Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد که از روز شنبه شروع شده بود، حال به پایان رسیده و در این مدت بسیج دانشجویی میزبان دانشجویان ورودی جدید و خانواده‌هایشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از بجنورد، ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد که از روز شنبه شروع شده بود، حال به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این مدت بسیج دانشجویی میزبان دانشجویان ورودی جدید و خانواده هایشان بود.

بسیج دانشجویی در این مدت ضمن تلاش برای برگزاری هر چه بهتر مراسم استقبال، برنامه‌های فرهنگی را نیز در دستور کار خود قرار داد تا دانشجویان و خانواده‌ها ضمن آشنایی با بخش‌های مختلف دانشگاه، با بخشی از وظایف خود دانشجو در دانشگاه آشنا شوند.   بسیج دانشجویی؛ گوش شنوای دانشجویان
علی رضا داعی، مسئول ستاد استقبال بسیج دانشجویی از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه علوم پزشکی بجنورد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، می گوید: بسیج دانشجویی بر طبق رسالت‌هایی که دارد، هر سال همزمان با اولین روز‌های ثبت نام دانشجویان ورودی جدید، با ایجاد فضای دوستانه و صمیمی سعی در پیشبرد هر چه سریع‌تر روند ثبت نام دارند.

داعی ادامه می دهد: در همین راستا نیز دانشجویان بسیجی این دانشگاه به مدت چهار روز در زمان ثبت نام تحت عنوان «همراه دانشجو» در بین دانشجویان حضور پیدا کردند و سعی کردند پاسخگوی سوالات و شبهات آنان باشند. 
این دانشجو می افزاید: در این میان بسیاری از والدین سرگردان از نبود خوابگاه دولتی برای دانشجویان پسر و نگران از وضعیت خوابگاه‌های خود گردان در سطح شهر بودند که با وعده‌ مسئولین در محل ثبت نام تا حدودی از نگرانی انان کاسته شد.    حس خوب دیدن لبخند به روی صورت دانشجویان ورودی جدید و والدینشان
فاطمه خیبری، یکی دیگر از دانشجویان بسیجی حاضر در این ستاد نیز از حس و حال خوب همراهی با دانشجویان و خانواده هایشان می‌گوید و ادامه می دهد: کمک به دانشجویان از مواردی است که همواره دغدغه آن را داشتیم، در همین رابطه تیمی با عنوان «همراه دانشجو» تشکیل دادیم تا بتوانیم به دانشجویان و والدینشان کمکی کرده باشیم.   اگر ذره‌ای از اضطراب خانواده‌ها را کم کرده باشیم به هدف خود رسیده ایم/ عده‌ای می‌گفتند اینجا چادر اجباری است؟ زهرا وفاییان، جانشین پایگاه خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد نیز می‌گوید: چهره پر از استرس خانواده های ورودی جدیدها را که نگاه می کردم، خاطرات سه سال پیش برایم تداعی می‌شد. حال و روز این روزهایشان را خوب می‌فهمیدم. نه تنها من، بلکه همه ما حالشان را خوب می‌فهمیدیم. ما یعنی من و تعدادی دیگر از دوستان بسیجی ام، که این روز‌ها «همراه دانشجو» نام گرفتیم که اگر در سه روز گذشته توانسته باشیم تنها ذره‌ای از دلهره شان را کم کنیم، به مقصود خود رسیده ایم.

وفاییان ادامه می‌دهد: موضوعات زیادی ذهن دانشجو‌ها و خانواده هایشان را به خود مشغول کرده بود. خانواده‌هایی که از همین خطه بودند، دغدغه کمتری داشتند؛ اما آن‌هایی که از راه دور آمده بودند، اضطراب توام با خستگیِ راه، امانشان را بریده بود. بعضی درباره خوابگاه و شرایطش سئوال می‌پرسیدند، برخی پیرامون دانشگاه و اساتید؛ دیگری درباره سلف و کیفیت غذاهایش. در این میان خانواده‌های دانشجویان آقا، نگران‌تر به نظر می‌آمدند؛ چرا که خوابگاه پسران پر شده و ظرفیتی برای ورودی های جدید ندارد. هر چند پیگیری مسئولان ادامه دارد و قرار است خبر قطعی اش را اول مهر بدهند.
جانشین بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه علوم پزشکی بجنورد می گوید: مادری درباره نحوه انتخاب رشته دخترش صحبت می‌کرد. گویا می‌خواست مطمئن شود که راه را به درستی رفته اند یا خیر. تعدادی هم نیامده فکر رفتن بودند. دنبال رئیس دانشکده و سایر مسئولان می‌گشتند تا شاید راهی برای انتقالی به شهر خودشان پیدا کنند.

وی در پایان می‌گوید: یک نکته جالب آن بود که چادری بودن تمام خانم‌های «همراه دانشجو» این پرسش را برای برخی ورودی های جدید ایجاد کرده بود که آیا در این دانشگاه، چادر الزامیست یا خیر؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جدیدالورود علوم پزشکی بجنورد خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نمایشگاه کار دانشگاه تهران ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرشته امین، مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشکاه تهران در نشست خبری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و باانگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن اساس انتخاب کردیم.

وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۳ روز نمایشگاه بازدید کردند و از ۵ هزار رزومه به صنایع و شرکت‌ها اعلام شد که برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت، توانستیم فرصت شغلی را فراهم کنیم.  


امین گفت: از امروز درگاه سامانه باز و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند ثبت نام کنند، ملاک ما این است که سازمان‌های که می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوعی ارایه دهند حضور داشته باشند. از این رو از طیف وسیع تری از سازمان‌ها در این نمایشگاه استفاده کردیم.

وی افزود:  دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران از ۲۱ خرداد به مدت دو روز در مصلی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان