Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@09:22:43 GMT

بارش باران نیمه شمالی کشور را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۴۷۶۱

بارش باران نیمه شمالی کشور را فرا می گیرد

احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی روند فعالیت سامانه بارشی گفت: سامانه بارشی ابتدا شمال غرب و غرب و به تدریج سواحل خزر، دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات البرز را در برمی‌گیرد. شدت بارش در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل خواهد بود.

اخبار اجتماعی/ احد وظیفه با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز، شنبه 31 شهریور با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور، ابتدا شمال غرب، غرب و به تدریج غرب سواحل خزر، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شرق فارس، غرب و جنوب غرب کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش ها در نیمه شمالی سه استان

وی با بیان اینکه بارش در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت گفت: فردا، یکشنبه اول مهر این سامانه در پاره‌ای نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر ارتفاعات و دامنه‌های البرز، در بعدازظهر ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز بخش‌هایی از فارس، شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و ورزش باد پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: در روز دوشنبه، دوم مهر ماه در سواحل شمالی، شمال شرق ارتفاعات و دامنه‌های البرز، کرمان شرق فارس و شمال هرمزگان رگبار گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار خواهیم داشت.

وظیفه در پایان در مورد شرایط آب و هوای تهران طی دو روز اول مهرماه اظهار کرد: آسمان تهران فردا، یکشنبه نیمه ابری تا ابری، همراه با رعدوبرق و بارش و همراه با وزش باد و در اواسط روز کاهش ابر پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 29 و 19 درجه سانتی گراد خواهد بود. همچنین تهران در روز دوشنبه، دوم مهرماه صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشترین وکمترین دمای 30 و 20 درجه سانتی گراد خواهد بود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی از مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما براساس این پیش بینی فردا (بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) در جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما خواهیم بود.
فعالیت این سامانه روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت در استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، ادامه خواهد داشت.
این سامانه روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت دراستان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری فعال خواهد بود.
احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.
توقف و تردد نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌های درون و برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

دیگر خبرها

  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • هشدار بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات
  • احتمال وقوع سیل در ۲۸ استان
  • آماده‌باش و هشدار هلال احمر برای پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • آماده‌باش هلال احمر برای پیش‌بینی بارش در ۲۸ استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل