت: پیام انقلاب ایران به گونه‌ای به جهان مخابره شد که حالا همه می‌دانند «وعده صادق» نیرو‌های مسلح ایران به هر گونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی، پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد.

امیر رضایی با تاکید بر اینکه آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در پاسخ قاطع به تجاوز دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید و دل مردم مظلوم به ویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه مظلوم را شاد کرد، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیرو‌های مسلح است، افزود: این عملیات با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دل دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مایوس کرد.

او سپس از نقش آفرینی ارتش در تقویت سپر قدرتمند دفاعی به نیکی یاد کرد و گفت: ارتش با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه اندازی پایگاه‌های مختلف، از جمله پایگاه‌های راهبردی پهپادی و همینطور زیرزمینی و صد‌ها دستاورد نوین دفاعی در زمین، هوا، دریا، فضا و پیشرفت در عرصه‌های علوم و فناوری، سایه هرگونه تعرض و جسارت دشمنان زبون را از نظام و مردم شریف ایران، برداشته است.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس و کهگیلویه با بیان اینکه حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران همسو با انجام وظایف خطیر صیانت از تمامیت ارضی کشور، در راستای رسالت مردمی بودن توانسته در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی کند، گفت: ارتش در هنگام وقوع بحران‌ها و رخداد‌های ناگوار، پاکسازی هزاران هکتار از زمین‌های آلوده به مین به‌جا مانده از دوران دفاع مقدس و مبارزه با انواع تهدیدات زیستی و بیماری‌ها به ویژه در دوران کرونا، با تقدیم صد‌ها شهید و جانباز، حضوری چشمگیر داشته است.

امیر رضایی گفت: مجاهدت‌های هم‌رزمان غیورمان در سپاه قهرمان، فراجای شجاع، بسیج مخلص، وزارت دفاع، نیروی هوایی، نیروی پدافند، نیروی دریای و نیروی زمینی، لبیک به فرمان امام خودشان برای قوی شدن و قوی ماندن و رسیدن به اوج بالندگی است.

فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: امروز روز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تکریم از فداکاری این دلاورمردان است که با ساختار جدید متحرک هجومی، رزمی و واکنش سریع برای انجام وظیفه خطیر دفاع از هزاران کیلومتر مرز‌های زمینی در نقاط مختلف و مقابله با تهدید‌ها در محیط پیرامونی، بخش عمده‌ای از عمر و زندگی خود را هزینه کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد
  • برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در تبریز
  • آغاز مراسم رژه روز ارتش
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اصفهان آغاز شد
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران