Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@20:09:37 GMT

طرز تهیه یک صبحانه مقوی و خوشمزه برای روزهای تعطیل

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۱۵۴۰۱

طرز تهیه یک صبحانه مقوی و خوشمزه برای روزهای تعطیل

به گزارش خبرگزاری تقریب؛ املت یک غذای حاضری و پرطرفدار است و در کشور‌های مختلف روش طبخ متفاوتی دارد. یکی از کامل‌ترین املت‌های موجود در دنیا املت اسپانیایی که طعم ویژه و خاصی دارد. املت اسپانیایی یک غذای کامل و کاملا مغذی بوده و می‌تواند تا مدت‌ها انرژی مورد نیازتان را فراهم کند.

 یکی از کامل‌ترین املت‌های موجود در دنیا املت اسپانیایی که طعم ویژه و خاصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

املت اسپانیایی یک غذای کامل و کاملا مغذی بوده و می‌تواند تا مدت‌ها انرژی مورد نیازتان را فراهم کند.

املت اسپانیایی یک صبحانه کامل و مقوی برای روزهای تعطیل

زمان آماده سازی: ۱۴ دقیقه

زمان پخت: ۲۱ دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم برای سس رومسکو

فندق ۱/۴ لیوان

روغن زیتون ۱/۳ لیوان

بادام بو داده ۱/۴ لیوان

نان تست مکعبی خرد شده ۳ – ۴ برش

سیر خرد شده ۲ حبه

فلفل قرمز خرد شده ۱/۲ قاشق چایخوری

کنسرو گوجه خرد شده ۱ قوطی

فلفل قرمز خرد شده ۱/۴ لیوان

سرکه ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای املت اسپانیایی

تخم مرغ بزرگ ۵ عدد

نمک به میزان لازم

پیازچه خرد شده ۱ عدد

پنیر مانچگو خرد شده نصف لیوان

گوشت یا کالباس ۳ ورق باریک

طرز تهیه املت اسپانیایی:

۱. برای تهیه سس فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. فندق‌ها را در سینی فر ریخته و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بگذارید تا طلایی شوند. بعداز بو دادن تا گرم هستند داخل یک حوله تمیز قرار داده و به هم بکشید تا پوستشان پرفت شود.

۲. یک سوم لیوان روغن زیتون را در یک تابه ۲۷ سانتی روی حرارت متوسط ریخته فندق، بادام، نان، سیر، و فلفل قرمز خرد شده را به آن اضافه کرده و حدود ۳ دقیقه هم بزنید تا طلایی شوند سپس بگذارید از حرارت بیوفتند و داخل غذاساز خردشان کنید. گوجه و فلفل و سرکه و یک چهارم قاشق چایخوری نمک را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شود. در صورتی که غلظت سس خیلی زیاد بود می‌توانید کمی آب به آن اضافه نمایید. در انتها متناسب با ذائقه خودتان نمک و فلفل به سس اضافه نمایید.

۳. برای تهیه املت تخم مرغ‌ها را به همراه نمک و پیازچه هم بزنید. تابه نچسبی که سس را در آن آماده کرده بودید دوباره روی حرارت متوسط گذاشته و در صورت نیاز کمی روغن به آن اضافه کنید و تخم مرغ را داخل تابه ریخته و ۳ دقیقه اجازه دهید خودش را بگیرد سپس با کاردک از کناره‌ها تخم مرغ را از دیواره تابه جدا کنید و اجازه دهید تخم مرغ‌هایی که هنوز نپخته به زیر لایه پخته شده بروند. رویش پنیر پاشیده وسپس روی نصفی از آن برش‌های گوشت یا کالباس را چیده و یک چهارم لیوان از سس رویش بکشید و ۲ تا ۳ دقیقه دیگر صبر کنید پنیر ذوب شود و تخم مرغ کاملا خودش را بگیرد و نیمه خالی املت را روی ورقه‌های گوشت و سس برگردانید و به همراه اضافه سس سرو کنید.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۱۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه خراسان نوشت:

با گذشت ماه ها از ارائه لایحه دولت به مجلس برای افزایش تعطیلات و رای موافق مجلس به کلیات این لایحه، طی روزهای اخیر و پس از مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج شنبه و جمعه، بحث هایی را در فضای رسانه ای و افکار عمومی ایجاد کرد و دوقطب که یک سر آن معتقد به تعطیلی پنج شنبه و جمعه و قطب دیگر که تعطیلی جمعه و شنبه را توصیه می کند، در این باره شکل گرفت.

دولت در لایحه خود که بر تعطیلی دو روز در هفته تاکید شده ، خواستار این شده است که دستش در انتخاب روزهای تعطیل باز باشد.

مروری بر سابقه مباحث مطرح شده در این باره نشان می دهد که از سال های گذشته در بین فعالان اقتصادی که با خارج از کشور مراودات کاری دارند، ضرورت سامان دهی تعطیلات و انطباق تعطیلات در ایران با سایر کشورها مطرح بوده است. چراکه در بسیاری از کشورهای جهان تعطیلات هفتگی دو روزه است و شامل روزهای شنبه و یک شنبه می شود. با توجه به تعطیلی جمعه و شرایط نیمه تعطیل پنج شنبه در صورت تعطیلی این روز در عمل ۴ روز از هفته امکان برخی پیگیری های اداری در ارتباط با خارج از کشور میسر نیست. همچنین افزایش بازدهی کاری در روزهای غیرتعطیل و کمک به گردشگری داخلی و رونق سفرهای کوتاه از دیگر دلایل مطرح شدن افزایش تعطیلات در کشور است.

در مجموع با توجه به لایحه دولت و موافقت مجلس با کلیات آن و نظر مثبت فعالان اقتصادی، به نظر می رسد درباره اصل دو روزه شدن تعطیلات در طول هفته تردیدی نیست اما بر سر تعطیلی پنج شنبه یا شنبه اختلاف نظر وجود دارد. موافقان پنج شنبه به شرایط تثبیت شده نیمه تعطیل پنج شنبه اشاره دارند و از این جهت تعطیلی پنج شنبه را شدنی تر می دانند اما از طرف دیگر موافقان تعطیلی شنبه معتقدند با تعطیلی شنبه و دایر بودن فعالیت ها در روز پنج شنبه، تعطیلات مشترک در ایران و بسیاری از کشورها به ۳ روز کاهش می یابد و به روان تر شدن ارتباطات کاری، تجاری و بانکی با خارج از کشور کمک می کند. به نظر می رسد راهکار حل مشکل در وهله نخست پرهیز از دوقطبی سازی و مواضع تند سیاسی بر سر موضوعی اجتماعی - اقتصادی مثل تعطیلی است. این مسئله یک منطق اقتصادی دارد که به روان شدن مراودات اقتصادی با کشورهای خارج برمی گردد. به ویژه در شرایطی که روزهای تعطیل در بسیاری از کشورها، حتی برخی کشورهای اسلامی نیز شبیه کشورهای غربی است. لذا تعطیلی شنبه با توجه به انطباق با تعطیلات سایر کشورها برای فعالان اقتصادی و سایر افرادی که به نحوی با حوزه های بین المللی مراودات کاری دارند، مفیدتر است. هرچند در نهایت باید در موضوعاتی که صبغه اجتماعی نیز دارد، برداشت عمومی و همراهی جامعه با آن نیز مدنظر قرار گیرد، لذا بهتر است فعلا بدون جبهه گیری قطعی درباره روز تعطیل اضافه بر جمعه، این موضوع از منظرهای مختلف بررسی شود. ۲۳۳۰۲ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898899

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • تردستی با دست های کوچک
  • چراتعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست؟
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)