Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@14:02:48 GMT

فروش مستقیم لوازم خانگی بانه!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۵۱۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، "فروش مستقیم لوازم خانگی بانه" این عنوان تبلیغی است که شاید آن را در فضای مجازی و حتی در برخی از نشریات رسمی کشور دیده باشید.
  فروشندگان این کالاها مدعی‌اند که این اجناس را به‌طور مستقیم از بانه به تهران می‌آورند و برای واردات کالای خود حقوق گمرکی نمی‌پردازند به همین خاطر قیمت پایین‌تری دارند؛ اما حقیقت ماجرا  آن است که با گران شدن نرخ ارز در بازار آزاد، دیگر ورود غیرقانونی کالا به‌صرفه نیست زیرا برای واردات غیرقانونی یا قاچاق باید ارز 14هزار تومانی هزینه کرد اما ارز واردات قانونی، از بازار ثانویه تأمین می‌شود که قیمت کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ضرب‌المثل رنگ کردن گنجشک برای فروش به‌جای قناری، این روزها در بازار  لوازم خانگی مصداق پیدا کرده و لوازم خانگی تقلبی با ظاهر نوع اصلی به‌فروش می‌رسد. موتور و پوسته لوازم خانگی ارزان‌قیمت چینی را به ایران می‌آورند و در کارگاه‌های غیرمجاز سر هم کرده و با شابلون، نشان برندهای معروف به‌روی آن کالاهای تقلبی حک می‌شود.

این اجناس تقلبی معمولاً قیمت پایین‌تری در مقایسه با نوع اصلی اما ظاهری مشابه دارند و معمولاً به‌صورت تلفنی و  با آگهی تحویل کالا درب منزل به‌فروش می‌رسند.

توضیح اتحادیه لوازم خانگی درباره فروش مستقیم لوازم خانگی بانه
محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اعلام این خبر به تسنیم اظهار کرد: فروش لوازم خانگی به‌اصطلاح بانه چند وقتی است که تبلیغ می‌شود اما این کالاها اغلب کالاهای بی‌کیفیت و تقلبی هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر واردات به‌صورت قاچاق، صرفه اقتصادی ندارند، خود گواهی بر تقلبی بودن این کالاها است، زیرا برای واردات مجبور هستند ارز مورد نیاز خود را با ارز آزاد وارد کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: با توجه به اینکه واردات کالای قاچاق گران تمام می‌شود، این سؤال مطرح می‌شود که لوازم خانگی بانه چطور به‌قیمت کمتری از اجناس اصلی به‌فروش می‌رسد؟

وی تصریح کرد: حقیقت آن است که این کالاها اصلاً از بانه نمی‌آیند و به‌طور معمول در همین تهران بسته‌بندی می‌شوند و با شابلون، نشان برندهای مختلف به‌روی محصول حک و به مردم فروخته می‌شود.

طحان‌پور گفت: اتحادیه لوازم خانگی شکایات مردمی زیادی در این ارتباط دارد و افراد به‌خیال اینکه لوازم خانگی از برندهای معتبری را خریداری کرده‌اند پول داده‌اند اما در واقع سرشان کلاه رفته است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد

برند آیکو سه گوشی هیجان‌انگیز رونمایی کرد که یکی از آن‌ها رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیکو همان‌طورکه وعده داده بود، امروز سه گوشی آیکو Z9 و Z9x و Z9 توربو را رونمایی کرد. Z9 توربو که پرچم‌دار این خانواده محسوب می‌شود، به پردازنده‌ای قدرتمند مجهز است و ردمی توربو ۳ را به رقابت می‌طلبد.

زد ۹ توربو از صفحه‌نمایش ۶٫۷۲ اینچی اولد با وضوح 1.5K و حداکثر روشنایی ۴٬۵۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌گیرد. این نمایشگر از حسگر اثرانگشت و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

فریم تخت و ماژول دوربین مربعی‌شکل گوشی جدید آیکو را پیش‌تر در آیکو ۱۲ دیده بودیم. Z9 توربو به‌لطف گواهی IP64 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

جدیدترین گوشی ویوو در پنل پشتی دو دوربین دارد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (حسگر سونی IMX882) با پشتیبانی از OIS و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی می‌شود.

Z9 توربو در زیر بدنه‌اش از پردازنده‌ی اسنپدراگون 8s نسل ۳ میزبانی می‌کند و با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 همراهی می‌شود.

آیکو برای گوشی جدیدش سیستم خنک‌کننده محفظه‌ی بخار برای دفع گرما در نظر گرفته است. Z9 توربو انرژی خود را از باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی (با پشتیبانی از شارژ سیمی ۸۰ وات و شارژ معکوس سیمی ۷٫۵ وات) می‌گیرد. این دستگاه با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری OriginOS 4 عرضه می‌شود.

موتور ویبره خطی و وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۴ از دیگر ویژگی‌های جدیدترین میان‌رده‌ی آیکو محسوب می‌شوند.

قیمت آیکو Z9 توربو در کانفیگ پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی حدود ۲۷۵ دلار است. قیمت گوشی در بهترین کانفیگ به حدود ۳۵۸ دلار می‌رسد.

کد خبر 747755

دیگر خبرها

  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک