Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@23:31:21 GMT

​۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۴۳۵۷

​۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

به گزارش خبرگزاری تقریب؛  بسیاری از ما از روش زندگی کردن خود آنچنان راضی نیستیم و دقیقا هم نمی‌دانیم که درد و مشکل از کجاست. بسیاری از این مشکلات طوری در ما و روزهایمان پنهان شده که یافتن آنها و تسلط رویشان بسیار سخت است.

۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

این موارد از سخنرانی‌ها و کتب دکترهای روانشناسی معروفی چون دکتر فیل، وین دایر، استر هیکس و ماریان ویلسون و ویلیام گلسر استخراج شده و گنجینه‌ای خلاصه شده از دانسته‌های ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روش هایی برای تغییر زندگی

۱- در جهان پیرامون شما هیچ چیز تصادفی نیست، نه اینکه با گفتن این حرف همه چیز را به حکمت ربط دهیم، نه! ولیکن از تک تک مسائل پیش روی زندگی می‌توان نکاتی را برای آموختن یاد گرفت که اکثرا در پس پرده ذهنمان جا می‌ماند. باید همیشه بفهمید که هستید و چرا اینجا هستید و چی شد که اینجوری شد.

۲-خودتان را به خاطر اشتباهاتی که در گذشته انجام داده‌اید، دائم سرزنش نکنید. آنها را نکاتی در نظر بگیرید که حالتی آموزشی دارند و میتوان با مرور آنها به توفیق دست پیدا کرد.
۳-وقتی شاید را برای خودتان درخواست کنید، متاسفانه از شما می‌گریزد ولی وقتی شادی برای دیگران درخواست کنید، خودتان آنها را به هر نحوی که شده خواهید یافت.

۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

۴-حرف‌های دیگران مبنی بر اینکه کاری غیرممکن یا غیرواقعیست را بگذارید در کوزه و آبش را میل کنید. هیچکس نمی‌تواند این ادعاها را برای شما داشته باشد و بازگو کردن تجریبات مشابه آنها، ربطی به اینکه الزاما حرف آنها درست است، ندارد.

۵- گله و شکایت موجب آشوب و بلوا می‌شود و گفتگو متضاد آن عمل می‌کند. البته که گاهی گفتگو هم جنجالی می‌شود، ولی بازهم جنجالی شدن و تبدیل گفتگو به بحث بسیار کمتر از یک شکایت و گله علنی ترکش خواهد داشت.

۶-کمی از وسایلی که دیگر استفاده نمی‌کنید را دور بریزید. این کار باعث می‌شود کمتر و کمتر به مادیات دلبستگی پیدا کنید؛ می‌دانیم این دلبستگی به سختی کاملا نابود می‌شود ولی شاید بتوان درجه آن را کم کرد.

۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

۷- شاید باورتان نشود ولی واقعا اگر به چیزی زیاد فکر کنید، ناخودآگاه زندگی‌تان را به همان مساله سمت و سوق داده‌اید. این مساله نه خرافات است و نه باورهای عامیانه بلکه می‌توان آن را از لحاظ علمی نیز تاحدی ثابت نمود. قدرت فکر شما و راهی که به آن می‌دهید بسیار بیشتر از چیزیست که فکر می‌کنید.

۸- شاید بهتر باشد بیخیال پیدا کردن مقصر باشید و در همه مشکلاتی که پیش رو دارید، یک نفر را مقصر نپندارید. زندگی شما محصول انتخابات شماست نه کارهای دیگران، شاید اعمال آنها را بتوان گفت که بی‌تاثیر نیستند ولی اینکه مقصر تام را آنها بشمارید، رفتار زشتی است که باعث درجا زدنتان می‌شود.

۹- یاد بگیرید به دیگران فرصت دهید تا خودشان به مشکلاتشان رسیدگی کنند و خودتان را حلال مشکلات کل ملت ندانید. شاید گاهی شما وادار به مداخله در کاری بشوید ولی از این فرصت دادن نیز غفلت نکنید.

۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

۱۰- اگر رفتارهای اعتیادگونه دارید، برای مهار کردن آن قطعا به مشکل برخورده‌اید و شاید از خیلی‌ها درباره چگونگی ترک آن پرس و جو کرده باشید. رفتارهای اعتیاد گونه از موارد کم‌خطر گرفته تا پرخطر دردسرها و مشقت‌های خود را دارد ولی مقابله کردن با آنها را با راه و روش صحیح بیاموزید و اول از همه هم باید خودتان بخواهید تا آن را ترک کنید، این خواستن بزرگترین گام شماست.

۱۱-بین محق بودن و مهربان بودن، بهتر است مهربانی را انتخاب کنید و نیاز به حق جانب بودن را رها کنید.

۱۲-به جای شاید و احتمالا و ممکن است و این قبیل کلمات، یا پسوند قوی‌تری همچون قطعا و حتما بیاورید و یا اگر اینقدر هم نمی‌توانید مثبت اندیشی کنید (که کاش بتوانید) لااقل آنها را حذف کنید و هیچ پسوندی قبل از عبارات احتمالی خود نیاورید. این خودباوری‌ها واقعا کار می‌کند و جواب می‌دهد.

۱۳- اهداف شغلی خودتان را هم اندکی تغییر دهید، بیایید به کار و بارتان به چشم یک رسالت نگاه کنید و از استعدادهایتان در این رسالت و رسانیدن آن به هدفش استفاده کنید، برفرض که این استعدادها از نظر دیگران آنچنان هم کارساز نبود ولی شما تلاشتان را بکنید.

۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

۱۴- همه اطرافیان شما به طور قطع ویژگی خوب دارند و بد و نمی‌توان ادعا کرد که یک شخص صد در صد به شما خوبی کرده است. در این حالت به جای توجه به اشتباهات و کارهای غلط او، روی وزنه مثبت ماجرا بیندیشید و تمرکزتان را در اعمال و رفتار محبت آمیز آن افراد بگذارید. وزنه ترازوی هر کس را به این سمت که متمایل کنید، آن حس بد درون وجودتان کم کم رو به کاهش می‌رود.

۱۵-فانتزی سازی و تخیل برخلاف تصور برخی افراد، اصلا عمل ناپسندی نیست و شاید بد نباشد برای زندگی خودتان و آینده‌اش، چنین تصویرسازی‌هایی انجام دهید. اجازه هم ندهید کسی این تصاویر را خدشه دارد کند، چرا که روی آینده شما تاثیر خواهد گذاشت. البته گاهی این آینده بینی و رویا بینی، در مسیر غلطی است، ولی تشخیص این نکته را معمولا تا خودتان با آن مواجه نشوید، برایتان قابل لمس نخواهد بود. این مورد آخر نکته چندان خوبی نیست ولی شاید بتواند به نکته شماره دوم ختم شود و تبدیل به یک درس آموزشی برایتان شود.

۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

۱۶-گفتگوهای درونی در همه ما انسان‌ها وجود دارد و با خودمان یا زمین و زمان گاهی به صحبت می‌نشینیم. برخی حتی با صدای بلند این کار را می‌کنند و تاثیرش را در آرامششان بیشتر می‌بینند. فارغ از اینکه کلا این گفتگوهای درونی مفید است یا خیر، لااقل محتویات آن را کنترل کنید. معمولا این گفتگوها در شرایط ناگوار رخ می‌دهد و کمتر آدمیست که بعد از موفقیت بنشیند و با روزگار درد و دل کند، از همین رو باید وحشت و غم (دو عنصر اصلی و سنگ چخماق آتش گفتگوی درونی) را در این محورهای گفتمان، حذف کنید.

۱۷-چه کسی گفته رابطه شکست خورده شما را شکست خورده می‌کند؟ شرمش باد! اصولا رابطه شکست خورده‌ای به آن معنایی که فکر می‌کنید وجود ندارد، انسان‌ها به زندگی یکدیگر وارد و خارج می‌شوند و ممکن است این خروج با غم و اندوه همراه باشد اما برچسب شکست به آن، درام کردن زندگی است.

