Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@08:05:36 GMT

«خورشید کاروان» به سال بیست و هشتم رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۴۷۴۸

«خورشید کاروان» به سال بیست و هشتم رسید

کارگردان نمایش «خورشید کاروان» اعلام کرد که این اثر نمایشی در بیست و هشتمین سال اجرای خود، در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمود فرهنگ کارگردان نمایش «خورشید کاروان» درباره برنامه اجرای این اثر نمایشی که همه ساله در ایام ماه محرم و صفر به صحنه می رود، گفت: نمایش «خورشید کاروان» برای بیست و هشتمین سال پیاپی اجرا می شود و امسال از اول تا ۱۷ آبان در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای سال گذشته «خورشید کاروان» در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: هر سال طراحی و میزانسن های نمایش بنا به سالنی که در آن اجرا می کنیم تغییر می کند پس امسال نیز با توجه به اجرا در تالار وحدت، میزانسن ها و طراحی صحنه نمایش تغییراتی خواهد داشت.

فرهنگ در پایان درباره احتمال تغییر در گروه بازیگری نمایش نیز توضیح داد: بازیگران اصلی که شامل جلیل فرجاد، فرهاد بشارتی و کرامت رودساز هستند تغییری نخواهد کرد ولی همه ساله تغییراتی در گروه سربازها و اسرا داریم که امسال نیز از این امر مستثنی نیست.

نمایش «خورشید کاروان» به نویسندگی مهدی متوسلی و کارگردانی محمود فرهنگ طی حدود ۳ دهه گذشته در ایام ماه محرم و صفر در داخل و خارج از ایران به صحنه رفته است.

«خورشید کاروان» روایت شبی است که کاروان اسرای کربلا در مسیر شام در دیر راهبی توقف می‌کنند. راهب نصرانی از مریدان امام حسین (ع) می‌شود و تمام ثروت خود را می‌دهد تا فقط یک شب تا سحر با سر مبارک سیدالشهدا(ع) هم کلام شود. راهب نصرانی با امام حسین (ع) نجوا می‌کند و

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در نمایش باغ آرزو نویسندگی و کارگردانی یلدا دهجوریان، هنرمندان تئاتر نیشابور مانند مهدیار زرگرانی، علی بهمنی، معین جهان تیغ، رضا آتشگاهی، عرفان عابدی، ثمین طالبی، ستایش بختی، فرنوش ابوالفضلی، اسرا خالصیان، یلدا طلایی، بهار حسین آبادی، مائده اوسدی، طنین حصارچه و نگین ابراهیمی به ایفای نقش پرداخته اند.   حمیدرضا آتشی درباره داستان این نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش درباره رویاپردازی‌ها و آرزو‌های عجیب و غریب گنجشکی است که برایش دردسر‌های فراوانی به دنبال دارد.   وی ادامه داد: نمایش باغ آرزو از اول تا دهم اردیبهشت، ساعت ۱۸ بعدازظهر در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور به روی صحنه می‌رود.

دیگر خبرها

  • لحظه غروب خورشید در آسمان چهاربرج از لنز دوربین شهروند خبرنگار + تصاویر
  • تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت
  • درخشش هنرمندان لنده‌ای در ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت
  • درخشش هنرمندان حوزه هنری استان در جشنواره ملی
  • نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت 
  • نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا
  • نمایش «گالیله» با سه اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
  • ۳ روز با «گالیله» روزی ۱۰۰ میلیون!