Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@09:02:34 GMT

درگذشت بازیگر مطرح قدیمی در سن 91 سالگی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۴۳۵۳

خبر درگذشت جمیل راتب بازیگر مطرح مصری-فرانسوی سینما توسط وکیل این بازیگر در روز چهارشنبه ۱۹ سپتامبر اعلام شد. قرار است مراسم تشییع جنازه این بازیگر مطرح که محبوتیش از مرزهای جغرافیایی کشور مصر نیز فراتر رفته بود بعد از ظهر امروز در مسجد الازهر برگزار شود.

راتب ۲۸ نوامبر ۱۹۲۶ در قاهره پایتخت کشور مصر بدنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حدود ۶۵ سال در عرصه سینما و تلویزیون در مصر و فرانسه فعالیت داشت. او که عشق و علاقه‌اش به بازیگری از دیدن تئاترهای فرانسوی ایجاد شده بود پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی در فرانسه برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ در فیلم «من شرقی هستم» نقش آفرینی کرد. از فیلم‌های مهم این بازیگر می‌توان به «وداع بناپارت» ساخته یوسف شاهین، «تا پایان شب» ساخته ژرار بلان  اشاره کرد.

با این حال بی شک مهم ترین دستاورد زندگی راتب در سینمای  جهان به فیلم «لورنس عربستان» شاهکار دیوید لین بر می گردد. راتب در این فیلم در نقش مجید بازی کرده است. جالب است بدانیم به دلیل عدم تسلط کافی راتب به زبان انگلیسی در آن زمان صدای او در فیلم توسط رابرت‌ ریه‌تی بازیگر انگلیسی دوبله شد.

جمیل راتب در طول دوران بازیگریش جوایز و نشان های متعددی از کشور های مصر و فرانسه دریافت کرد که نشان شوالیه لژیون دونور از کشور فرانسه یکی از این افتخارات است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مصر مسجد پایتخت سینما و تلویزیون فرانسه عشق فارغ التحصیل بازی بازیگر فرانسوی بازیگر مطرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: وزارت امور خارجه بورکینافاسو در یادداشتی که به سفارت فرانسه ارسال شد، گفت که این سه نفر «عنصر نامطلوب» تشخیص داده شده و به آنها گفته شده که ظرف ۴۸ ساعت کشور را ترک کنند.

حکومت نظامی بورکینافاسو از زمان به قدرت رسیدن در کودتای سپتامبر ۲۰۲۲، این کشور آفریقای غربی را از فرانسه دور کرده است. فرانسه تا سال ۱۹۶۰ بر این کشور حکومت می کرد.

به گفته یک منبع فرانسوی، در اول دسامبر، چهار مقام فرانسوی در اوگادوگو پایتخت دستگیر، متهم و زندانی شده‌اند. مقامات بورکینافاسو می‌گویند که آنها ماموران اطلاعاتی بودند اما فرانسه می‌گویند که آنها کارکنان پشتیبانی فناوری اطلاعات بودند. این چهار نفر اکنون در بازداشت خانگی هستند.

فرانسه به ماموریت های نظامی ضد گروه‌های تکفیری در مالی و بورکینافاسو پایان داده است و اخیراً شروع به خروج نیروها از نیجر کرده است – هر سه کشور اکنون تحت حکومت کودتا اداره می‌شوند. بورکینافاسو به طور فزاینده ای به روسیه، مالی و نیجر برای کمک های امنیتی روی آورده است.

این خبر را در رویترز ببینید

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • معرفی نفرات برتر کاراته قهرمانی کشور در غیاب چهره‌های مطرح!
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند
  • تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در ۵۲ سالگی/ عکس
  • آتش سوزی گسترده ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله/ عکس
  • یک قهرمان دیگر فوتبال آلمان درگذشت