روش هایی برای تغییر زندگی

۱۸-زندگی دو مدل هدف دارد، هدف‌های سطحی و عمقی. رسیدن به هر دوی این اهداف هم واجب و مهم است ولی متاسفانه معمولا هدف‌های سطحی جلوی چشم و افکارمان قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند که آن موارد اصلی و عمقی به فراموشی سپرده شوند یا به دیرکرد بخورند.

۱۹- حقیقتا لازم نیست در همه کارهایی که انجام می‌دهید، بهترین آن باشید. اگر اینطور باشد که هیچ جایی برای پیشرفت برای خودتان باقی نگذاشتید و عملا دستی دستی باعث درجا زدن روی یک پله زندگی شده‌اید.

۲۰- باورها سد راه شما می‌شوند و معرفت‌ها به شما توانایی می‌بخشد. به قول باور صرفا یک نظریه ذهنی است و بسیاری از آنها هم ناخوداگاه در ذهن ساخته می‌شود تا اکتسابی باشد. باورها می‌توانند با شک و تردید همراه باشند و بعدها به هم بریزد اما معرفت در بطن و زیر پوست شماست (اگر بگذارید باشد) و شک کردن به آن از مهالات است.

۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

۲۱- اینکه فکر کنید با کاری که انجام می‌دهید شناخته می‌شوید هم مانند مورد ۱۹ اعرابی از معنا ندارد. اگر منطقی به مساله نگاه کنید، پس وقتی کاری انجام نمی‌دهید، رسما وجود ندارید.

۲۲- مقایسه کردن با دیگران برای اندازه گیری عملکردتان یکی از دردآورترین اقدامات شما در طول زندگانی است. این یک تمرین بیخوده برای شماست و معمولا زیر سوال بردن خودتان را در پی خواهد داشت.

۲۳- به جای جذب کردن سعی کنید جذب شوید. شنونده خوب بودن پیش نیاز اصلی همین مورد است. در کتاب هفت عادت مردمان موثر استفان کاوی هم درست شنیدن جزو عادات مردمان مهم به شمار آمده است.

۲۵ روش شگفت انگیز که زندگیتان را دگرگون می‌کند!

۲۴- هر از گاهی چند قدم به عقب بردارید و ورود و خرج اندیشه‌ها را به ذهن خود مشاهده کنید. به این ترتیب توانایی خود را برای این که شاهد افکارتا باشید افزایش می‌دهید.

۲۵ – تعصب داشتن و اندیشه‌های پیرامون آن ذهن را تبدیل به یک فضای خالی و یا به بیانی بهتر، صرفا پر شده با یک عنصر می‌کند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو

این روغن مفید از دانه درخت ماکادمیا بومی استرالیا گرفته می‌شود و در دمای اتاق مایعی شفاف و زردرنگ است که معمولا خالص استفاده می‌شود. با رایج‌ترین کاربردهای این روغن مفید در ادامه آشنا می‌شوید.

۱. آشپزی

به گزارش چطور، روغن گیاهی ماکادمیا یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید برای آشپزی سالم استفاده کنید. نقطه دود این روغن از بسیاری روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون بالاتر است و این باعث می‌شود برای سرخ‌کردن هم مناسب باشد.

۲. مراقبت از پوست

این روغن گیاهی یکی از اجزای مهم بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است. ممکن است بپرسید که «آیا فرد می‌تواند روغن خالص را مستقیما روی پوستش بمالد؟» خب بهتر است ابتدا این روغن را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان بمالید و آن را آزمایش کنید. برخی از افراد ممکن است پس از استفاده مستقیم این روغن روی پوست، دچار جوش شوند. افرادی که به آجیل درختی آلرژی دارند نباید از روغن ماکادمیا استفاده کنند.

۳. تقویت مو

بسیاری از افراد از روغن دانه ماکادمیا خالص برای تقویت مو و حالت‌دادن به آن استفاده می‌کنند. افرادی که از این روغن گیاهی به‌عنوان نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو استفاده می‌کنند معتقدند که این روغن گیاهی برای تقویت، صافی و درخشندگی موها بسیار مفید است.

خواص روغن ماکادمیا ۱. تقویت سلامت قلب

مصرف روغن ماکادمیا برای پخت‌وپز سلامت قلب را تقویت می‌کند. این روغن گیاهی دارای مقدار زیادی چربی تک غیراشباع است که مقدار کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و کم‌شدن مقدار کلسترول بد هم از حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

۲. سرشار از آنتی‌اکسیدان

روغن دانه ماکادمیا منبع فوق‌العاده‌ای برای دریافت آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. رادیکال‌های آزاد در بدن باعث ایجاد استرس اکسیداتیو می‌شوند و استرس اکسیداتیو نیز در پیری زودرس و ابتلا به انواع سرطان نقش دارد. دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها بهترین روش مقابله با رادیکال‌های آزاد است.

همچنین این روغن گیاهی سرشار از اسید اولئیک است، نوعی اسید چرب غیراشباع که خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. بر اساس آزمایشی که سال ۲۰۱۶ روی موش‌ها انجام شد، مصرف مکمل‌های اسید اولئیک از بدن در برابر اثرات استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

سایر پژوهش‌ها هم حاکی از آن‌اند که ممکن است مصرف اسید اولئیک برای پیشگیری از سرطان و بیماری‌های خودایمنی و التهابی مفید باشد. بااین‌حال برای تأیید این یافته‌ها لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود.

۳. سرشار از ویتامین E

روغن دانه ماکادمیا حاوی موادی به‌نام توکوترینول است که از خانواده ویتامین E محسوب می‌شوند. بر اساس پژوهش‌ها، ویتامین E و توکوترینول‌ها آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند که ممکن است در برابر ابتلا به سرطان و انواع دیگر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی‌عروقی و عصبی از بدن محافظت کنند.

۴. کاهش خارش و جوش پوست

بسیاری از افراد از روغن ماکادمیا برای لک صورت و جوش‌های پوستی استفاده می‌کنند. فیتواسترول موجود در این روغن گیاهی برای کاهش التهاب بسیار مؤثر است. این روغن گیاهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و مالیدن محصولات حاوی روغن دانه ماکادمیا روی پوست خارش پوست و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد و عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را نیز درمان می‌کند.

۵. ترمیم جای زخم و ترک‌های پوستی

ماکادمیا سرشار از اسید لینولئیک، اسید پالمیتولئیک و اسید اولئیک است و بر اساس پژوهش‌ها، این مواد برای درمان ترک‌های پوستی و ترمیم جای زخم بسیار مفیدند. این روغن گیاهی مرطوب‌کننده‌ای فوق‌العاده است که باعث تغذیه پوست به بهترین شکل ممکن می‌شود.

۶. پیشگیری از چین‌وچروک‌های زودرس

روغن دانه ماکادمیا حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان کمیاب به‌نام اسکوآلن است که با تحریک بازسازی کراتینوسیت‌های پوست از ایجاد چین‌وچروک‌های زودرس روی پوست پیشگیری می‌کند. اسید لینولئیک یکی از اسیدهای مفید موجود در روغن ماکادمیاست که پوست را آب‌رسانی می‌کند. آب‌رسانی به پوست با این روغن مفید از ایجاد چین‌وچروک روی پوست پیشگیری می‌کند.

۷. درمان ترک‌خوردگی لب‌ها

خواص ضدالتهابی این روغن باعث شده این روغن مفید در بسیاری از محصولات آرایشی مختلف از جمله رژ لب، کرم ضدآفتاب و نرم‌کننده‌های پوست استفاده شود. حتی می‌توانید با استفاده از این روغن گیاهی و موم زنبور عسل یک بالم لب خانگی درست کنید که با آب‌رسانی به لب‌ها ترک‌خوردگی آنها را درمان می‌کند و ظاهر زیباتری به لب‌هایتان می‌دهد.

۸. نرم‌کردن موهای وز و خشک

این روغن گیاهی حاوی اسیدهای چربی است که درخشندگی و رطوبت موها را تقویت می‌کنند. اگر موهای خشک و وزی دارید، حتما محصولات مراقبت از موی حاوی روغن گیاهی ماکادمیا را امتحان کنید. این روغن چربی زیادی ندارد و بسیار سبک است و بدون چرب‌کردن موها، وزی و خشکی موهایتان را برطرف می‌کند.

۹. آب‌رسانی به پوست سر

خواص روغن ماکادمیا برای مو در حدی است که حتی برای تقویت ریشه موها هم مفید است. این روغن گیاهی پرطرف‌دار تولید چربی پوست سر را تنظیم کند و این‌طوری پوست سر و موها را همیشه مرطوب نگه می‌دارد. اسید اولئیک موجو در این روغن گیاهی پوست سر را بازسازی و با مرطوب‌کردن و تغذیه پوست آن را بسیار نرم می‌کند.

۱۰. کمک به کاهش وزن

این روغن گیاهی سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و چربی‌های مفید و سالم است. اسید پالمیتولئیک موجود در روغن ماکادامیا باعث افزایش متابولیسم چربی و کاهش ذخیره چربی می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۷ برای چربی‌سوزی و مهار اشتها بسیار مفیدند.

همه این اثرات باعث می‌شوند این روغن گیاهی برای وزن کم‌کردن مناسب باشد. برخی معتقدند روغن ماکادمیا برای حجم دهی قسمت‌های مختلف بدن نیز مفید است و به‌عنوان روغن ماساژ از آن استفاده می‌کنند. البته پژوهشی برای تأیید این اثربخشی انجام نشده است.

سؤالات رایج ۱. آیا روغن ماکادمیا باید در یخچال نگهداری شود؟

بله. روغن دانه ماکادمیا باید در جای خنک و در ظرفی دربسته نگهداری شود.

۲. آیا روغن ماکادمیا بهتر از روغن زیتون است؟

از نظر آماری روغن گیاهی ماکادمیا حاوی ۸۵درصد چربی‌های تک غیراشباع و روغن زیتون حاوی ۷۶درصد این چربی‌هاست. علاوه‌بر این، نسبت اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در ماکادمیا کاملا متعادل است.

هر دوی این روغن‌ها برای مرطوب‌کردن و نرم‌شدن پوست و مو مفیدند، اما روغن ماکادمیا ۴۰ برابر قوی‌تر از روغن زیتون است که این باعث می‌شود در محصولات مراقبتی بیشتری استفاده شود و طرف‌داران بیشتری هم داشته باشد.

۳. آیا روغن ماکادمیا زود خراب می‌شود؟

در مقایسه با بسیاری از روغن‌های دیگر که به‌سرعت فاسد می‌شوند، ماکادمیا دوام بیشتری دارد. پس از برداشت دانه ماکادمیا و گرفتن روغن آن به مدت ۲ سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

روغن ماکادمیا علاوه‌بر فواید بی‌نظیر برای پوست و مو، روغنی فوق‌العاده خوش‌طعم برای پخت‌وپز نیز محسوب می‌شود و فواید سلامتی بسیاری دارد. بااین‌حال افرادی که به آجیل حساسیت دارند، باید از مصرف این روغن پرهیز کنند یا قبل از استفاده از آن به هر شکلی (چه خوراکی و چه موضعی روی پوست و مو) با پزشک مشورت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در نقاشی (فیلم)
  • (ویدیو) مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی
  • «چهار شگفت انگیز» در شبکه نسیم
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • حمله پرسپولیس به رکورد شگفت‌انگیز مجیدی!
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)