Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک موافقت اولیه برای راه اندازی 80 اقامتگاه بومگردی در این استان صادر شده است که با راه اندازی این واحدهای بومگردی تعداد این اقامتگاهها از 15 مورد کنونی به 200 اقامتگاه افزایش می یابد.

‌علیرضا جلالزایی در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و گسترش مشاغل در روستاها، ایجاد کسب و کار جدید و فرصت های نو برای جوان ترها و پایداری محیط زیست را از جمله مهمترین مزایای راه‌اندازی واحدهای بوم گردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه اظهار کرد: اگر بخواهیم از شرایط اقتصادی موجود خارج شویم باید همه دستگاه های اجرایی با هم افزایی و با جدیت قدم در توسعه گردشگری بردارند.

جلالزایی ادامه داد: برنامه ریزی شد برای هر شهرستان یک محصول شناسایی و معرفی و سپس منطقه با برند آن محصول معرفی شود، گردشگری مذهبی هم یکی دیگر از راه های جذب گردشگر است و با توجه به این نقش مصوب شد تا هر سال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام محرم و صفر، رئیس ستاد زائران اربعین باشد.

وی افزود: استان در حوزه صنایع دستی تنوع بسیاری دارد و آثار تولید شده هنرمندان این منطقه از ارزش زیادی برخوردار است و این سبب شده عده ای سودجو در لباس خیر وارد استان شوند و با قیمت هایی میان 400 تا 800 هزار تومان، تولیدات هنرمندان استان را خریداری کنند و همین محصولات را با قیمت های 15 تا 20 میلیون تومان در بازارهای تهران به فروش رسانند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: با توجه به این کلاهبرداری ها اقداماتی برنامه ریزی شد و برای اولین بار در سایت فروش سفال کلپورگان، برای بانک هایی که در خارج کشور شعبه دارد درگاه های الکترونیکی پرداخت پول ایجاد شد و محصول تولیدی هنرمندان به طور مستقیم توسط این سایت با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به فروش رسید.

وی بیان کرد: پیش از این برخی از محصولات تولید شده هنرمندان صنایع دستی استان از جمله سفال کلپورگان به صورت چمدانی از کشور خارج می شد، به گونه ای که افرادی به واسطه دوستان و آشنایان سفارش کالا می دادند و فرد آشنا محصول تولید شده را همراه خود به خارج از کشور حمل می کرد اما با تدابیر انجام شده از این پس خارج کردن این محصولات از گمرک میسر می شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بوم گردی منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری سه نفر در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه پس از حفر گودالی به عمق ١٥ متر به منظور کشف اشیای تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان، پس از بازدید از منزل شخصی، سه نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض دو متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش داده و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 750746

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود