Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@10:42:42 GMT

بیشترین مصرف لحظه ای برق امسال چه روزی ثبت شد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۴۶۷۵

بیشترین مصرف لحظه ای برق امسال چه روزی ثبت شد؟

بیشترین مصرف لحظه ای برق در سال 97 در میانه روز بیستم تیرماه سال جاری به میزان 57 هزار و 97 مگاوات به ثبت رسید. اگر چه در این لحظه فقط 49 هزار مگاوات تولید برق در کشور داشتیم اما در تابستان سال جاری سقف عملی تولید برق کشور 52 هزار و 800 مگاوات بود.

از مجموع کسری ۸۰۰۰ مگاواتی نیاز تأمین برق برای تابستان سال آینده، ۴۰۰۰ مگاوات از محل افزایش ظرفیت عملی تولید در بخش حرارتی تأمین خواهد شد و ۴۰۰۰ مگاوات از نیاز مصرف کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 با رسیدن به روز پایانی تابستان 97، ایام پیک مصرف برق ایران در سال 97 نیز به پایان می رسد و خاطره خاموشی های امسال نیز رفته رفته در سایه تأمین مستمر برق در کشور در اذهان عمومی کمرنگ و کمرنگ تر می شود.

در اوج مصرف تابستان آینده 61 هزار مگاوات نیاز مصرف داریم

رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص نیاز پیک تابستان سال 98 گفت: "برآوردمان این است که در اوج مصرف تابستان 98 بیش از 61 هزار مگاوات نیاز مصرف داشته باشیم در حالی که ظرفیت قابل اتکای عملی موجود ما 53 هزار مگاوات است، بنابراین برای تابستان سال آینده بایستی این کسری 8 هزار مگاواتی را تامین کنیم."

طبق اعلام وزیر نیرو، مقرر شده تا پیش از شروع پیک تابستان 98، حدود چهار هزار و 200 مگاوات ظرفیت جدید عملی تولید برق حرارتی به ظرفیت عملی 53 هزار مگاواتی تولید برق کشور افزوده شود و فاصله نیاز 61 هزار مگاواتی تا ظرفیت عملی حدود 57 هزار مگاواتی با طرح های مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا جبران شود.

پیک مصرف برق

به عبارتی از مجموع کسری 8000 مگاواتی نیاز تأمین برق برای تابستان سال آینده، 4000 مگاوات از محل افزایش ظرفیت عملی تولید در بخش حرارتی تأمین خواهد شد و 4000 مگاوات از نیاز مصرف کاسته خواهد شد./تسنیم

بیشتر بخوانید

مصرف برق در پیک؛ ۵۵ هزار مگاوات

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون در راستای کمک به کاهش ناترازی، اشتغال‌زایی و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری حدود ۹ هزار مگاوات افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هادی مدقق، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی اظهار داشت: این اقدام از طریق سنکرون 46 واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت 6 هزار و 584 مگاوات، رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت دو هزار مگاوات و 380 مگاوات واحدهای مقیاس کوچک محقق شده است.

وی ادامه داد: واحدهای سنکرون شده جدید شامل 32 واحد گاز در نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی هنگام، ایران ال ان جی(سه واحد)، قشم پاسارگارد، آریان زنجان(دو واحد)، مهتاب کویر(دو واحد)، شهید باکری(دو واحد)، تربت‌حیدریه، فولاد بوتیا، دوکوهه، فولاد مبارکه(دو واحد)، المینیوم المهدی، فولاد غرب آسیا، سبزوار، گل‌گهر و واحدهای گازی کوچک میانرود، زاهدان(سه واحد)، صبای دهلران(چهار واحد)، پتروشیمی کردستان(سه واحد) و پتروشیمی کرمانشاه مجموعا به ظرفیت چهار هزار و 490 مگاوات بوده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: همچنین در این مدت 14 واحد بخار در نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی جهرم، هریس، ارومیه(دو واحد)، چابهار، بعثت پارس‌جنوبی(دو واحد)، غرب‌کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان(دو واحد) و کربنات سدیم سمنان نیز با ظرفیت دو هزار و 171 مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

مدقق تاکید کرد: این واحدهای بخار جدید بدون مصرف سوخت اضافی و از طریق حرارت اگزوز واحد گاز قبلی در حال فعالیت هستند و احداث این واحدها منجر به صرفه‌جویی سه میلیارد و 250 میلیون مترمکعبی مصرف سوخت در طول سال شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم بیش از 9 هزار مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد، یادآور شد: در دهه 90 شمسی سالانه به طور متوسط کمتر از دو هزار مگاوات نیروگاه به بهره‌برداری رسیده است که در دولت سیزدهم و در طی دو سال اخیر این عدد سالانه به بیش از چهار هزار مگاوات افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با افتتاح پروژه‌های جدید در دولت سیزدهم به 75 هزار و 584 مگاوات رسیده است، بیان کرد: در حاضر حاضر 628 واحد تولید برق حرارتی در 145 نیروگاه کشور وظیفه تامین 94 درصد انرژی مورد نیاز مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند.

مدقق در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه بخش اعظم تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است؛ از این رو افزایش قابل توجه ظرفیت این واحدها در دولت سیزدهم موجب تامین انرژی پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور در روزهای اوج مصرف تابستان شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • تابستان منهای خاموشی
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد